105 bertone
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: do dec 13, 2012 17:58
Locatie: Oegstgeest
Contacteer: Website

75 GT op de rotisserie

do dec 13, 2012 22:00

Hoi,

Ben nu al even met mijn project bezig maar deze zomer weer naar Nederland verhuisd, is dus hoog tijd om hier ook forum lid te worden en hopelijk wat advies te krijgen. Mijn project staat hier al uitgebreid beschreven http://www.alfabb.com/bb/forums/car-...hanover-2.html maar ik zal er hier ook rustig aan beginnen.

Afbeelding

Dit was hem, ziet er niet al te bar uit, wat olie van lekkende bovenburen op motorkap maar dat is er zo af.

Afbeelding

Ja, en zo ziet hij er nu uit. Helaas een stuk meer roest dan we hadden gehoopt, van daar dat we er voor gekozen hebben er een rotisserie voor te bouwen. Ben nu eindelijk een beetje aan de eerste reparaties toe en dat ziet er tot nu toe zo uit.

Afbeelding

Even passen, knippen, hameren en wat vloeken.

Afbeelding

Dan lassen, slijpen en schrikken van hoe lang het allemaal duurt.

Afbeelding

Likje loodmenie en het kan er weer even tegen aan, tot dat hij gespoten wordt.

Dominique

105 bertone
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: do dec 13, 2012 17:58
Locatie: Oegstgeest
Contacteer: Website

RE: 75 GT op de rotisserie

ma jan 28, 2013 17:41

Hoog tijd voor nieuw bericht, heb helaas de laatste maand weinig aan de alfa gewerkt. Alle normale kerst verplichtingen, ski vakantie naar de alpen en een nieuwe auto voor mijn oma. De nieuwe opel corsa voor mijn oma hadden voordelig gekocht, hij had een wat luide/ratelende motor, niet ongewoon en normaliter een versleten distributie ketting. Wilde hem dus vervangen in de garage, het was nog al koud en sneeuwerig begin januari. Rotisserie was erg handig, nogal krap om twee auto's in een garage te krijgen. Maar alles om niet buiten te werken met dat weer.

Afbeelding

Al snel bleek het dat de vorige monteur een van de ketting spanners niet goed had vast gezet, goedkope reparatie dus. Verder alles standaard en vrij saai. Nu de alfa weer, gaat de laatste tijd nogal langzaam, weinig ruimte betekent veel heen en weer zuilen van spullen om werk ruimte te krijgen. Om vandaag maar weer wat te doen de slijptol er bij gepakt en los geslagen.

Afbeelding

Beetje buigen en knippen en dan hebben we een nieuw stuk, kijken of ik het er van de week in kan zetten. Nu alleen wat weld through primer vinden.

Afbeelding
[/img]

Gebruikersavatar
Angus Young
Member
Member
Berichten: 154
Lid geworden op: di mar 18, 2008 19:22
Locatie: Zandeweer (Noord-Groningen)

RE: 75 GT op de rotisserie

ma jan 28, 2013 22:32

SCARB-LIDNR:5860
'94 Alfa Romeo 33 1.7IE

Peugeot 406 Coupé Daily driver
Citroen BX 16 RE Pekelracer

Terug naar “Projecten”