Pagina 1 van 6
164 3.0V6 24V pas maken in 116 GTV
Geplaatst: zo nov 29, 2009 20:05
door pe1ryx
Ik dacht,er worden zo vaak vragen over gesteld dat ik er maar een topic over begin...heb sinds een week of 2 een 24v staan en ben inmiddels flink bezig.
zal alleen foto's plaatsen die betrekking hebben tot de modificaties,minder van de revisie die ik gelijktijdig doe..hiervan is zat te vinden..
.
de pijp die aan de achterzijde uitkomt voor het koelsysteem kun je er zo uittrekken,het thermostaathuis heb je straks nodig van de gtv/75/90
zo is de normale oliepompaanzuigpijp,omdat we de carterpan nodig hebben van de gtv/75/90 vanwege de stuurinrichting waar we anders tegenaan zouden komen,komen we er achter dat de buis verlegd moet worden op de volgende foto te zien
morgen maak ik een verbinding vanaf de lagerkap naar de buis,dit om wat meer sterkte in te bouwen..dezelfde lagerkap waar de originele ook aan zit.
later weer meer ,ik ga dan denk ik verder met de carterpan waar al meteen opviel dat eea niet zomaar kan passen.
RE: 164 3.0V6 24V pas maken in 116 GTV
Geplaatst: zo nov 29, 2009 20:33
door Carbo
Rob,
Mooi projectje! Ga ik zeker volgen!

Succes!
Gr,
Carl
RE: 164 3.0V6 24V pas maken in 116 GTV
Geplaatst: zo nov 29, 2009 21:06
door giuliettaevo
lassen is gelukt zie ik..

RE: 164 3.0V6 24V pas maken in 116 GTV
Geplaatst: zo nov 29, 2009 21:38
door pe1ryx
idd goed te lassen,de lengte van de boutjes weet ik denk ik in de loop van de week Remco...ik mis volgens mij een kapje wat net onder het vliegwiel hoort wat meen ik tegen het staartstuk komt...

RE: 164 3.0V6 24V pas maken in 116 GTV
Geplaatst: zo nov 29, 2009 22:42
door giuliettaevo
dat metalen plaatje....
dat wordt zoeken.....

maar komt vast goed. Moet binnenkort toch de schuur opruimen, dan kom ik het vast tegen.
RE: 164 3.0V6 24V pas maken in 116 GTV
Geplaatst: zo nov 29, 2009 23:07
door Performa
Ik zie uit naar de verdere verloop uiteraard goed gedocumenteerd met foto's

veel succes ...
RE: 164 3.0V6 24V pas maken in 116 GTV
Geplaatst: ma nov 30, 2009 02:26
door Dottore M
Hoe ga je dat doen met je olievuldop (volgens mij zei Evo er ook al iets over in je eerdere topic over 24Vs in 116s)??
RE: 164 3.0V6 24V pas maken in 116 GTV
Geplaatst: ma nov 30, 2009 17:01
door Lunatic
Gewoon laten zitten, kan je gewoon goed bij
alleen passend olievulkannetje halen.
RE: 164 3.0V6 24V pas maken in 116 GTV
Geplaatst: ma nov 30, 2009 21:25
door pe1ryx
olievuldop laat ik gewoon zitten,wel moet er een 4 cyl rembekrachtiger op ...
oliepompaanzuigbuis is nu ook af...

RE: 164 3.0V6 24V pas maken in 116 GTV
Geplaatst: di dec 01, 2009 21:33
door pe1ryx
vanavond krukaspoelie verwijderd...zat lekker vast...maar zie nu dat ik een andere voordeksel moet gebruiken zelf denk ik nu aan een deksel van een 75 v6 motronic...

RE: 164 3.0V6 24V pas maken in 116 GTV
Geplaatst: do dec 03, 2009 21:20
door pe1ryx
de meeste gaten van de carterpan komen overeen,er moeten een aantal nieuwe gaten worden geboord en sommige M7 schroefdraden moeten doorgeboord worden omdat het schroefdraad niet meer in de motor zit maar in de carterpan zelf..
aan de voorkant wordt het wat lastiger,er moet volgens LENZ een schotje worden verwijderd/aangepast op het voordeksel...
maar moet denk ik idd kunnen ...dat scheelt weer een rotmoer(REMCO

)
het oliefilter moet ook nog iets op bedacht worden maar dit is voor later zorg,iig moet er een ander schroefbusje in,nu is het aan de filterkant een gladde bus met een O-ring...dit moet straks gewoon het schroefdraad zijn van een filter en vervolgens moet er een adaptorplaat op tbv oliekoeler

RE: 164 3.0V6 24V pas maken in 116 GTV
Geplaatst: do dec 03, 2009 22:44
door LENZ
Bij transaxle 24V's zijn vaak meerdere mogelijkheden, maar ik heb volgens mij een 75 jetronic of gtv6 voorste deksel gebruikt, waarbij ik draad heb gemaakt in de deksel(bij de 75 in ieder geval is de bevestiging voor een bdp sensor al aanwezig) en de voordeksel iets aangepast, let goed op dat de positie van de bdp sensor gelijk is aan die van de 164 24V deksel. ik geloof ook dat de riem iets te dicht langs een van de ribben loopt dus daar zal je ook wat vanaf moeten zagen.
Ik heb ook een 164 12V krukaspoelie gebruikt met snaren voor dynamo en stuurpomp, 174 24V multiriem wordt ook gebruikt op 75 motronic
Koelkanalen achterop de koppen moet geschikt gemaakt worden voor gebruik van een kachel, zie 2 aangepaste pluggen
olieaansluiting zal gemaakt moeten worden, draad tappen in blok (?, weet niet meer of dat er al zit, anders bestaande plug vervangen door plug met draad uit een ander V6 blok of bv ts 16v)
Is alweer een tijdje geleden, maar alles is goed te doen,
RE: 164 3.0V6 24V pas maken in 116 GTV
Geplaatst: vr dec 04, 2009 10:05
door rz
op het 24v blok zit er slechts één oliedrukaansluiting ipv twee op het 12v blok.
dat kan je oplossen door een slangetje te monteren met een T stukje om oliedrukmeter én het oliedruklampje aan te sturen.
ook voorste deksel van een 12v gebruiken waar je idd een stuk aluminium moet afslijpen anders raakt de distributieriem.
RE: 164 3.0V6 24V pas maken in 116 GTV
Geplaatst: vr dec 04, 2009 19:44
door pe1ryx
vandaag veel gedaan, alle gaten van het carter pas gemaakt met uitzondering van het voordeksel.deze komt later nog...
ook heb ik de schroefbus tbv het oliefilter uit het oliekoelhuis kunnen halen,de gladde bus verwijderd en toen paste de schroefbus zo in het blok...nu kan er straks gewoon een relatief eenvoudige adaptor op..
...de bussen willen niet los...ga een overlappende plaat leggen op de dunne cyl wand en dan met een lijmtang ofzo erop,later meer hierover nu eerst weken in de kruipolie...
ook nog ff een sfeer plaatje

RE: 164 3.0V6 24V pas maken in 116 GTV
Geplaatst: ma dec 07, 2009 20:32
door pe1ryx