Pagina 1 van 2

Geschiedenis Giulietta '82

Geplaatst: do jul 19, 2012 12:27
door wasenaarbram
Hallo,

Ik ben sinds februari dit jaar de gelukkige eigenaar van een prachtige Alfa Giulietta. De Giulietta heb ik overgenomen van giulietta nero, hij vertelde mij dat de auto (HV-66-LS) geen onbekende is op het forum. Graag zou ik daarom van de vorige eigenaren de geschiedenis willen weten van de auto, waar hij is geweest, wat er aan gedaan is etc.

Ik gebruik de auto als daily (rij ongeveer 1000km per maand) en bevalt mij uitstekend. Met een verbruik van 1 op 10 soms 11 is het ook prima te bekostigen. Kwa betrouwbaarheid valt het me alles mee, heb tot nu toe alleen een afgebroken startmotor gehad en wat olie moeten bijvullen. De auto moet nu gekeurd worden om daarna voor twee jaar er vanaf te zijn (auto is 30 jaar oud). Er zijn een aantal kleine dingen mis zoals slechte lichtopbrengs, een uitlaat die niet gasdicht is en een wiellager die teveel speling heeft, niks spannends dus zoals roest of andere narigheid .

Wat ik in de toekomst aan de auto wil gaan doen is, de toch beginnende roest plekken aan de carrosserie en bodem verhelpen en een revisie van de versnellingsbak. Verder is het een top auto!! :D

Even nog een foto voor diegene die niet bekend zijn met de auto

Afbeelding

RE: Geschiedenis Giulietta '82

Geplaatst: do jul 19, 2012 20:59
door Matteomeubel
Aan de geschiedenis kan ik je niet helpen, maar ik vind haar super gaaf!!

Zitten de papieren van de vorige eigenaren er niet meer bij??

RE: Geschiedenis Giulietta '82

Geplaatst: do jul 19, 2012 21:15
door bralfa
giulietta nero heeft deze auto destijds aan Martin116 gekocht en ook weer teruggekocht? Of is rechtstreeks is gebeurd of via een omweg durf ik niet met zekerheid te zeggen. Maar dat Kan giulietta nero vast zelf erg goed.

Deze auto is tijdens het verblijf bij Martin bij Grautotechniek in onderhoud geweest. (hier op t forum bekend als AG) Er zitten wat spulletjes op en aan deze auto die ooit van mij waren... :lol:

Re: RE: Geschiedenis Giulietta '82

Geplaatst: do jul 19, 2012 21:57
door Matteomeubel
Er zitten wat spulletjes op en aan deze auto die ooit van mij waren... :lol:
Waarom verbaast me dat niet?? :lol:

Misschien dat AG ook meer weet dan idd. Anders voor de begin "uren" Alfa-storico??

RE: Geschiedenis Giulietta '82

Geplaatst: vr jul 20, 2012 00:34
door Alessandro
over forum en eigenaren gesproken... Martin116 heeft deze Giulietta het langste in bezit gehad van de afgelopen 9 jaar of zo, dat er een SCARB forum is. ;)

RE: Geschiedenis Giulietta '82

Geplaatst: vr jul 20, 2012 09:18
door wasenaarbram
Ik wist inderdaad dat de auto van Martin116 is geweest, dat vertelde Toni (giulietta nero) mij ook toen ik de auto kocht. Martin heeft hem verkocht een een stel en die hebben hem een jaar later verkocht aan Toni. Dus de recente eigenaren weet ik redelijk, ben vooral benieuwd waar de auto voor 2000 is geweest en wat ongeveer de km nu is (staat nu op 36.000 maarja het is een 5 cijferige teller :wink: )

RE: Geschiedenis Giulietta '82

Geplaatst: vr jul 20, 2012 10:17
door Bartman
Ook erg leuk: je Giulietta heeft geschitterd in een reportage in Youngtimer Magazine. Die kun je hier bestellen: www.youngtimermagazine.nl

Preview van die specifieke uitgave vind je in dit topic http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php? ... 4c2b7f28e0

Re: RE: Geschiedenis Giulietta '82

Geplaatst: vr jul 20, 2012 11:02
door wasenaarbram
Ook erg leuk: je Giulietta heeft geschitterd in een reportage in Youngtimer Magazine. Die kun je hier bestellen: www.youngtimermagazine.nl

Preview van die specifieke uitgave vind je in dit topic http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php? ... 4c2b7f28e0
Super dit! :D heb meteen het blad besteld, dankjewel

RE: Geschiedenis Giulietta '82

Geplaatst: vr jul 20, 2012 11:52
door Gordon
Meestal is de staat van de bestuurdersstoel wel een goede indicatie voor het aantal keren klokkie-rond, maar stoelen kan je ook vervangen. Soms kan je geluk hebben dat je een kaartje vindt of sticker in de deursponning met de kilometerstand en datum van een oliewissel. Interessant kan ook zijn om te weten of de auto ooit op gas heeft gelopen (dan moet je dus een nieuwer deel 1 hebben) want dan kan je er zeker wel een tonnetje bijtellen.

Overigens kunnen die blokjes aardig wat hebben. Ik heb mijn grijze Giulietta vanaf 2000 als dagelijkse auto gebruikt en sindsdien daar ruim twee ton kilometers aan toegevoegd terwijl er al (aantoonbaar) net geen twee ton op stond.

Re: RE: Geschiedenis Giulietta '82

Geplaatst: vr jul 20, 2012 13:28
door Matteomeubel
Meestal is de staat van de bestuurdersstoel wel een goede indicatie voor het aantal keren klokkie-rond, maar stoelen kan je ook vervangen. Soms kan je geluk hebben dat je een kaartje vindt of sticker in de deursponning met de kilometerstand en datum van een oliewissel. Interessant kan ook zijn om te weten of de auto ooit op gas heeft gelopen (dan moet je dus een nieuwer deel 1 hebben) want dan kan je er zeker wel een tonnetje bijtellen.
Heb wat dat betreft ook zo'n raadje-plaatje.
Bestuurdersstoel heeft een slijtplek aan de lendensteun. Er zit weinig tot geen moet in het kleed/bodemvulling ten hoogte van de hak bij het gaspedaal, de pedalen zijn een beetje sleets maar niet glad. Kaartje gevonden wanneer de volgende oliewissel en zo moet zijn uit '98 tevens het jaar van schorsing. Ik kan er niet achter komen of ze nou wel of niet deze beurt heeft gehad, ook niet of het 139000 of 39000 is. Het kaartje meld alleen de km stand volgens de km teller. De hoeveelheid roest duid op een hoger kilometrage en de fusees zijn doorgezakt.
Ik heb ook niet de indruk dat er veel aan de wagen is geknutseld als in: delen van het interieur en zo wisselen.
Wel is er rechtsvoor een schade geweest, de roest aan de parafan en de daarop volgende roest met de aanhechting voorscherm/a-stijl heeft deze weer "meegenomen"....

Dus, om bij topic te blijven, ben het met je eens qua stelling, maar een lastig proces blijft het...

RE: Geschiedenis Giulietta '82

Geplaatst: vr jul 20, 2012 13:49
door wasenaarbram
Aan de hoeveelheid tectyl te zien heeft hij er denk ik een aantal klokjes rond gemaakt.

Heb de auto nog geNAPt er daar kwam dit resultaat uit

Afbeelding

laaste 10 jaar dus weinig meer gereden :D

RE: Geschiedenis Giulietta '82

Geplaatst: vr jul 20, 2012 16:30
door Gordon
Lijkt te wijzen op twee keer klokkie rond - dat zou mijn eerste uitgangspunt ook geweest zijn.

Wel bijzonder is die overgang tussen 1998 en 2003. Is de auto in het buitenland geweest of een tijd geschorst en een nieuwe teller gekregen? In dat laatste geval is de werkelijke kilometerstand dan dus grofweg 20.000 lager.

RE: Geschiedenis Giulietta '82

Geplaatst: vr jul 20, 2012 18:35
door @PM
Of gewoon geen NAP ingevoerd in die periode. Werd toen nog niet verplicht gedaan toch, bij de APK? En als men verder het onderhoud zelf deed (of bij een niet-bij-de-NAP-aangesloten bedrijf).

Re: RE: Geschiedenis Giulietta '82

Geplaatst: za jul 21, 2012 11:40
door wasenaarbram
Of gewoon geen NAP ingevoerd in die periode. Werd toen nog niet verplicht gedaan toch, bij de APK? En als men verder het onderhoud zelf deed (of bij een niet-bij-de-NAP-aangesloten bedrijf).
Klopt in die periode is er geen nap stand ingevuld

RE: Geschiedenis Giulietta '82

Geplaatst: za jul 21, 2012 13:41
door giulietta nero
bram, de eerste keer dat ik deze giulietta had, heb ik hem verruilt met mijn toenmalige alfetta qo, de man waar ik hem meer verruilt heb woont in zwolle en had deze giulietta al een tijdje in zijn schuur staan.(zonder apk)

hij heeft de wagen toen aangepakt(aardig wat laswerk wat ik ervan heb begrepen) en hem toen weer apk gekeurd, ik zag de wagen destijds in hoogeveen rondrijden en was op slag verliefd op deze beauty.

we zijn toen tot een deal gekomen en ik heb met erg veel plezier in deze jet gereden, toen ik hem de 2 e keer kocht was het ; echte gevoel: een beetje weg, niet meer de kick als de 1 e keer, vandaar dat ik hem aan jou heb verkocht, maar het is nog steeds een prachtige wagen, die echt zeldzaam begint te worden

mvg toni