tonino
Member
Member
Berichten: 166
Lid geworden op: vr mar 17, 2006 20:05
Locatie: den haag

RE: Eindelijk een Alfetta

ma aug 24, 2009 23:20

en de dorpels die eronder zaten waren ook gedeeltelijk vervangen.
Ik heb de auto niet aangeboden heb namelijk een trauma overgehouden aan de verkoop van een giulietta die voor de slooppremie in aanmerking kwam is uiteindelijk wel goed gekomen maar wat een gedoe was dat zeg.

Gebruikersavatar
Alfisti Gianluca
Member
Member
Berichten: 240
Lid geworden op: zo feb 20, 2005 21:37
Locatie: Uithoorn

Re: RE: Eindelijk een Alfetta

di aug 25, 2009 23:34

Afbeelding
Zo staat ze er mooi bij! Leuk project om te volgen...
Ex-Alfa Romeo 146 1.4 TS 16v Junior

Gais
Junior Member
Junior Member
Berichten: 80
Lid geworden op: do mar 10, 2005 13:02
Locatie: Hilversum

RE: Eindelijk een Alfetta

wo aug 26, 2009 01:08

Helaas, iets te ver om even op en neer te rijden. Daarnaast heb ik al nieuwe dorpels gekocht, paravan en deuren zijn ook zo goed als geregeld en de a-stijl kom ik wel uit. Alhoewel, ik denk dat ik ze toch even bel. Misschien kan ik er nog meer nuttig plaatwerk uitslijpen.

Zo staat ze er inderdaad mooi bij, denk alleen niet dat ik voor Ronals ga al zijn het erg mooie velgen. Voordat ik echter van start ga moet ik nog wat aan de BX doen, de Alfetta is er tenslotte geheel onverwachts bij gekomen (alleen kijken voor wat ervaring, niks kopen. Dacht ik :lol:)

Gebruikersavatar
Wilbert ARparts
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 504
Lid geworden op: di jan 04, 2005 10:30
Locatie: Margraten
Contacteer: Website

RE: Eindelijk een Alfetta

do aug 27, 2009 08:16

Dorpels zijn onderweg... :lol:
Wilbert AR Parts
"Life isn't just the front page, ...it's the comics too!"

'72 Giulia Super 1.3, '73 2000 Spider Veloce, '02 156 SW GTA, '17 Giulietta Multiair TCT Super

Gebruikersavatar
elogiov6
Full Member
Full Member
Berichten: 393
Lid geworden op: wo nov 22, 2006 14:08
Locatie: Amsterdam

RE: Eindelijk een Alfetta

do aug 27, 2009 09:55

Moooie bak joh! Dit wordt een leuk project! 8)
1054kg

Alfa 75 3.5 12v Savali voor trackdays
Peugeot 1.6 GTI daily

Gais
Junior Member
Junior Member
Berichten: 80
Lid geworden op: do mar 10, 2005 13:02
Locatie: Hilversum

Re: RE: Eindelijk een Alfetta

do aug 27, 2009 17:25

Dank je wel. In het begin moest ik nog een beetje wennen maar vanmiddag viel alles opeens samen, echt geweldig om in te rijden. Ze stuurt echt super, blok hangt geweldig aan het gas, zelfs het schakelen gaat lekker soepel (geoefend om te double clutchen tijdens het remmen :P) En dan te bedenken dat het alleen maar beter kan worden, hapert even als je te snel gas geeft, onderstel piept en kraakt een beetje, middenstand van het stuur is wat vaag, banden zijn oud en vrijwel op maar desondanks voelt ze nog steed heerlijk aan. Morgen mag ik weer een stukje :banana: (BX is nog steeds stuk, morgenmiddag ga ik de onderdelen ophalen maar 'sochtends eerst een afspraak in Utrecht)
Dorpels zijn onderweg... :lol:
Top!

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8219
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Eindelijk een Alfetta

do aug 27, 2009 19:00

Prachtig mooie kleur deze :thumbs:

Gais
Junior Member
Junior Member
Berichten: 80
Lid geworden op: do mar 10, 2005 13:02
Locatie: Hilversum

RE: Eindelijk een Alfetta

vr sep 04, 2009 20:26

Met dank aan jan1300 ben ik een heel erg net interieur rijker, nogmaals bedankt!

Morgen de dorpellijsten en paravan ophalen, dorpels zouden vandaag (opnieuw) gebracht worden maar de pakketjesdienst heeft zich niet aan de afspraak gehouden...

Gebruikersavatar
jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2156
Lid geworden op: di mar 25, 2008 14:01

RE: Eindelijk een Alfetta

vr sep 04, 2009 22:19

Veel plezier ermee!

gr Jan

Gais
Junior Member
Junior Member
Berichten: 80
Lid geworden op: do mar 10, 2005 13:02
Locatie: Hilversum

RE: Eindelijk een Alfetta

do okt 29, 2009 23:19

Eindelijk eens wat gedaan, BX moet het nu een tijdje vol zien te houden want de bokjes zijn bezet door de Alfetta :P

Oude dorpel, is al eens aan geklust.
Afbeelding
Dikke laag plamuur :lol:
Afbeelding
Zoals ik al had gezien door de gaten was de binnendorpel nog superhard, roestige randje onderaan is kwestie van schuren en in de Inox (lasbare primer) zetten.
Afbeelding
Alleen de kopse kant dorpel hoeft een nieuw stukje in.
Afbeelding
Voorkant is iets minder, plaat met die gaten wordt vervangen. Kopse kant wordt vervangen, hoekje bodem aldaar gaat er ook uit tot voorbij de kriksteun om te vervangen. Onderkant a-stijl moet ook een nieuw stukje in.
Afbeelding
Afbeelding

Als dat klaar is gaat de nieuwe dorpel er weer op en boor ik het het voorscherm er toch af. Kan de ruimte goed gebruiken om de ellende van het binnenspatbord te fiksen, gootje is toch al gaar en tussen de a-stijl en het scherm begint het te roesten.
Hopelijk lukt het deze week nog om de dorpel af te krijgen en het voorscherm eraf, daarna ben ik weer aangewezen op de weekenden.

Wordt nog een flinke uitdaging met steile leercurve als beginneling maar hoop toch ergens richting het voorjaar klaar te zijn met het laswerk...

Gebruikersavatar
jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2156
Lid geworden op: di mar 25, 2008 14:01

RE: Eindelijk een Alfetta

vr okt 30, 2009 17:48

Ziet er goed uit Gais!

Je pakt het goed aan.

gr Jan

Gais
Junior Member
Junior Member
Berichten: 80
Lid geworden op: do mar 10, 2005 13:02
Locatie: Hilversum

RE: Eindelijk een Alfetta

za okt 31, 2009 17:49

Wil het wel zodanig doen dat ik er lang plezier van heb, daarom ben ik nog niet verder gegaan want ik kreeg de juiste vorm niet in mijn plaatje. Heb een mooi plaatwerkforum gevonden, door gespit en ben gaan oefenen. Ben al zover dat ik de gewenste vorm kan krijgen maar dat moet ik nog wat verder verfijnen.

Zijn er overigens nog kriksteunen te krijgen? Ookal stond de auto stevig op de steunen zijn ze toch te ver heen om nog te kunnen gebruiken.

Gais
Junior Member
Junior Member
Berichten: 80
Lid geworden op: do mar 10, 2005 13:02
Locatie: Hilversum

RE: Eindelijk een Alfetta

do sep 09, 2010 14:25

Topic maar eens omhoog doen, ben geen snelle werker omdat ik al doende probeer te leren.

Gelijk in het diepe en na een eerste poging om de dorpel te vervangen halverwege besloten dat het mij niet beviel en weer een nieuwe poging gewaagd. Aan de rechterkant zit de dorpel er weer inmiddels redelijk naar mijn zin in. Niet helemaal perfect maarja, het blijft de eerste dorpel die ik ooit vervangen heb.

Afbeelding

Inmiddels wat moed gekregen en aan de andere kant begonnen.

Hier alvast een nieuwe kriksteun en laatste stukje binnendorpel gelijk een punt waar de twijfel toe begon te slaan. Zoals is te zien heb ik het buitenspatbord weggeslepen en kijken wij tegen een rot binnenscherm en stukje c-stijl aan. Geen makkelijk klusje voor een beginner.
Afbeelding
Afbeelding

Dat maar even opzij geschoven en wat makkelijkers gepakt. Bodem eruit geslepen en gebied eromheen wat beter gaan bestuderen, als er geen bodem inzit kan je er makkelijker bij uiteraard.
Afbeelding

En toen zag ik dit, dat die langsligger niet helemaal fris was wist ik al maar ik begin mij nu echt af te vragen waar ik aan ben begonnen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
90 2.5 QO

Gebruikersavatar
Rob GTV6
Member
Member
Berichten: 196
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:12
Locatie: Noord-Brabant

RE: Eindelijk een Alfetta

do sep 09, 2010 16:49

Goed bezig, je kan het alleen maar leren door te doen !!


groet Rob GTV6.
'' Alfa Romeo '' op m'n lijf geschreven.

Gais
Junior Member
Junior Member
Berichten: 80
Lid geworden op: do mar 10, 2005 13:02
Locatie: Hilversum

RE: Eindelijk een Alfetta

vr sep 10, 2010 12:29

Dat is waar maar de leercurve is toch best wel stijl.

Heb er lang over nagedacht maar ik ga haar toch strippen en aan een draaispit hangen. Wilde dat eigenlijk niet vanwege het gevaar dat het een eindeloos project wordt maar ik denk nu toch dat het dan wel iets leuker en praktischer wordt om eraan te werken.

Zijn de bumpersteunen daar sterk genoeg voor? (waar ze aan de body worden geschroefd) Of kan ik beter de ophangpunten/motorsteunen pakken?
90 2.5 QO

Terug naar “Projecten”