drees62
Newbie
Newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: zo jan 09, 2011 18:27
Locatie: Enschede

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

do apr 22, 2021 22:34

Via Autodoc en Tuynder is het meeste wel verkrijgbaar. We hebben hetzelfde blok in onze GTV6 liggen en ik heb van veel onderdelen wel de OEM nummers of merk specifieke nummers. Als je meer wilt weten of iets specifieks zoekt stuur me dan ff PM.

De spanner heb ik misschien binnenkort (gebruikt) te koop omdat wij overwegen naar de oplossing van OKTech te gaan. Nieuw is die alleen nog in Amerika bij Alfissimo te koop.
Alfa Spider V6
Alfa GTV6 3.0 24v
Volvo XC60 T6

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4361
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v

wo apr 10, 2024 15:19

Phoe oud topic ondertussen. De Gtv is nog steeds in mijn beheer en heeft onderhoud nodig waarvoor ik jullie hulp nodig heb.
Distributie met alle extras moet gedaan worden , iets wat ik graag in eigen beheer wil doen.

De spanrol en hydra onstpanner zijn dusdanig op dat ik er geen meter meer mee rijd totdat dit vervangen is.
De motor betreft een 1992 164 3.0 24V super. Het blok is ontmanteld dat de riem er nog op zit, maar krukas poelie loshalen is het volgende.

Ik kan niet verder want heb geen dop (42?) , geen bdp meet klok + verlenging of geen nokkenas calibers.
Op basis van merktekens aangebracht door een garagist, staat het blok nu -soort van- op tijd.

Als lenen of huren geen optie is, dan maar aanschaffen maar de vraag is waar.

Daarnaast zullen de onderdelen verzamelen een speurtocht worden.

Wie o wie is bereid te helpen. Het hoeft niet gratis. Lees het graag. Alle goeds. M.
Als jullie een image hosting weten, kan ik afbeeldingen toevoegen.
Op de kop af 3 jaar later.
Alles gelukt met de servicebeurt?

gr
DJ

Terug naar “Projecten”