Pagina 3 van 11

RE: Giulia 1600 schuurvondst

Geplaatst: ma mar 04, 2013 19:26
door joy
Als ik de draad van de bobine naar de verdeler meet (ja die bruine) dan staat daar 12v op. Met de contactpunten openen valt de 12v weg.
De contactpuntjes vonken bij openen.

Volgens mij mag je aan de min zijde van de bobine nooit 12v meten. De verbruiker, in dit geval de primaire spoel bobine,zal dit moeten verhinderen. Ook wil je volgens mij niet dat de contactpunten bij openen vonken vanwege inbranden van deze punten. Condensator slecht?

RE: Giulia 1600 schuurvondst

Geplaatst: do mar 07, 2013 19:31
door mdl
Als ik een bougie in de kabel naar de verdeler doe, dan vonkt die maar 1 of twee keer als ik de auto start, daarna gebeurt er niets meer.
Als ik even wacht en het opnieuw probeer krijg ik weer 1 soms 2 vonkjes.
Condensator?
Ik ga zaterdag even nieuwe contactpunten en een nieuwe condensator monteren. Eens kijken of we dan meer sjoege in het blokje krijgen.

RE: Giulia 1600 schuurvondst

Geplaatst: za mar 16, 2013 16:34
door mdl
HIJ LOOPT!
Condensator en contactpunten vervangen en hij loopt.
Laat nu het voorjaar maar een beginnen, dan kunnen we weer eens de weg op...

RE: Giulia 1600 schuurvondst

Geplaatst: za mar 16, 2013 17:03
door jan1300
Mooi man!

gr Jan

RE: Giulia 1600 schuurvondst

Geplaatst: za mar 23, 2013 13:59
door mdl
Nou het raadsel van de draadjes is ook opglost. De bruine draden zijn de normale draden naar de verdeler. De gele draad moet hierop aangesloten worden. Die sluit via het relasi de LPG toevoer af als de motor afslaat. Zonder dat draadje loopt ie niet op gas!
7 april (Junior Navigatie Rit) maar eens een rondje rijden met mijn dochter als navigator.

RE: Giulia 1600 schuurvondst

Geplaatst: wo mar 27, 2013 17:59
door mdl
Hij rijdt weer prima. Alleen nog een probleem met het koelwater. Als de thermostaat opent gooit hij water eruit via de overloop. En niet een paar druppeltjes, maar een paar liter. Ik heb hem al een paar jkeer bijgevuld, maar hij blijft het doen.
Ik denk zelf dat er lucht in het systeem zit en dat hij niet goed ontlucht is. Iemand ideeen of tips?

RE: Giulia 1600 schuurvondst

Geplaatst: wo mar 27, 2013 18:57
door jan1300
Dop van de radiateur af en gasgeven borrelt het of spuit het eruit dan heb je compressie in je koelsysteem!

Dan heb je dus een koppakking probleem.

De radiateurdop gaat open bij ongeveer 1 bar dus als je druk opbouwt dan gaat het via de overloop eruit.

Je radiateurdop kan natuurlijk ook defect zijn( te vroeg open)

Koelsystem is in principe zelf ontluchtend langzaam vullen met de nippel open op het inlaatspruitstuk en af en in de onderste slang knijpen.

En natuurlijk de kachel op heet!


gr Jan

RE: Giulia 1600 schuurvondst

Geplaatst: wo mar 27, 2013 19:13
door mdl
Als de dop eraf is borrelt het niet. Zou ook niet zo leuk zijn na net een koppakking vervangen te hebben.
Als ik het goed begrijp staat alles open behalve de thermostaat. Als je hem vult met de ontluchting geopend, moet en dus gewoon helemaal vol lopen?
Ik heb hem bijgevuld met draainde motor, maar dat heeft dus geen zin, want dan kun je niet goed ontluchten via de ontluchtinsgsnippel.
Ik heb ook het idee dat de radiatordop het niet tegenhoud to 1 bar overdruk maar al veel eerder open gaat. Ik heb 2 doppen maar voor beide geldt hetzelfde.
Ik zal het nogmaals proberen.

RE: Giulia 1600 schuurvondst

Geplaatst: wo mar 27, 2013 20:20
door giulia-tom
Overdruk in koelsysteem zorgt tijdens het draaien dus met radiateurdop erop voor kneiterharde koelslangen, gezien het feit dat er geen rookontwikkeling is en geen vloeistoffen uitwisseling (en de kop zoals je eerder meldde er recentelijk af was geweest) heeft de kop geen scheur?
Niet laten afpersen? Controle op vlakheid? Gevlakt?

RE: Giulia 1600 schuurvondst

Geplaatst: wo mar 27, 2013 20:47
door mdl
Nee klopt niet laten persen en niet gevlakt. De auto heeft 5 jaar stilgestaan. Nadat ik ermee ben gaan rijden was er vrij snel lekkage een cilinder, witte rook dus.
Kop zag er verder goed uit, dus goed schoongemaakt en er weer tussen.
Als de motor draait met de kop erop zijn de slangen juist niet hard. Kan ze zo inknijpen. Vandaar iik dat ik aan gewoon slecht ontluchten dacht. Maar echte druk staat er niet op.

RE: Giulia 1600 schuurvondst

Geplaatst: za mar 30, 2013 18:51
door mdl
Nou, ik geloof dat je gelijk gaat krijgen. Heb een ringetje onder de radiatordop gelegd, waardoor die beter afsluit en wat meer druk kan opbouwen.
Krijg meteen pauselijke rook erbij uit de uitlaat....
Helaas pindakaas. Toen ik de kop eraf had had ik al het vermoeden dat het niet geheel jofel zat. Zoals in vele koppen zitten ook hier wat giet putjes in. Alleen bij deze op de rand van de cilinder. Kennelijk dicht het toch niet goed af.
Ik vrees dat de vorige eigenaar hier ook al problemen mee heeft gehad.
Nu dan maar meteen voor een ander oplossing. Tijdelijk ander 1600 blokje en door voor de 2L. Heb een net 116 blokje op het oog om om te bouwen.
Voorlopig maar weer even met de saab cabrio op pad, ook geen straf.

Afbeelding

RE: Giulia 1600 schuurvondst

Geplaatst: za mar 30, 2013 20:09
door jan1300
Ik heb eventueel wel een 1600 koppie voor je!

gr Jan

RE: Giulia 1600 schuurvondst

Geplaatst: zo mar 31, 2013 12:51
door mdl
Dat zou fijn zijn.
Stuur anders even een PB met meer info over wat er op en aan zit en wat je ervoor wilt hebben.
Mvg,

Michiel

RE: Giulia 1600 schuurvondst

Geplaatst: zo mar 31, 2013 17:17
door jan1300
Michiel ik zal morgen even op zolder kijken hoe of wat!

gr Jan

RE: Giulia 1600 schuurvondst

Geplaatst: za mei 11, 2013 18:55
door mdl
Nou de kop zit erop.
Nu start ie wat moeizaam dus ik heb een nieuwe bobine besteld.
Bij de bevestiging van mijn huidige bobine tref ik dit aan:
Iemand een idee wat het is en waarvoor?
Afbeelding