Gebruikersavatar
Freek
Member
Member
Berichten: 159
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 21:00
Locatie: Noord Brabant

Re: Veloce's Giulia Super & Spider Aerodynamica

di jun 08, 2021 11:58

Geen last van. Afbeeldingen zijn voor mij gewoon zichtbaar. Mogelijk een lokale instelling op je device?
'65 Giulia Super 1600
'79 Spider Veloce 2000

"It's immaterial which way the nose of the car is pointing, provided the car is traveling in the right direction." -Stirling Moss-

Gebruikersavatar
Klevant
Full Member
Full Member
Berichten: 422
Lid geworden op: zo jan 28, 2007 20:42
Locatie: Hapert

Re: Veloce's Giulia Super & Spider Aerodynamica

di jun 08, 2021 13:48

Ik zie ook alleen de laatste foto's bij de RDW, in de berichten erboven alleen "Afbeelding", gewoon thuis op de PC met Firefox.
heb: Giulia 2ltr 69, 33 QV 1e serie 86, voor dagelijks een VW ID.3
had: Alfa 145ie, Spider '91

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2990
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Re: Veloce's Giulia Super & Spider Aerodynamica

wo jun 09, 2021 19:20

Same here, in elk geval op mijn telefoon.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
edb1234
Member
Member
Berichten: 216
Lid geworden op: zo mar 15, 2009 13:36
Locatie: Nijmegen
Contacteer: Website

Re: Veloce's Giulia Super & Spider Aerodynamica

do jun 10, 2021 10:59

Misschien iets voor de beheerders (of Veloce?) om naar te kijken? Even getest: Safari op iPhone, geen afbeeldingen. Edge, Firefox en Chrome geven op PC ook geen afbeeldingen...

Edit: sommige andere topics ook geen afbeeldingen te zien, bij andere topics weer wel... Vermoed dat het niet om een lokale instelling gaat...
Ernst

- Nu: Giulia 1300 Super '73 (project)
- Gehad: Alfa Romeo 145 Junior 1.4 16klepper '98 (zwart)

To achieve anything, you must be prepared to dabble on the boundary of disaster (Sir Stirling Moss).

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4687
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: Veloce's Giulia Super & Spider Aerodynamica

vr jun 11, 2021 23:36

Ik denk dat het probleem van de (na verloop van tijd) verdwijnende foto's ligt aan mijn manier van uploaden. Vroeger gebruikte ik Photobucket, maar bijna al die pagina;s staan vol met reclame. Daarom ben ik het via Facebook gaan doen, ook makkelijk via de telefoon te uploaden dan. Maar het lijkt dus dat deeplinken via FB maar voor even werkt, daarna valt de afbeelding op het forum weg....terwijl hij wél gewoon op FB te zien is. Zal denk ik een soort beveiliging zijn van FB om bandbreedte te sparen.

Nog even wat inhoudelijks dan:

gisteravond heb ik de Spider weer uit de stalling gehaald. Door de natte april en mei-maand had ik er niet meer mee gereden, na de kortsluiting-fix. Moet nog paar kleine dingen doen, zoals kappen om stuurkolom terugplaatsen enzo. Maar Toen ik in het donker naar huis reed zag ik nog wat andere zaken. Maar 1 werkend achterlicht, 1 werkend stadslicht en géén interieurverlichting. :roll: Op de onverlichte snelweg naar huis rijden was dus een beetje op de gok. :lol: Dit weekend maar eens zekeringen en lampjes controleren.


Afbeelding

Afbeelding




En dan nog een grappig bord dat ik met de Wesp/Vespa tegen kwam deze week :lol:
Afbeelding
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
Graduate86
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 993
Lid geworden op: za sep 21, 2013 09:08
Locatie: Appingedam

Re: Veloce's Giulia Super & Spider Aerodynamica

za jun 12, 2021 07:41

Dat met de niet werkende verlichting komt mij bekend voor.
Ik heb soms hetzelfde met mijn Spider. Ik rommel dan even met m'n linker voet onder de zekeringkast en dan branden alle lampjes weer.
Niet de ideale oplossing maar het werkt wel. :D
Gehad: Giulietta 1.6, 33 1.3S, 33 1.7 IE, 145 1.7 16V,156 1.6 16V, Spider 3.0 V6, GT 1.9 JTD, 155 2.0 TS, GTV 2.0 TS 16V, 156 1,8 TS, 166 2.5 V6,Spider2.0 '99, Nu Spider Graduate 2.0 '86,33 1.4 IE '92, ,159 1750TBI'10, Giulia GT Junior '71, Spider 939 '07

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4687
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: Veloce's Giulia Super & Spider Aerodynamica

di jul 20, 2021 14:33

Het is weer zo ver... :|

Afgelopen donderdag bij de evavuatie voor hoog water de Spider uit de garage moeten halen en hem thuis voor de deur geparkeerd, dat is namelijk iets verder van het water af. (stalling is 50m van de Maas af). Gisteren wil 'm weer terugbrengen naar de staling en natuurlijk start hij weer niet.... :-({|=
Lijkt weer geen vonk en benzine te geven. Het (nieuwe) brandstofpomprelais even doorgelust, pomp begint te draaien. Maar nog steeds niet starten. Even de vliergwielsensoren meten, op beiden 370 Ohm... veel te laag dus! Frappant is wel dat ik op beide sensoren de zelfde lage weerstand meet, ik ga bijna aan mijn multimeter twijfelen.

Ondertussen begin ik wel een beetje klaar te raken met het zoveelste elektrische probleem. Het is al 3 jaar lang een kwestie van oplappen na een kortsluiting, kabelbreuk of kapotte sensor. Iedere keer denk ik "en nu gaat dat ding GVD op carburateurs", maar recente investeringen (afgelopen winter complete revisie van injectie) houden me dan tegen. Maar ik vrees dat het moment nu wel nabij is. Heb 't gevoel dat ik wel weer de boel kan fixen, maar dan is het wachten tot de volgende keer dat hij weer stuk is.

Wellicht dat ik 'm dan nog één keer probeer op te lappen op de injectie, zodat ik hem daar nog ff mee door de APK kan trekken. (februari 2022) Kan ik daarna op m'n gemak de boel ombouwen naar carburateurs. Ik heb bijna alles al thuis liggen om hem om te bouwen, volgens mij mis ik alleen nog de voorpijp en benzinepomp. Heb nog ergens setje (te reviseren) Solexen liggen, of ik regel me dan nog een set Dellorto's.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4687
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: Veloce's Giulia Super & Spider Aerodynamica

za jul 24, 2021 23:41

Vandaag maar even aan de slag gegaan met een geleende multimeter. En ja, toen kreeg ik dus een andere waarde. Eentje die aangaf dat mijn sensoren nog OK waren. :o

Dus auto nog eens starten, dat wilde hij niet maar rook ik wél benzine uit de uitlaat.
Bougie op kleppendeksel: geen vonk te zien
Ik had toevallig een nieuwe bobine in de garage liggen, die eens omprikken. Na een paar pogingen sloeg hij moeizaam aan....op 3 pitten.
Even laten lopen en wat gasgeven gaf ook geen verschil.
Oude bobine weer terug om te kijken of hij dan weer NIET zou starten. En wat denk je? Sloeg wel wat moeizaam aan, maar liep daarna meteen mooi rond op 4 cylinders. :-k

Ik durfde hem op dat moment niet meer uit te zetten, want hij stond namelijk al 1.5 week stil langs te straat. Dus hem 'm meteen terug in de stalling gezet 10km verder. Binnenkort de verdeler er maar eens even af trekken. Kap, rotor en kabels zijn vrij nieuw, maar je weet natuurlijk nooit. :roll:
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4687
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: Veloce's Giulia Super & Spider Aerodynamica

wo nov 17, 2021 21:49


Ondertussen begin ik wel een beetje klaar te raken met het zoveelste elektrische probleem. Het is al 3 jaar lang een kwestie van oplappen na een kortsluiting, kabelbreuk of kapotte sensor. Iedere keer denk ik "en nu gaat dat ding GVD op carburateurs", maar recente investeringen (afgelopen winter complete revisie van injectie) houden me dan tegen. Maar ik vrees dat het moment nu wel nabij is. Heb 't gevoel dat ik wel weer de boel kan fixen, maar dan is het wachten tot de volgende keer dat hij weer stuk is.

Wellicht dat ik 'm dan nog één keer probeer op te lappen op de injectie, zodat ik hem daar nog ff mee door de APK kan trekken. (februari 2022) Kan ik daarna op m'n gemak de boel ombouwen naar carburateurs. Ik heb bijna alles al thuis liggen om hem om te bouwen, volgens mij mis ik alleen nog de voorpijp en benzinepomp. Heb nog ergens setje (te reviseren) Solexen liggen, of ik regel me dan nog een set Dellorto's.

Ik kan mezelf eigenlijk gewoon het beste quoten, want het is weer raak. Tijdje niet met de Spider gereden, vandaag even naar de stalling gereden om te kijken of het beestje nog zin had in een laatste ritje voor de boel per 1 december weer achter slot en grendel moet. Maar helaas, zelfde euvel als de post hierboven. Startmotor draait, maar auto slaat niet aan. Alleen toen ff snelle check en zag daarbij weer geen vonk. Maargoed, de laatste alinea van mijn eigen quote komt dus weer opborrelen.
In maart moet ik voor de apk en begin dus te twijfelen wat ik wil/moet gaan doen. Hem nog 1 keer aan de praat krijgen voor de APK en dan op het gemak maar bij de volgende failure ombouwen naar carbs. Of gewoon nu maar de handdoek werpen en deze winter maar beginnen aan mijn carbconversie...

Om alvast wat concreter te worden plemp ik hier ff het lijstje onderdelen neer dat ik nodig denk ik te hebben. Mis ik iets? (of zijn er andere dingen waar ik op moet letten?)

- carburateurs uiteraard (heb solexen van een late Spider S2 op de plank liggen)
- lichtfilterbak + huis etc (heb ik)
- inlaatspruitstuk met rubbers/pakkingen etc (heb ik, correcte versie met juiste poortdiameter)
- gashevel/scharnier
- uitlaatspruitstuk non-kat (heb ik)
- voorpijp zonder katalysator + middendemper
- ontsteking?
- brandstofpomp?
- nokkenasversteller afdekken met blindplaatje?

Mijn 2 vraagstukken nu eigenlijk nog ontsteking en benzinepomp. Ik heb nu de originele elektronische ontsteking er op, maar die kan ik volgens mij niet 1-op-1 blijven gebruiken. Moet ik iets aanpassen of gewoon een andere verdeler erop prikken?
En er hangt voor 't rechter achterwiel een brandstofpomp, maar is dat voldoende om het gemis van de mechanische pomp die op carb-blokken zit op te vangen? Of moet ik nog ergens een extra pomp plaatsen? Retourleiding kan ik denk ik gewoon afdoppen op de tank lijkt me dan.

Edit: Hier vind ik al wat interessante info over het stukje brandstofpomp en ontsteking i.r.t. de ECU die nu in de auto zit.
https://www.alfabb.com/threads/carburet ... te.689640/
Laatst gewijzigd door Veloce op do nov 18, 2021 00:14, 1 keer totaal gewijzigd.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
boessie
Member
Member
Berichten: 216
Lid geworden op: zo okt 27, 2013 21:49
Locatie: Overpelt, B
Contacteer: Facebook

Re: Veloce's Giulia Super & Spider Aerodynamica

wo nov 17, 2021 23:18

Ik zou een 123ign plaatsen want als je nu geen ontsteking hebt heeft het geen zin om het huidige te behouden.
Brandstofpomp vervangen door Pierburg 7.21440.53.0, dit is een lagedrukpomp die vooral volume levert maar weinig druk.
Deze via een relais aansturen.

Groeten Gunther

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4687
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: Veloce's Giulia Super & Spider Aerodynamica

vr nov 26, 2021 13:14

Ik zou een 123ign plaatsen want als je nu geen ontsteking hebt heeft het geen zin om het huidige te behouden.
Brandstofpomp vervangen door Pierburg 7.21440.53.0, dit is een lagedrukpomp die vooral volume levert maar weinig druk.
Deze via een relais aansturen.

Groeten Gunther
Thanks, bruikbare tip!


Het Mirakel van het Zuiden leeft weer.
Deze week eens vanalles doorgemeten, stekkers en sensoren gechecked. Niks te vinden. Bobine van de Giulia omgeprikt en plots wilde hij weer starten....op 3-cylinders. Weer terug naar de originele bobine en weer geen enkel teken van leven. (paar maanden terug liep hij toen opeens op 4 pitten, zie posts hier boven)
Denk dat ik het ontstekingstraject eens goed ga nalopen, wellicht dat een setje nieuwe bougies/kabels, verdeelkap en bobine een hoop doen. Als ik 'm op deze manier dan simpel aan het lopen krijg trek ik hem eerst nog ff door de 2-jaarlijkse APK heen. Maar denk dat de carbconversie er daarna toch een keer aan komt.
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
Bog75
Full Member
Full Member
Berichten: 388
Lid geworden op: zo okt 15, 2006 14:25

Re: Veloce's Giulia Super & Spider Aerodynamica

do dec 09, 2021 20:43

niet alles gelezen, bij was nieuwe bougies en kabel de truc. Vooral bougies
Bert en Juul

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4687
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: Veloce's Giulia Super & Spider Aerodynamica

zo mar 06, 2022 12:06

Juist nu mijn topic wordt gebruikt ter referentie voor een Spider met startproblemen, mag ik m hier ook weer eens updaten. Iets met goden verzoeken enzo. :lol: :lol: :lol:

De Spider, die moet over anderhalve week weer op voor APK.
Volgens de beste traditie wilde hij weer eens niet (lekker) starten, dus heb bougies, kabels, verdeelkap en bobine vervangen.De bobine was dacht ik nog de originele, de andere zaken ook al weer wat ouder. Auto staat in een gemeenschappelijke parkeergarage onder appartementencomplex, dus dit soort kleine klusjes gaan nog nét.

Na het vervangen ging het starten nog steeds niet van harte, maar na paar keer proberen sloeg hij aan en dan liep hij wel meteen goed. Stukje gereden en alles loopt weer prima, zelfs stuk beter dan voorheen. Vooral oppakken van onderin is beter, vandaar ook de keuze om al deze dingen te vervangen.
Starten gaat helaas niet beter nu, moet iedere keer paar keer proberen, dus nog ff uitvogelen waarom dat zo is. Ik vermoed zoals altijd weer een ding met één van de vliegwielsensoren. Daar had ik alleen geen tijd meer voor gisteren.

Verder stadslicht en een knipperlicht dat niet werkte. De laatste was een slecht contact, die andere moet ik nog even nakijken.

Afbeelding

Ondertussen deze week ook de Giulia weer aangeslingerd. Heb nu kleine duizend kilometer gereden met de gereviseerde motor. Na mijn laatste rit eind november heb ik inlaatrubbers, bougies en kabels vervangen en de carburateurs schoon gemaakt. Deze week de kop nagetrokken. Als de GTV6 rijdbaar is over paar weken nog ff een oliewissel doen.

Afbeelding
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Gebruikersavatar
Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4687
Lid geworden op: za dec 24, 2005 23:25
Locatie: Maastricht

Re: Veloce's Giulia Super & Spider Aerodynamica

zo apr 03, 2022 11:22

2 weken geleden APK gehad van de Spider. Helaas afgekeurd, maar niks zorgwekkends. Poreuze remslang en een stuurkogel die "roestig" was.
Dus nieuwe remslang er op en klaar. Die zogenaamd roestige stuurkogel vond ik wat ver gezocht, was gewoon stofhoesje.dat beetje naar onder gezakt was. Even met staalborsteltje er over en hij ziet er weer als nieuw uit.
Komende woensdag dan ff terug voor de herkeuring.

Ondertussen had ik me nog een lading verse olie besteld (voor 3 auto's 8-[ ) om die ff te wisselen. Helaas is de levering vertraagd omdat 1 flesje loodvervanger dat ik erbij had besteld niet/lastig leverbaar is....

Toevallig had ik nog ergens een 27mm stabi voor een 105-je liggen incl setje paarse powerflex rubbers en setje droplinks en montagestukken.
Gezien ik de tijd toch had ingepland voor een oliewissel, heb ik de stabi er maar onder geknoopt. Toen zag ik dat ee originele stabi 24mm is, dacht altijd dat het minder was.
Geen idee of dit té heftig gaat zijn, maar er is maar 1 manier om er achter te komen. :D


De slechte koude start dacht ik verholpen te hebben door de contactues van de koudestartinjector schoon te maken. Toen sloeg hij dus in 1x aan! Helaas de keer erna was het weer als vanouds 5x doorstarten. Toch eens kijken of de pinnetjes innde stekker niet goed zitten ofzo.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Scalino
Full Member
Full Member
Berichten: 470
Lid geworden op: zo jan 18, 2015 23:03

Re: Veloce's Giulia Super & Spider Aerodynamica

zo apr 03, 2022 14:15

Zo die slang was wel aan vervanging toe zeg :shock:
Ondertussen had ik me nog een lading verse olie besteld (voor 3 auto's 8-[ ) om die ff te wisselen.
Arme pakketbezorger :lol:
Tim

'66 1600 Ti
'69 GT 1300 Junior
'03 156 GTA SW

Terug naar “Projecten”