_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

RE: Giulietta 1.6

wo aug 26, 2009 10:36

Kon het niet laten en heb de carbs omgewisseld voor mijn schoongesopte exemplaren.
Heb de oude carbrubbers laten zitten, dus was alleen boutje-moertje, wel even nieuwe pakkingen ertussen geschoven.

Hij starte na de wissel bijzonder vlot, dus de benzinepomp is in topstaat.
Doordat de tank van de Jet net als bij een 75V6 in de kofferbak zit (lekker hoog) staat er altijd benzine in de pomp dus start ie altijd vlot.
Bij de Alfetta GTV was het altijd zo'n ramp om m weer te starten na stilstand, want daar zit de pomp hoger dan de tank.
Bij de Jet gaat dat dus gewoon perfect.

Resultaat van de nieuwe carbs is dat ie alweer stukken beter loopt. Er zit veel meer gang in, het wagentje heeft er nu echt zin in :D
Ze staan niet mooi synchroon, maar er is nu wel veel betere acceleratie, en ook op deellast loopt ie acceptabel en pakt ie goed op.

Wel is er nog steeds geen stationair, staat veel te laag. Ga ik nog even stellen.
Gewoon het handgas een beetje uittrekken is wel cru.

Groet, Pieter
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: RE: Giulietta 1.6

wo aug 26, 2009 19:33

Gewoon het handgas een beetje uittrekken is wel cru.
Jawel, maar is beter dan met links remmen. Of wat ik zelf nogal eens heb gedaan, met de rand van je voet remmen zodat je nog net ook het gaspedaal kan raken.

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

RE: Giulietta 1.6

wo aug 26, 2009 22:58

Zo, vandaag maar s aan de stationair en de synchronisatie zitten draaien.
Heb door gas te geven en te horen hoe ie oppakt en weer in de toeren zakt, en een beetje vogelen met stationair iets van een redelijke afstelling te krijgen.
Het is aardig gelukt denk ik, maar met een beetje rijden en dan weer bijstellen denk ik dat het wel OK te krijgen is.
De proef op de som zou moeten zijn minder uitlaatploffen bij gas los, en dan vervolgens stationair stellen zodat ie blijft lopen.

Natuurlijk moet je dit eigenlijk laten doen, dat zal ooit wel eens moeten gebeuren.

Tevens 2 slangenklemmen om de gebarsten uitlaatpijp gezet, zo blijft ie (hoorbaar) een stuk beter op zijn plek.

Daarnaast was het tijd voor wat TLC in de vorm van een lauw sopje en een nylonspons.
Er is nu gewoon weer in te leven en hij is weer mooi schoon van binnen en van buiten.

Groet, Pieter
SCARB # 4710

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

RE: Giulietta 1.6

di sep 01, 2009 11:03

Omdat ik er nog een maand in moet rijden tot mijn 75V6 klaar is, en er ook een oldtimerrally mee ga doen (jawel) ga ik er toch maar even mee aan de slag.
Zondagavond na het SSAR heeft Arie de carbs gesteld. Dus, er valt nou tenminste fatsoenlijk mee te rijden.
Thermostaat en thermocontact gedragen zich ook goed, ik denk dat de radiateur gewoon even moest doorgeblazen bij 140 km/u. De koelfan doet nu zijn werk.
De lekke schokdemper achter is me te listig, dus komt mijn setje gele koni's er toch onder.
Daarbij ga ik het spruitstuk vervangen als de huidige middenpijp enigszins gangbaar is, ik wordt gek van het getik.

Ook ga ik m even poetsen (voor die rally hè), en als er tijd over is de roestblaasjes even goed kaalhalen en behandelen en een kleurtje geven.
Zo kan ik weer de komende maand door ermee.

Groet, Pieter
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:25
Locatie: Nieuwerkerk zld.
Contacteer: Website

RE: Giulietta 1.6

di sep 01, 2009 18:29

Ik heb er nog bij staan kijken zondag, ben toch blij dat hij niet de shredder ingegaan is! :D
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

tonino
Member
Member
Berichten: 166
Lid geworden op: vr mar 17, 2006 20:05
Locatie: den haag

RE: Giulietta 1.6

di sep 01, 2009 19:23

Dat vond ik ook daarom heb ik ook de moeite geomen om de auto van mijn broer te verkopen , en het is dat pieter hem heeft gekocht want hij was echte de laatste na 5 mensen die waren wezen kijken had ik er schoon genoeg van.
Dit was ook de rede dat ik een alfetta heb laten opknijpen na hem effe kaalgeplukt te hebben en 1000e slooppremie cashen.

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

RE: Giulietta 1.6

do sep 03, 2009 11:16

En nu ziet ie er ook weer redelijk knap uit, heb m geheel gepoetst met de poetsmachine en Commandant, roestplekken kaalgehaald en in de dinitrol gezet.
Aangezien het minder weer zou worden, heb ik de plekjes zolang even afgelakt daarna met een niet 100% matchend creme wit. Maar stukken beter dan roestbruine primer.
De schades in de achterhoeken heb ik verdoezeld door ze in kleur te spuiten. Voor het mooie moet dit natuurlijk weer even kaalgehaald en geplamuurd.
Maar, het ziet er weer uit als een knap karretje.

Ook heb ik de schokbrekers rondom vervangen voor Koni geel. Grappig detail is dat de Spica's omgekeerd gemonteerd zitten tov de Koni's. Minimaal onafgeveerd gewicht denk ik.
De ene lekke achterdemper verloor al zijn olie toen ik de stofhoes omhoog trok :shock: dus die was echt finaal over.

Wel handig die Spica hoezen voor alle RS-set rijders, zo blijven je dempers heel ! :idea:

Gaaf is hoe dit de wagen verandert, van een deinende boot met een roer tot een scherp sturend wagentje dat luistert maar t stuur.
Moet ook wel, want moet er nog een oldtimerrally mee rijden en ik leef liever nog wat langer dan vandaag.

Verder doe ik er lekker niks an, is voorlopig weer best zo! Wellicht dat ik nog een blikkie maak over het lekke spruitstuk, maar dat is dan ook wel dat.

Groet, Pieter
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

Re: RE: Giulietta 1.6

do sep 03, 2009 18:52

Ik heb er nog bij staan kijken zondag, ben toch blij dat hij niet de shredder ingegaan is! :D
Ik ook en het viel mij op dat op het gare linkervoorspatbord na, de auto helemaal niet slecht is. Die plekjes zijn niet door, dat krijg je lowbudget wel weer netjes. En het interieur is gewoon mooi. Ik ben benieuwd naar de foto`s van na het poetsen.

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

Re: RE: Giulietta 1.6

vr sep 04, 2009 09:53

Ik heb er nog bij staan kijken zondag, ben toch blij dat hij niet de shredder ingegaan is! :D
Ik ook en het viel mij op dat op het gare linkervoorspatbord na, de auto helemaal niet slecht is. Die plekjes zijn niet door, dat krijg je lowbudget wel weer netjes. En het interieur is gewoon mooi. Ik ben benieuwd naar de foto`s van na het poetsen.
Idd, voor het mooie zouden de beide voorschermen eraf moeten worden geschroefd, en de schermen van binnenuit ook even behandeld. Is echt een kwestie van mooi kaal halen, behandelen, schuren, primeren en spuiten.
Geen van de blaasjes die ik heb weggeslepen waren doorgeroest.
Als het nou dit weekend eventjes droog en mooi weer is, schiet ik wel even wat plaatjes van mijn huisvlijt.
SCARB # 4710

tonino
Member
Member
Berichten: 166
Lid geworden op: vr mar 17, 2006 20:05
Locatie: den haag

RE: Giulietta 1.6

vr sep 04, 2009 10:00

ben benieuwd

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: RE: Giulietta 1.6

vr sep 04, 2009 10:04

Gaaf is hoe dit de wagen verandert, van een deinende boot met een roer tot een scherp sturend wagentje dat luistert maar t stuur.
Zei ik toch :wink:

Gebruikersavatar
GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3368
Lid geworden op: ma feb 13, 2006 16:10
Locatie: Noordscheschut

RE: Giulietta 1.6

vr sep 04, 2009 11:00

Heb hem ook even snel bekeken afgelopen weekend.Niet verkeerd hoor.Veel plezier er mee.
GTV6 3.0 DRIVES YOU 2 PASSION!!!!

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982


database register.
Registerleider Alfetta GT GTV(6) en Giulietta 116

Gebruikersavatar
Jurian
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2477
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 01:34
Locatie: Heerhugowaard

RE: Giulietta 1.6

vr sep 04, 2009 11:17

Waarom had je hem zo achteraf geparkeerd op ssar ? Ik ben benieuwd hoe ze gaat worden ;-)
"It's a 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses ..." 8)

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

Re: RE: Giulietta 1.6

vr sep 04, 2009 11:42

Waarom had je hem zo achteraf geparkeerd op ssar ? Ik ben benieuwd hoe ze gaat worden ;-)
Geen idee of er een rijtje was met Giulietta's... Ik was de hele dag in pitbox 23/24 naast de Mickey's want ik kom alleen naar het circuit om te RACEN :D
Ik was de zwarte 75 TS met #43 in de ARC.
Zondag had ik m bij het tankstation staan, daar was nog plek en dat scheelt lopen kwam ik achter.
SCARB # 4710

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

RE: Giulietta 1.6

ma sep 07, 2009 11:52

De eerste 1000 KM's zitten er op, dit weekend op en neer naar Maastricht geweest.
Lange afstanden gaat eigenlijk best wel goed. Er zit een onbalans in 1 van de wielen dus hij trilt bij bepaalde snelheden, maar niks echt ergs.
Filerijden overleeft hij nu ook, ik zat met argusogen naar het temp metertje en het rode lampje te kijken maar het hield zich mooi koest.
Ik denk dat een hoop rijwind de radiateur heeft schoongeblazen.
Olieverbruik is er wel, maar is prima te doen. Er moet nu een litertje bij.
Tijdens het SSAR brak het kabeltje van het raammechanisme :x dus had dat met tape opgelosd. Die tape begon echter zijn grip op de ruit te verliezen.
Dus dit weekend maar even de deurbekleding eraf en er een blokje hout onder de ruit geimproviseerd. Zo zit ie mooi dicht zonder lelijke tape.
De kabel was erg roestig op een bepaald punt, het kabelvet is er wel uit na 30 jaar dus een breuk is niet te vermijden...
Ook heb ik een tiewrapje om de buitenspiegel gedaan in de hoop dat ie boven de 120 km/u wel blijft zitten ipv naar binnen klapt :D
Foto's komen binnenkort, hij moet nog wel even gewassen na de poetsbeurt (witte/roze strepen) maar dat is dan ook wel dat.

Ik begin wel de power van mijn V6 ernstig te missen, de Jet komt wat mij betreft zo'n 100 PK tekort.
SCARB # 4710

Terug naar “Projecten”