Pagina 53 van 55

Re: Veloce's Giulia Super & Spider Aerodynamica

Geplaatst: di nov 17, 2020 19:35
door Dottore M
Gates 27348

Re: Veloce's Giulia Super & Spider Aerodynamica

Geplaatst: di nov 17, 2020 19:39
door sebastiaan
SAE J30R9 is wat je wil. Die heeft een nitrilbutadieenrubber (16x woordwaarde!) :jumping: laag aan de binnenkant en is daardoor goed bestand tegen ethanol. Zeker voor auto's die weinig gebruikt worden een goed idee.

http://www.volksbolts.com/faq/SAEJ30.pdf

Re: Veloce's Giulia Super & Spider Aerodynamica

Geplaatst: wo nov 18, 2020 19:17
door TiTaTo
Ik heb destijds bij de revisie van de v6 uit de 75 deze injector slangetjes voorzichtig losgesneden en vervangen door een nieuw setje slangen en cupjes die er zoals bij de originele zonder slangenklemmen op passen. Maar dat zou ik alleen doen als je voor de originele looks wilt gaan. Ik had het setje bij mrinjectoruk.co.uk besteld.

Re: Veloce's Giulia Super & Spider Aerodynamica

Geplaatst: wo nov 18, 2020 20:44
door Veloce
Thanks voor de hulp mannen, kan ik echt wat mee! (Die MrInjectorUK kwam ik toevallig ook al tegen in mijn zoektocht)
Vanochtend heb ik de slangen van de injectoren af gekregen, was niet zo makkelijk als het leek. Maargoed, ze zijn nu los en heb ze meteen naar het revisiebedrijf gebracht.
Ik zag wel dat één van die o-ringen/rubbers die op de nozzle zitten stuk is., viel meteen uit elkaar toen ik de injector uit de motor haalde. Ik las recent ergens dat die heel lastig te vinden zijn, dus daar moet ik eens achteraan.

Afbeelding

Re: Veloce's Giulia Super & Spider Aerodynamica

Geplaatst: do nov 19, 2020 07:07
door DJ
Dat rubbertje onder injector is niet spannend hoor.
Tenminste voor bedrijf waar ik m'n injectoren heb laten reinigen en testen.

Gr
DJ

Re: Veloce's Giulia Super & Spider Aerodynamica

Geplaatst: do nov 19, 2020 08:15
door Veloce
In die Spider-groep werd dat meteen als unobtainium aangemerkt. Ik kan het me ook niet voorstellen. We zullen zien. :-)

Re: Veloce's Giulia Super & Spider Aerodynamica

Geplaatst: do nov 19, 2020 13:15
door DJ
Zoals gezegd zit ik in buitenland dus ik kan niet kijken, maar volgens mij heb ik nog van die O ringen liggen. Is gewoon een Bosch nummer.
Probeer het anders eens in de bosch ecat online

Gr
DJ

Re: Veloce's Giulia Super & Spider Aerodynamica

Geplaatst: do nov 19, 2020 14:55
door Dottore M
> Tenminste voor bedrijf waar ik m'n injectoren heb laten reinigen en testen.

Precies, kan je revisiebedrijf vast wel leveren.

Je kan ook eens in de catalogus van Asnu kijken. Klik.

Re: Veloce's Giulia Super & Spider Aerodynamica

Geplaatst: do nov 19, 2020 21:29
door Veloce
Thanks. Had onderstaande lijst ook al gevonden, maar voor mijn type injectoren is het vakje helaas leeg.

http://mrinjecotruk.blogspot.com/?m=1

Nummer van de injector is 0280150128

Re: Veloce's Giulia Super & Spider Aerodynamica

Geplaatst: wo nov 25, 2020 21:01
door Veloce
Oh ja, bijna helemaal vergeten te melden hier. Maar het blok van de Giulia ligt ondertussen ook helemaal uit elkaar.... :lol:

Was al een jaar aan het klooien om het goed lopend te krijgen. Koud werkelijk perfect, maar warm begon hij steeds onrustiger en rauw te lopen.
Uiteindelijk bleek de onderste distributieketting wat te zijn uitgerekt, meteen de drijfstanglagers gechecked en die waren ook aan vervanging toe. Ik heb de auto al bijna 13 jaar en geen enkel idee hoe oud de lagers waren, dus dan gaan we maar all the way en gaan het hele onderblok uit elkaar. 12.000km geleden is de kop nog gedaan, samen met oliepomp, carbs en dynamo. Dat kan dus nog wel even mee.

Ondertussen is de krukas gespoeld en gepolijst, was gelukkig verder nog zeer goed (nog een niet genitreerde krukas). Drijfstangen idem nog goed. Alles voorzien van nieuwe lagers(chalen) uiteraard. Onderblok ook meegestuurd om alle kanalen door te spoelen. Zuigers en bussen vervangen we ook maar meteen. Vliegwiel wordt een lichtere van Alfaholics.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Veloce's Giulia Super & Spider Aerodynamica

Geplaatst: do dec 03, 2020 10:39
door JoorZ105
lekker bezig hoor :thumbs:

volgend seizoen weer genieten dan 8)

Re: Veloce's Giulia Super & Spider Aerodynamica

Geplaatst: do dec 17, 2020 23:34
door Veloce
Motor van de Giulia zit ondertussen weer in elkaar, heeft ook al even gelopen. Het Alfaholics-vliegwiel zit er nu ook op.
Als alles mee zit dan issie voor 't einde van 't jaar weer op de weg. 8) Met zo'n winter als nu is dat best wel prettig.

Afbeelding

Vanavond even aan de Spider gewerkt.. Injectoren met rail zit er weer in, gehele injectie er op en starten maar! Not.... :x
Startmotor gaat rond, maar slaat niet aan. NIeuwe brandstofleiding van de injectorrail af, komt gewoon spritt uit. Bougie op 't kleppendeksel...geen vonk. :?
Hmm, dat komt bekend voor. 2 jaar terug toen vanuit het niks beide krukassensoren kaduuk. DUs even doormeten, en op beiden(!) wederom geen weerstand! Zou het dan wéér gebeurd zijn dat ze vanuit 't niks ze 't allebei hebben begeven? :shock:
Heb me net maar even snel 2 nieuwe sensoren op Ebay geregeld zodat ik die kan vervangen. Ben nergens aan geweest verder, verdeler en bobine zitten gewoon goed op hun plek.

Afbeelding

Re: Veloce's Giulia Super & Spider Aerodynamica

Geplaatst: vr dec 18, 2020 08:20
door DJ
Ik zie dat de centreerpennen van de drukgroep op het vliegwiel vervallen zijn?
Nu alleen een centreerring langs de buitenrand.
Hoe straks is de passing van de drukgroep in die rand?
Of is dit iets van oudere typen vs. latere 105 serie?
Ik ken alleen vliegwielen en drukgroepen met centreer pinnen, met redelijk nauwkeuring passing.

Gr
DJ

Re: Veloce's Giulia Super & Spider Aerodynamica

Geplaatst: wo dec 23, 2020 11:55
door Veloce
Ik zie dat de centreerpennen van de drukgroep op het vliegwiel vervallen zijn?
Nu alleen een centreerring langs de buitenrand.
Hoe straks is de passing van de drukgroep in die rand?
Of is dit iets van oudere typen vs. latere 105 serie?
Ik ken alleen vliegwielen en drukgroepen met centreer pinnen, met redelijk nauwkeuring passing.

Gr
DJ

Dat is specifiek voor vroege Nordjes ja. Vliegwiel is specifiek voor 8-bouts krukas icm mechanische koppeling.


Thermostaathuis ook gevonden via Yuri. Was voor een Motronic, maar die blijkt dus hetzelfde te zijn.
Sensoren zijn ook binnen, die prikken we vanavond dan even om.
Afbeelding

Re: Veloce's Giulia Super & Spider Aerodynamica

Geplaatst: do dec 24, 2020 00:21
door Veloce
Daar gaan we weer.... :roll:

Thermostaathuis zit er in, de 2 nieuwe sensoren ook. En nog steeds niet starten, geen enkel hikje. Stekkers omwisselen werkt helaas ook niet.
Weer een bougie op 't kleppendeksel en inderdaad nog steeds geen vonk. Alle stekkers verder gechecked en alles lijkt ook OK te zitten. Heb er ook maar 3 op de injectie los getrokken, dus kan weinig missen. De 4 stuks van de injectoren zijn genummerd/gelabeld, kan ook niet mis gaan.
Weerstand gemeten op de nieuwe vliegwielsensoren, is ongeveer 2.2 op beide stekkers (als selector van multimeter op 200 Ohm staat) Zijn trouwens originele van Bosch, geen reproductie.
Ik heb er daarna maar de brui aan gegeven, want wordt soms beetje moedeloos van deze auto.

Ondertussen kom ik steeds meer op een punt dat ik 'm maar naar carbs wil ombouwen. De redenen hiervoor zijn o.a. dat ik merk dat een hoop elektronica, kabels en verbindingen erg slecht beginnen te worden. Ook is er voor mijn tijd (< 2003) een hele hoop aan gerommeld. Ik heb de laatste 3 jaar meer aan deze auto gesleuteld dan de 14 jaar daarvoor, en steeds kwam ik dingen tegen waar ik me bij afvroeg hoe, wie of waarom. Van geïmproviseerde stekkers, vastgetapete zekeringen tot verkeerde bouten en een compeet inactief alarmssteem.
Het lijkt nu dus ook weer een elektrisch probleem, zonder voorgaande verklaring. Net als 2 jaar geleden. (het zal wel weer op te lossen zijn natuurlijk)
Bij het monteren van de sensoren zag ik ook dat de draad in de versnellingsbak (waar de bout van de sensor in gaat) voor allebei de sensoren stuk is. Dat is ook nog eens een plek waar je niet zomaar een helicoil in zet lijkt me, tenzij ik ook het "blokje" uitboor én opening in de sensor verruim. Zo blijf ik klooien natuurlijk. De voorpijp met katalysator zit ook nog een ratel in.

Als ik naar carbs ombouw zit ik niet meer te k*tten met stekkers, sensoren en de kat. Hij is van '86, dus volgens mij is de kat ook niet verplicht. Ik ga met kerst eens goed naar t probleem kijken, ook verdeler en bobine enzo. En me ook eens bedenken wat ik wil met deze auto.