En weer een kleine update:
Het to do lijstje mag ik met drie zaken uitbreiden, namelijk vervangen van de thermostaat (motor wordt nu niet warm) en het vervangen van eens tukje benzineslang bij de brandstofpomp. De slang zweet benzine. De uitlaat is echt enorm krokant dus ik mag op zoek naar een nieuw exemplaar. Mooi klinkt het nu zeker maar het zou toch fijn zijn als de uitlaat ook gaat blijven hangen....
Wat mag er van het lijstje weggestreept worden:
- De zijskirts zitten nu helemaal goed vast (ook met de schroefjes aan de uiteinden van de skirts)
- Hoogstwaarschijnlijk de oorzaak gevonden van het inhouden van de motor!
De motor trok sinds de aanschaf niet zoals een 16v hoort door te trekken, zeker die duw in de rug vanaf 4000 toeren was totaal afwezig. Het benzinefilter had ik al vervangen en verse benzine in de tank gedaan maar dat loste het probleem nog niet op. Gisteravond heb ik de luchtinlaat gedemonteerd om naar de gaskleppen te kijken en ja, de kleppen gaan bij volgas niet helemaal open. Wat zeg ik, ze gaan bijna niet open! Zie de (gsm) foto hieronder, dit was de stand van de gaskleppen bij vol gas....... Enige vorm van restrictie????
Het bleek dat de gaskabel verkeerd geborgd zat, deze borging heb ik aangepast en de stelschroef onder het gaspedaal ingedraaid zodat de gaskleppen bij vol gas nu ook daadwerkelijk precies helemaal open staan.
Een proefritje kon ik niet meer maken maar dat volgt binnenkort, de P4 mag nu eerst de regenperiode weer droog in de stalling afwachten.