Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: 156 leer in de Sud project van 1 dag

do jun 28, 2012 20:06

Mooi man de muziek geheel in stijl :lol:

Dat setjes aan de muur vind ik geweldig dakrandje erbij netjes hangen en prachtig :thumbs:

Succes die blauwe gewoon houden om lekker aan te klooien heerlijk ragbakje is dat toch :twisted:

Grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

RE: 156 leer in de Sud project van 1 dag

do jun 28, 2012 20:37

Ja ik heb bijzonder veel schik in het blauwe Sudje. Ik had al lange tijd geen goede basweergave en het bleek dat ik stom genoeg de dubbel spoel woofer zo had aangesloten dat de spoelen elkaar opheven. Maar nadat dat hersteld was zit er weer een goed geluid in met een echt stevige bas die niet vervormd en er resoneerd ook niets. Die woofer en versterker had ik al in de Sprint ruim 15 jaar geleden. Ook door een speaker in elke deur is het geluid mooi om je heen. Ermee naar huis gereden met de raampjes open, de foute muziek aan, de foute Ray Ban pilotenbril met goudkleurig montuur op en aan het stoplicht een stalen gezicht, heerlijk.
Ik heb eens uitgerekend wat de blauwe waard is, nou, een motorblok van 200, een bak van 50, interieur van 100, remmen schokdempers zijn ook nog wat waard en een harde maar omgebouwde koets is ook een paar honderd waard, al met al kan ik er niet veel voor vragen dus hou ik ´m lekker zelf, zet er misschien zelfs weer de trekhaak op want mijn broer heeft een mooi aanhangertje aangeschaft.
Het is inderdaad een zooi in de loods en ik als ik dat al zelf zeg is het echt erg.Maar nog 1 dag werken en dan vakantie. Eerst maar eens wat opruimen, de Lancia klaarmaken. Hopelijk komt binnenkort eindelijk het polyester "GTO" plaatwerk voor de 308 binnen, dan slijp ik daar de rest van het stalen plaatwerk af tot er alleen een frame staat en hang daar de poly delen losjes aan en dan kan die voorlopig ook aan de kant. Mijn ouders vroegen nog of ik de oprit bij het huis voor de schuur wou betegelen, nou prima, als ik dan weer een extra plekje voor een auto mag innemen :twisted: dan haal ik liefst zo snel mogelijk de ´75 deze kant op om daar zelf aan te beginnen. De deuren dak en dorpels daarvan zijn goed bruikbaar en de rest heb ik al of komt nog, allemaal nieuw, voorkant, motorkap, voorschermen, achterschermen en achteronder plaat binnen en buitenkant. In mijn gedachten heb ik de ´75 al helemaal klaar en dat gaat mijn favoriete auto worden, hij staat zelf al hier op mijn bureau, een overgespoten Quattroruote 1:24 8)
Maar zal binnenkort daarover een project topic openen, eigenlijk kan ik dat nu wel al doen...
@Allessandro, feitelijk heb ik een extra achterscherm ja, dat wat aan de muur hangt maar het liefste houd ik dat zelf als reserve voor het geval dat. Maar als je het acuut nodig hebt en het is de enige manier om weer een Sud op de weg te brengen, dan kan ik het niet maken om het voor mezelf te houden maar als je nog tijd hebt, er duikt best wel eens hier en daar weer eentje op.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
peppe
Full Member
Full Member
Berichten: 471
Lid geworden op: do jul 26, 2007 15:31

RE: 156 leer in de Sud project van 1 dag

do jun 28, 2012 21:00

Dikke lambo, hier in het dorp staat nog zoeen :thumbs:

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

Re: RE: 156 leer in de Sud project van 1 dag

do jun 28, 2012 21:16

Dikke lambo, hier in het dorp staat nog zoeen :thumbs:
Het zijn roestbakken, en de weinige electronica die erop zit geeft altijd problemen! Ik vind er niks aan en heb er nooit op de weg mee gereden, er zitten 3 poken op zonder aanduidingen en als ie verplaatst moet worden rammel ik daar net zolang mee tot ie de kant opgaat die ik bedoel. Er is ook nog de Fordson Dexta uit 1963, sinds 1970 in bezit en waar ik als 6 jarig jochie al op reed, die is veel leuker. Dus qua trekkers 1-0 voor Duitsland, in tegenstelling tot wat ik links van mij op TV zie, ha!
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Gebruikersavatar
jeralfa
Full Member
Full Member
Berichten: 343
Lid geworden op: ma sep 22, 2008 10:30
Locatie: steenwijk

RE: 156 leer in de Sud project van 1 dag

do jun 28, 2012 22:15

gaaf zeg geweldig hoe kom je op zulke ideeen.

Gebruikersavatar
Jorioni Cooperini
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 580
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:59
Locatie: Hillywood
Contacteer: Website

RE: 156 leer in de Sud project van 1 dag

vr jun 29, 2012 13:09

Lekker bezig hoor Bert, you uber macgiver! :D
1986 Alfa Romeo Alfa 33 1.7 QV 16v corsa...grrrrrrrrrrrrrr
1988 Alfa Romeo Alfa 33 1.7 QV 16v carburateurs...grrrrr
1988 Alfa Romeo Spider 2.0 QV carburateurs...grrrrrrrrrrr
2002 Alfa Romeo 156 3.2 GTA SW...vroemmmmmmmmm
Il Cuore Sportivo della Squadra33

Gebruikersavatar
alfarijderwierden
Member
Member
Berichten: 203
Lid geworden op: wo aug 18, 2010 13:31
Locatie: WIERDEN

RE: 156 leer in de Sud project van 1 dag

vr jun 29, 2012 19:30

Gaaf interieur ik lag in een deuk van die muziek van jouw lekker old school
Hou hem op de weg!! het is een gave sud
In bezit van 2 auto,s waar ik trots op ben
Alfasud sprint 1.7 quadrifoglio
Alfasud sprint 1.5 quadrifoglio

Gebruikersavatar
tulipwoodracer
Junior Member
Junior Member
Berichten: 85
Lid geworden op: vr okt 30, 2009 16:50
Locatie: Maasniel
Contacteer: Website

Re: RE: 156 leer in de Sud project van 1 dag

ma jul 02, 2012 13:08

Ook goed als preventieve corrosiemaatregel, dat rythmisch trillen van de carrosserie!

Roest swingt de pan uit!
... 33 dingen te doen: junior member, senior alfist ad 1996

Terug naar “Projecten”