Gebruikersavatar
B-lex
Guru
Guru
Berichten: 1252
Lid geworden op: wo apr 23, 2008 21:17
Locatie: Tholen

RE: 75 T.Spark 776

wo jun 19, 2013 00:45

Misschien wist je het al, maar volgens mij zijn de strips etc AR633..
Die kleur heb ik toen gebruikt voor velgen.
Alfa 75TS Madeno
Audi RS4 Avant
Lada Niva

integrale
Newbie
Newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: do jul 07, 2011 00:19

Re: RE: 75 T.Spark 776.............ready to go...!!!!!

za mar 04, 2023 15:37

Ik zit hier misschien in het verkeerde draadje aangezien ik een 164 heb maar ik vermoed dat het schuifdak niet heel veel verschilt met die van een 75. Alfa had vroeger maar een heel beperkt aantal leveranciers van schuifdaksystemen dacht ik.
Mijn hemeltje gaat ook iets teveel hangen en ik zit met een aantal vragen die iemand hier hopelijk kan beantwoorden.
Het open dak wil ik ook met dezelfde stof bekleden zoals het hemeltje.
Is het mogelijk om alleen de klep van het zonnedak te demonteren zonder meteen de hele constructie van het open dak los te moeten maken? Uiteraard gaat het hele hemeltje eruit om bekleed te worden.
En mijn tweede vraag: de rand van het open dak in het hemeltje is netjes afgewerkt met een kunststof profiel. Zit die er ingelijmd of is die met een beetje kracht los te klikken en herbruikbaar?
@GTV: Vught is op 15 mei een registerdag, mooie lokatie lijkt me.

@rudidress: volgens een betrouwbare bron moet je het dakframe eruit schroeven (6 of 8 schroeven geloof ik). daarna het dakgedeelte van het frame afhalen en dan kun je die kleine lange plaat en de grotere plaat bekleden. een werkje wat je niet zomaar effe doet.... daarom zoek ik een weekend (volgend weekend waarschijnlijk) om er aan te gaan knutselen.

@alfettaowner: daar hebben we dan een mooi schuifdakje voor he? ;) (ja ja ik weet het , jij het een airco in je turbo :lol: )

Afbeelding

Afbeelding

integrale
Newbie
Newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: do jul 07, 2011 00:19

Re: 75 T.Spark 776

za mar 04, 2023 16:08

In dit draadje viewtopic.php?f=7&t=55699&hilit=open+da ... 15#p727141 wordt uitgelegd dat je veertjes moet wegklappen, maar kun je hier ook bij met het open dak nog op z'n plek?
Volgens iemand op het AlfaBB wel https://www.alfabb.com/threads/164-sunr ... st-7072249 maar ik kan me er nog geen voorstelling van maken. In elk geval alvast bedankt voor jullie hulp.

Terug naar “Projecten”