Pagina 66 van 72

Re: 75 america 310pk 420nm

Geplaatst: za dec 10, 2016 12:29
door gtv-racer
Haha, praktijk testen zou idd leuk zijn ja :lol:

Maar gewoon een test lasproef met alu gedaan om te kijken of de inbranding goed was vd las. Als ie door en door gelast is maak ik me niet druk over de sterkte vd las.

Re: 75 america 310pk 420nm

Geplaatst: do jan 26, 2017 15:30
door alfaqv75
Oke. Als t zo ver is gaan we voor NBR.
nog eens een check gedaan: voor benzene is FKM gelijk (ik praat nu alleen over chemische bestendigheid) aan NBR, maar als het E10 verhaal erbij komt kan je beter voor NBR gaan als voor FKM. Maar binnen NBR zit er wel groot kwaliteitsverschil, dit komt door het bestanddeel ACN wat van 18% tot pakweg 50% deel uit maakt van het compound.

stiekem is dit natuurlijk een gewone ordinaire "up" -> ben benieuwd naar de vorderingen :jumping:

Re: 75 america 310pk 420nm

Geplaatst: vr jan 27, 2017 21:50
door gtv-racer
Bedankt voor de info! Altijd nuttig om te weten 8)

Ben verhuisd tussen oud op nieuw. Dus t heeft allemaal wat stil gelegen... Bladel is t nieuwe onderkomen bij mn vriendin.

Velgen zijn bijna klaar voor de poedercoater voor een goede dikke laag erop te zetten. Dan verdwijnen ook alle giet oneffenheden. Of is er misschien nog wat anders wat ik erop kan zetten...?

Ondertussen ben ik met de bakkoeler aan de gang. Oliekoeler,pomp,inline filter en een volledig regelbare electronische thermostaat gekocht.

Nu hier nog mn mancave in orde maken. Ga hem morgen bezichtigen. Helaas nog niks aan huis.

Weinig alfas hier gespot.....

Re: 75 america 310pk 420nm

Geplaatst: vr mar 10, 2017 21:47
door gtv-racer
Er is weer wat gebeurd 8)

Volledig regelbare thermostaat ingebouw:

Afbeelding


De oliepomp opgehangen:

Afbeelding


En een begin gemaakt aan de bak brace:

Afbeelding

Helaas kan ik niets verinnen om de torsie uit de bak te halen, die ontstaat door de aandrijf krachten en wordt t nu alleen een brace om de delen op elkaar te houden wat ook een probleem schijnt te zijn...

De koeling moet klaar zijn voor de 25ste deze maand. Dan gaan we op zandvoort wat rondjes rijden :lol:

Re: 75 america 310pk 420nm

Geplaatst: vr mar 17, 2017 17:59
door gtv-racer
Hij zit eronder:

Koeler met ducting:

Afbeelding


Overzicht:

Afbeelding

Onderaan de pomp hangt nog een filter met machneet erin verwerkt. Ook de pomp netjes in de rubbers opgehangen.

Re: 75 america 310pk 420nm

Geplaatst: za apr 22, 2017 22:33
door Hans33sw
Wat vet! Mooi opgelost weer :thumbs:

Re: 75 america 310pk 420nm

Geplaatst: di apr 25, 2017 11:30
door stephen
fantastische up-grade's blijven er steeds komen aan deze 75 :thumbs:
altijd leuk om te lezen :wink:

Re: 75 america 310pk 420nm

Geplaatst: di apr 25, 2017 20:36
door gtv-racer
:D

Zaterdag Zolder dus kunnen we de setup mooi even testen. Nu gaat t hoop ik wel door. De vorige keer zou ik eigenlijk op zandvoort gaan rijden maar had op t laats mijn vingertopje er half afgehakt....


De plannen voor vd winter zien er als volgt uit:

Versnellngsbak demonteren en de nieuwe tussenflens erop.
Compressie omlaag en vermogen verder omhoog (mn tuner zei dat ie de timing niet vroeger kon zetten ivm pingelen)

Re: 75 america 310pk 420nm

Geplaatst: za apr 29, 2017 22:49
door gtv-racer
Lekker geknald. De bak werd met de koeler ook niet heter als 80 graden. T feest duurde alleen niet heel lang. Toen ik t circuit een beetje door kreeg en t tempo verhoogde brak ik door de geluidsbariare. :lol: Ja die van 95db dan he. Ik produceerde 101db volgens de beste man. Zwarte vlag was dat dus. Mocht nog een keer de baan op als ik rustig aan deed. Helaas toen ik weer wilde starten kon mn rempedaal zowat tot op de grond getrapt worden. Doorgewarmde remklauwen....? Of de hoofdremcylinder die t wat heet kreeg..? Misschien de nieuwe blokken achter... We gaan t iig nog eens proberen .

Re: 75 america 310pk 420nm

Geplaatst: vr dec 08, 2017 21:22
door gtv-racer
Eindelijk de versnellingsbak af..

Geupgrade 50% stijvere lagerplaat geinstalleerd met light verligte 5de en achtruit versnelling:

Afbeelding

Naaldlager geinstallleerd ipv bronze lager bus die snel uitslijt en extra as flex veroorzaakt:

Afbeelding

En de brace om de helften op elkaar te houden met voorspan vijzels:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoop dat we t vermogen nu nog wat meer kunnen opschroeven :mrgreen:

Re: 75 america 310pk 420nm

Geplaatst: vr dec 08, 2017 23:04
door DJ
Wat voor naaldlager heb je gebruikt?
Heb m'n bak net dicht zitten met nieuw bronzenbusje erin.... :lol:
Maar verwacht binnenkort wel weer eens een bak te doen.

Gr
DJ

Re: 75 america 310pk 420nm

Geplaatst: za dec 09, 2017 00:25
door Het-Licht
Gaaf !

Re: 75 america 310pk 420nm

Geplaatst: za dec 09, 2017 08:56
door gtv-racer
Een skf hk 2520 . Moet t gat wel naar 32mm gekotterd worden met N7 pers passing.

Re: 75 america 310pk 420nm

Geplaatst: za dec 09, 2017 10:51
door giuliettaevo
Geweldige aanpassingen weer. :thumbs:

Wat ga je nu qua vermogen nog doen?

Re: 75 america 310pk 420nm

Geplaatst: za dec 09, 2017 14:16
door gtv-racer
Ik heb nu t probleem met knock limmited vermogen wat wil zeggen dat ik de ontsteking niet verder kan vervroegen zodat ik t maximale vermogen eruit kan halen. Dat kan verschillende oorzaken hebben:

Compressie te hoog.
Teveel blowby waardoor ik lichte olie druppel vorming krijg die de pingelgrens ook extreem doen verlagen.

Die laatste wist ik de vorige keer helaas nog niet...
Ik heb nog steeds de carterventilatie aangesloten op de inlaat.
Een oil catchcan is nu de bedoeling.

Misschien wil ik ook nog een stuk uitlaat wat opblazen in diameter maar wil daarvoor eerst een drukmeting uitvoeren.