Pagina 1 van 12

Restauratie Berlina 2000 1971 goedgekeurd.

Geplaatst: za mei 17, 2008 21:07
door BMP
Woensdag 14 mei hebben we de Berlina rijdend thuisgekregen.

Ik dacht laat ik eerst eens kijken of ik haar door de apk kan krijgen.

Eerst technisch aanpakken de lekkende radiateur gesoldeerd en weer geplaatst, de carburateur bediening gerepareerd de carb ging maar voor een derde open.

De uitlaat was behoorlijk lek de eerste demper kan ik repareren de tweede komt een pijp tussen, na de demontage bleek dat het apk gereed maken een illusie was,
onder de pedalen was een groot stuk aardig krokant en ook de kriksteun was weg, dus maandag de berlina eerst maar schorsen.

Maar met goede moed verder :lol: slijptol in de hand en weghalen die zeer slechte delen.

Door mijn werk in de rvs industrie afvalstukken genoeg genoeg op het bedrijf diverse stukken rvs 304 op maat gemaakt en gezet, thuis de custom gemaakte bodem op maat gemaakt en afgelast
ook de krik steun nagemaakt van 2 mm rvs dus daar gebeurt niks meer mee het stuk in de bodem plaatsen viel vies tegen omdat je er slecht bij kan(ik heb geen brug, dus het interieur
verwijderd en toen was er wat ruimte de krik steun en het stuk bodem er in gelast
en het resultaat mag er wezen.

Sommigen onder juliie zullen zeggen rvs op staal dat kan niet ivm electrolyse, nou dat kan prima zolang het maar gelast is en dat het droog blijft, dus zeer goed conserveren. 8)


Nog te doen aan plaatwerk / laswerk


: de vier portieren nakijken en eventueel laswerk.


Al gedaan

: radiateur gesoldeerd
: klepbediening carburateur gerepareerd
: uilaat gedemonteerd
: interieur verwijderd
: plaatwerk bodem nagekeken en laswerk waar nodig
: diverse onderdelen verwijderd, achter bumper en achter verlichting
: uitlaat een demper bekleed met rvs tweede er tussen uit en weer gemonteerd super roffel.
: remmen alle 4 losgemaakt, schijven geslepen wat een verschil.
:motorkap en lv scherm nieuwe plaatstukken ingelast.
:ja ook brood nodig, :) toeter gerepareerd (relais was verkeerd aangesloten)
:voorruit verwijderd en rubber gereinigd. (en pfff nog heel)
:dash verwijderd.
:dash en tussenconsole voorzien van nieuw fineer
:Linksachter nieuw plaatdeel in gelast
:linker dorpel onderkant twee kleine plekken nieuw plaat ingelast.
:Rv spatscherm verwijderd beginkap dorpel laswerk gedaan en div voorbereidingen voor het plaatsen rv spatscherm
:Rv spatscherm geplaatst.:lol:
:rechtsachter scherm en achterzijde rechtsonder laswerk









Hier een paar plaatjes 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

RE: Restauratie Berlina 2000 1971 deel 1

Geplaatst: za mei 17, 2008 21:46
door Jens Hoorn
Ooh, dat is wel heel netjes gelast! Goed hoor :thumbs:

RE: Restauratie Berlina 2000 1971 deel 1

Geplaatst: zo mei 18, 2008 02:09
door rz
dat is inderdaad een mooi werkje. :lol:

ps. als je ijzer goed conserveerd, roest het ook niet :wink:

Re: RE: Restauratie Berlina 2000 1971 deel 1

Geplaatst: zo mei 18, 2008 10:11
door BMP
dat is inderdaad een mooi werkje. :lol:

ps. als je ijzer goed conserveerd, roest het ook niet :wink:
Hihi ja dat is waar, ach dan nu dubbele bescherming :lol:

RE: Restauratie Berlina 2000 1971 deel 1

Geplaatst: ma mei 19, 2008 21:32
door BMP
De uitlaat ook maar even onder handen, de eerste demper en de middendemper zijn lek de einddemper is prima.

De middendemper vervangen door een pijp en de eerste ga ik bekleden met ja je raad het al rvs.

Alvast een plaatje de eerste demper komt later op de foto, die heb ik er tussen uitgesneden om eerst te bekleden (binnenkant is prima)

Mooi he dat rvs

:)

Afbeelding

RE: Restauratie Berlina 2000 1971 deel 1

Geplaatst: di mei 20, 2008 08:56
door Zaagauto
Netjes!

Komt er toch weer mooi een Berlina op de weg binnenkort!

RE: Restauratie Berlina 2000 1971 deel 1

Geplaatst: di mei 20, 2008 16:56
door bertonejaap
Ziet er keurig uit dit gaat wel goed komen.

RE: Restauratie Berlina 2000 1971 deel 1

Geplaatst: di mei 20, 2008 19:01
door BMP
Grrrrrrrrr, vandaag om stoelen geweest in NB een collega moest er heen om een rotatie motor op te halen (Mazda) en kon ik mooi mee.

De stoelen lagen bij een ander bedrijf in een loods de verkoper wist (eerder via telefoon) te vertellen dat de bestuurdersstoel alleen beschadigd was en het een redelijk interieur was,
wat blijkt achterbank (zitgedeelte) en de beide voorstoelen beschadigd, een hele dag opgeofferd :evil: :cry:

Tja en dan ook nog 100 euries durven te vragen :?

BMP

RE: Restauratie Berlina 2000 1971 deel 1

Geplaatst: di mei 20, 2008 22:34
door Tazio Novante
Respect voor het opknappen..............het lijkt (is waarschijnlijk totaal anders dan de échte werkelijkheid) haast wel of mijn berlina minder laswerk nodig heeft en ik ben me aan het afvragen of ik er nog wel zin in heb................

RE: Restauratie Berlina 2000 1971 deel 1

Geplaatst: di mei 20, 2008 22:40
door siegerdehaan89
ik heb nog wel een stoffen berlina 2000 interieur....

Voorstoel heeft scheuren de bijrijder stoel goed en bank ook goed dacht ik. Leuning aan achterkant wel door de zon verbleekt.....

RE: Restauratie Berlina 2000 1971 deel 1

Geplaatst: di mei 20, 2008 22:46
door Graffiaturo
ik vraag me af waarom je het vloerdeel zo over de binnendorpel hebt laten lopen in een stuk

als de binnendorpel ter plaatse zo slecht was dat je er een nieuw stuk in hebt gezet, dan zit die kriksteun er nu alleen nog maar voor de sier
je had eerst de binnendorpel danmoeten repareren, en er dan het vloerdeel tegenaan moeten lassen, nu ga je de auto straks aan de vloerplaat opkrikken ipv aan de dorpel.

Re: RE: Restauratie Berlina 2000 1971 deel 1

Geplaatst: di mei 20, 2008 22:48
door BMP
Respect voor het opknappen..............het lijkt (is waarschijnlijk totaal anders dan de échte werkelijkheid) haast wel of mijn berlina minder laswerk nodig heeft en ik ben me aan het afvragen of ik er nog wel zin in heb................
Ik hoop voor je dat het minder laswerk is de bodem van mijn Berlina heeft het grootste probleem onder de pedalen met nog de achterste stoelbevestigingen die willen wel los zitten maar kunnen eenvoudig gelast worden.
Verder is de bodem helemaal oke 8)

De carrosorie is een ander verhaal LV portier moer worden vervangen lv spatbord laswerk,... achterzijde moet worden vervangen (lampgedeelte links)
laswerk RA spatbord aan de achterkant onder en de voorkant onder rv portier onder ook laswerk en het RV spatbord is ook niet fris :lol:

En een ding als er weer wat klaar is en mooi gelukt, mja daar doe je het voor 8) 8)

Re: RE: Restauratie Berlina 2000 1971 deel 1

Geplaatst: di mei 20, 2008 22:54
door BMP
ik vraag me af waarom je het vloerdeel zo over de binnendorpel hebt laten lopen in een stuk

als de binnendorpel ter plaatse zo slecht was dat je er een nieuw stuk in hebt gezet, dan zit die kriksteun er nu alleen nog maar voor de sier
je had eerst de binnendorpel danmoeten repareren, en er dan het vloerdeel tegenaan moeten lassen, nu ga je de auto straks aan de vloerplaat opkrikken ipv aan de dorpel.
De binnen dorpel is eerst gerepareerd een strook plaat van 3 mm aan binnenzijde gelast, dus de kriksteun zit met proplassen en aan de onderkant gelast
op de verstevigde binnendorpel en het vernieuwde vloerdeel van 1.5 mm. :)

Maar goed opgemerkt op de foto is dat niet te zien maar wel gedaan.

RE: Restauratie Berlina 2000 1971 deel 1

Geplaatst: di mei 20, 2008 22:57
door Graffiaturo
het had anders zo zonde van je werk geweest als de eerste de beste keer dat dat krikpunt gebruikt werd, de auto ineens erdoorheen zakt :wink:

Re: RE: Restauratie Berlina 2000 1971 deel 1

Geplaatst: di mei 20, 2008 23:26
door BMP
ik heb nog wel een stoffen berlina 2000 interieur....

Voorstoel heeft scheuren de bijrijder stoel goed en bank ook goed dacht ik. Leuning aan achterkant wel door de zon verbleekt.....

Sieger PM 8)