Even voorstellen... de "Groene Sjuul"....
Een 1300 TI in Verde Muschio van 31 Juli 1968, in September 1995 gekocht van de eerste Italiaanse eigenaar.
Voorzien van een "Super" grill... volgens de eerste eigenaar zo geleverd en ik heb ze vaker gezien... 1968 TI, Verde Muschio en deze grill... zelfs binnen de SCARB, maar ook in Italie....
Heb haar eindelijk uit de schuur gehaald en gewassen (niet gepoetst....).
De teller staat momenteel op 81.338 originele KM's. Het onderhoudsboekje is er uiteraard bij.
Voor de goede orde, dit is dus GEEN gerestaureerde of gespoten Giulia maar een echte originele!
Hier een serie foto's die ik er net van gemaakt heb.
Front (verstraler + bermlicht zijn opties die de eerste Italiaanse eigenaar bij aflevering in 1968 heeft laten monteren):
Rechts Voor (het neusje staat iets te hoog op de wielen omdat de cylinderkop er af ligt ivm de verbrande zuiger en er dus nogal wat gewicht mist voor):
De achterkant:
Dashboard incl de originele Autovox AM (dus mono) radio met 1 speaker onder het dashboard (net als de verstralers, door de eerste eigenaar 1968 laten monteren bij aflevering).
Een indruk van hoe strak ze is:
Als je de bestuurdersdeur open doet:
De kofferbak "naakt", inclusief het originele boordgereedschapsetje (de donkere vlekjes op het rubber is water van het wassen):
en met de originele rubbermat:
De originele dealersticker op de achterruit:
Stukje van de onderkant:
Heb er in de afgelopen 13 jaar al heel wat aan moeten doen eerlijk gezegd... nieuwe banden... de 3e set al in 40 jaar inclusief de set waarop ze uit de fabriek kwam! De set die ik verving had de eerste eigenaar er bij ca. 60.000 KM onder laten zetten (Pirelli P3) en dat was ergens begin jaren 80.... beetje droog en hobbelig geworden in de loop der tijd... niet versleten... olieverversen en een keer een nieuwe rembekrachtiger... Poeh! Dat loopt in de papieren hoor! Dat is al gauw zo'n... uh... 31 Euro per jaar aan onderhoud!
Gelukkig zit er nog steeds dezelfde uitlaat onder als 13 jaar geleden... hoewel dat ook al de 2e is... was wederom de eerste eigenaar die hem er onder had laten zetten vlak voordat hij hem van de hand deed. Anders was de hobby niet meer te betalen...
Wel had ik 19 Euro extra uit moeten geven aan een nieuwe vacuumslang....
Deze groene dame heeft namelijk een probleempje met haar hartje... vorig jaar was ik op weg naar Franrijk met haar toen ze ergens in Zuid Belgie de moed opgaf...
Petje gelicht en jawel... gat in de 4e zuiger...
En zo staat ze er dus nog steeds bij... revisie van dit blok gaat behoorlijk in de papieren lopen als ik het laat doen zoals ik het wil... (2000+ eurios....) dus gaat er zo lang een ander 1300tje in... (met dank aan het geduldige forumlid waar ik dat blokje nog voor zijn vakantie probeer op te halen!).
Het originele blokje blijft uiteraard bewaard voor betere tijden!
Het vervangende blokje is een 1300 met hangend filter en daarmee dus tijdsorigineel zodat de groene dame niet al teveel geweld wordt aangedaan... en komt uit een bertje dat een harttransplantatie heeft ondergaan...
Zal binnenkort het verhaal neerpennen over hoe deze groene dame op mijn pad kwam... het is namelijk mijn allereerste Alfa en ik ambieerde nooit het bezit van een Alfa maar is dus wel de oorzaak van alle ellende!
Intussen heb ik een heel simpel vraagje... het komende blokje staat een jaartje of 3 stil... is rijdend uit het Bertje gekomen... voor ik het erin hang... wat zou ik nog moeten doen? Pakkingen verversen? Wil het wel gewoon goed doen maar ook weer niet het hele blok opentrekken zodat ik weken bezig ben....