Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6834
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Giulietta 1.6

ma sep 07, 2009 12:32

Toch maar een v6 inbouwen dan? :wink:

die kabels van de raambediening zijn echt en k*twerkje om te vervangen... :evil:

Veel plezier verder! :D
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

Re: RE: Giulietta 1.6

ma sep 07, 2009 14:11

Toch maar een v6 inbouwen dan? :wink:
die kabels van de raambediening zijn echt en k*twerkje om te vervangen... :evil:
Veel plezier verder! :D
Gelukkig heb ik al een V6 in een hele fijne 75 liggen, dus geen noodzaak tot sleutelen lijkt me zo! :D
Raambediening ga ik niet aan beginnen, dicht = dicht voorlopig.
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: RE: Giulietta 1.6

ma sep 07, 2009 15:32

die kabels van de raambediening zijn echt en k*twerkje om te vervangen... :evil:
He? Welnee. Raam op halverwege stand en twee moertjes losdraaien die het mechanisme met het raam verbindt. Verbindingsplaat een beetje naar achter duwen en dan kan je het raam opzij kantelen en er bovenlangs uittrekken. Dan drie moertjes bij de bediening, eentje langs de middengelijder en eentje van onderaf, en het hele zootje valt er zo uit.

Met uitzondering van dat vallen is monteren hetzelfde in omgekeerde volgorde :wink:

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6834
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Giulietta 1.6

ma sep 07, 2009 16:21

Bij de 75 mechanieken wel ja. De mechanieken met een losse kabel en katrolletjes zijn wat lastiger. :(
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: RE: Giulietta 1.6

ma sep 07, 2009 16:34

Bij de 75 mechanieken wel ja. De mechanieken met een losse kabel en katrolletjes zijn wat lastiger. :(
Je bedoelt te zeggen dat het raammechanisme bij een type 1 Giulietta nog uit allerlei losse delen bestaat?

Maar volgens mij maakt het dan nog weinig uit. De boel eruit trekken zal het minste probleem zijn, en ik denk dat je daar dan zo een raammechanisme van een later type, of zelfs van een 75, in kan hangen. Ik ben er zelf in ieder geval niet zo moeilijk in en verbaas me eigenlijk iedere keer weer dat alle gaatjes en beugeltjes die ik nodig heb om iets van luxe eraan toe te voegen gewoon aanwezig zijn.

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6834
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Giulietta 1.6

ma sep 07, 2009 17:55

klopt... mijn beide eerste series Giulietta hadden/hebben zo'n ouderwets systeem met een losse kabel.

Eruithalen is idd het probleem niet, het er weer werkend inkrijgen was een ander verhaal... :evil: 75-style mechanieken zullen ongetwijfeld passend te maken zijn, deuren zijn voor de rest grotendeels hetzelfde.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: RE: Giulietta 1.6

ma sep 07, 2009 19:22

klopt... mijn beide eerste series Giulietta hadden/hebben zo'n ouderwets systeem met een losse kabel.

Eruithalen is idd het probleem niet, het er weer werkend inkrijgen was een ander verhaal... :evil: 75-style mechanieken zullen ongetwijfeld passend te maken zijn, deuren zijn voor de rest grotendeels hetzelfde.
Raammechaniek van een 75 sleutel je zonder aanpassingen rechtstreeks in Giulietta 2e en 3e serie. En het lijkt me eigenlijk vrij sterk dat het niet in een type 1 zou passen. Overigens ben ik momenteel bezig die van mij naar elektrisch om te zetten, dus als Pieter nog handmatige mechanieken wil hebben heb ik daar binnenkort wat van liggen.

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

RE: Giulietta 1.6

za sep 12, 2009 18:00

Voor alle fan zijn hier dan de plaatjes, hij is niet eens echt schoon maar zie zelf:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groet, Pieter
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Giulietta 1.6

za sep 12, 2009 21:56

Oogt al heel anders! :thumbs: Nog even strakke (kunststof dan maar :wink: ) bumpers erop en je hebt de waarde verdubbeld. 8)
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

tonino
Member
Member
Berichten: 166
Lid geworden op: vr mar 17, 2006 20:05
Locatie: den haag

RE: Giulietta 1.6

za sep 12, 2009 23:35

Eh Pieter

Dat kentekenplaatje aan de voorkant was tijdens het bezit van mijn broer al een doorn in mijn oog :twisted: blijft deze bij jou er ook op zitten.
Ik zie dat de auto er wel een heel stuk op vooruit is gegaan :D

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

RE: Giulietta 1.6

zo sep 13, 2009 13:38

Je kan nu van een afstand van 5 meter niet zien dat er her en der roestplekjes op zitten, dus het opkalefateren is aardig geslaagd.
Om het "echt" te doen moet er wel iets meer gedaan worden, maar de onooglijke bruine primerklodders zijn niet meer.
Die oer-italiaanse kentekenplaathouder vond ik wel geinig, dus heb ik m achter er op gezet, hier moet eigenlijk een plastic exemplaar komen.

De bumpers zijn idd over en zouden moeten vervangen, maar daar ga ik niet aan beginnen.
Eerst maar even de puzzelrally volgend weekend rijden, en daarna zie ik wel weer.
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
giulietta116
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 528
Lid geworden op: zo apr 03, 2005 22:23
Locatie: Hoogeveen ''Drenthe''

RE: Giulietta 1.6

ma sep 14, 2009 19:08

Bravo !!!

:thumbs:

Terug naar “Projecten”