Zo, gisteren druk met de remmerij van de 75 geweest. Zoals bekent bij een 75 altijd een heikel punt en ik ken het gevoel van kokende remvloeistof dan ook goed ! Na het lezen van het topic van giuliettaevo had ik dan ook besloten om er Volvo klauwen op te zetten. Ik wou dat dan wel doen op de Sandtler remschijven die ik van Aernoudt gekocht heb dus dan moeten er ook 'kleine' fusee's op van bijv. een 75 1.8 IE. Als je die klauwen op de standaard TS fusee's zet komen ze verder naar buiten dus moet je ook grotere schijven. Dit kan je oplossen door SZ/RZ schijven te plaatsen maar die van Sandtler kosten 175,- per stuk. Dat word me net even te gortig ! Dus ik ben gister even naar de sloop geweest en heb even kleine fusee's van een 1.8 Indy gehaald en de Volvo 240 die er tegenover stond werd de donor voor de klauwen. Kosten : € 50,- !
Resultaat na het verwijderen van een kilo roest !
De Volvo klauw naast de TS klauw. Jammere is wel dat de volvo klauw 4 keer zo zwaar is als de TS klauw. Hoorde vanmorgen dat op een bepaalde BMW min of meer de zelfde klauwen zitten, maar dan van aluminium. Misschien goede tip voor iemand die met het zelfde idee rond loopt...
De boel samen met de Sandtler schijven gemonteerd.
Like a glove !!! Had alleen de blokken nog niet...
Het mooie is nu dat ik voor de achterkant ook ineens de spullen heb om de boel eens goed op te waarderen.
Men neemt een achteras met aangepast camber en toespoor, kogels in de ophangingen en bevestigings punten voor remklauwen.
En je plaatst de remmerij van voor op de achteras.
Dit zou volgens de man waarvan ik de as destijds gekocht heb plug and play moeten zijn alleen begin ik daar nu mij twijfels over te krijgen... Jammere is dat ik geen telefoonnummer of mail meer heb, anders zou ik het nog even kunnen vragen. Klauw loopt namelijk tegen de schijf, dus daar moet ik nog even naar kijken...
Remleidingen worden op maat gemaakt (stalen) en er gaat Castrol Dot4 olie in. Dit heeft vergelijkbare eigenschappen met 5.1 qua kookpunt maar is niet zo agressief op de rubbertjes in het remsysteem... En om de remkracht naar achteren te temperen kan ik gebruik maken van de verstelbare remdruk begrenzer die ik al heb...
To be continued...