Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2991
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

Nog een 75 rees projectje

za apr 22, 2006 22:13

Vandaag opgehaald, zoals de oplettende forummer al aangekondigd had gezien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals op de laatste foto te zien is het achterlicht een aquarium, moet dus ff wat aan gedaan worden. Verdere to-do's die niet zo 1-2-3 te zien zijn op de foto's: achterremmen vervangen en de stoel naar voren zetten (staat vast, en voor mij te ver naar achter). Nog even verder nalopen en dan maar es kijken of-ie de APK haalt.

De oliedrukmeter werkt niet, mag ff verholpen worden. Het stuur mag ook even recht gezet worden en ik wil er nog een tweede stoel en een radiootje in hebben. Daarna maar weer es verder kijken.

Streefdatum? Die is er niet ;)

Specs: Alfa Romeo 75 1.8 IE kat. U9, voorzien van een 2-liter twin spark motor. De voorremmen zijn van een 3.0 V6.

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: Nog een 75 rees projectje

za apr 22, 2006 22:18

Gelijk dat 1.8 luchtfilter weggooien, raar ding zo ;)

Succes !

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2991
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

RE: Nog een 75 rees projectje

za apr 22, 2006 22:23

Ja da's dus een van die dingetjes die onder "daarna maar weer es verder kijken" valt. Alles op z'n tijd he ;)

Trouwens nog wat, de achterdeuren kunnen niet op slot (zijn volledig gestript, alleen de sluiting zelf zit er nog in). Ik vind het toch wel prettig als dat gewoon op slot kan, wat is handig? Op zoek naar een palletje wat er ongetwijfeld op moet zitten of toch maar ff een ander setje slotspul erin hangen (dan maar een paar honderd gram extra ;)).

Gebruikersavatar
marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 949
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 15:16
Locatie: Lochem

RE: Nog een 75 rees projectje

za apr 22, 2006 23:04

Gefeliciteerd!
Advies: Accu naar achteren en standaard TS luchtfilter erop...Dit vreet vast vermogen, wat een eind door een dunne slang...
Alfa romeo: The art of the machine!

klaas
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 595
Lid geworden op: za jan 08, 2005 06:57
Locatie: den haag
Contacteer: Website

RE: Nog een 75 rees projectje

zo apr 23, 2006 08:08

Wat handig is is 2 spanbandjes aan beide zijden door je deurpaneel heen en om je rolbeugel heen. Weegt niks en je kunt ze toch open maken om wielen en je krik in te laden......... MIsschien werken 2 lange tieraps aan mekaar ook wel.

Thomas

RE: Nog een 75 rees projectje

zo apr 23, 2006 16:17

leuk om te zien dat je hem toch gekocht heb. Zo'n rolkooi maakt een racewagen toch echt af =P~ .
Ik heb nog een kromme K&N filter van die crash op zandvoort woensdag. Past precies op de lmm en tussen de accu gok ik , kopen? :wink:

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2991
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

RE: Nog een 75 rees projectje

zo apr 23, 2006 16:30

Kostie (neem aan dat-ie nog wel in goede staat is verder)? Wat niet past, pas maken ;)

Slotprobleem is al opgelost, heb eindelijk door hoe-ie werkt. Palletje omzetten en hij is op slot, ff via de voordeur bij het slot proberen te komen, palletje terugduwen en hij kan weer open.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835


Gebruikersavatar
Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 711
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 13:43
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: Nog een 75 rees projectje

wo apr 26, 2006 20:22

Hey, da's grappig!
Deze 75 had ik bijna gekocht, eind vorig jaar (oktober ofzo)!
Van ene Pedro.

Alleen stond ie toen wel ietsje duurder te koop aangeboden..weet niet meer hoeveel, maar zeker geen € 1100.
Ook mij viel toen het bonkgeluid op en ik had moeite met het schakelen en de koppeling.
En ik paste niet echt in de stoel..beetje krap..terwijl ik best durf te zeggen dat ik niet dik ben :-)
Maar verder vond ik m er erg goed uitzien en rijden!
Op een haar na is het toen dus mn huidige 75 circuit-auto (ook met APK) geworden.

Achja, de 75 die ik nu heb heeft na mn racecursus ook alweer een versnellingsbak revisie achter de rug ;-)

Oja, besteed wel even goed aandacht aan het water in je lamp.
Ik had wat condens in mn voorlampen en daar deden ze erg moeilijk over..
Even de fohn of voorzichtig met een hetelucht verfbrander zou dit op moeten lossen.

En ik weet niet hoe de stoel bevestigd is, maar over het wel of niet verschuifbaar zijn van de stoel hoor ik wisselende berichten.
Zou ik even met de RDW checken voor de zekerheid.

Succes met de opbouw!
Mocht je nog vragen hebben, mail gerust!

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8823
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Nog een 75 rees projectje

wo apr 26, 2006 22:20

Leuk project! Wel even dat stuur buiten knikkeren voor een sportstuurtje, want hout wil je niet. Glad! En een grote hoepel ook, net als het standaard stuur.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2991
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

RE: Nog een 75 rees projectje

wo apr 26, 2006 22:46

Mja met m'n Mazda moet ik soms ook al dubbel clutchen om hem in z'n twee te harken als-ie koud is, dus ik ben wat gewend ;) Ik had helemaal niet het idee dat het schakelen nou zo moeilijk ging. Nouja toen ik hem in m'n tuin wou parkeren had ik eerst wel de 4 te pakken i.p.v. de achteruit. Bij de tweede poging zag ik aan de pook geen verschil, maar de auto rolde wel de andere kant uit, dus blijkbaar was er toch wel iets verschil.... moet zeggen dat dat met de Mazda toch wel duidelijk te zien en te voelen is (meer klik-klak, ipv duwnaarrechts-duwnaarachter-en-hij-zal-er-wel-in-zitten). Maargoed, went wel.

Die stoel zit wat mij betreft prima, als ik je vertel dat ik 60 kg weeg bij een lengte van 1,83 dan snap je waarom ;) Ik zal wel een keertje bij het APK-station langs gaan om te vragen wat hij van die stoel vindt. Het is een eenmansbedrijfje dat alleen maar APK's doet en die man weet echt wel waar hij over praat.

Dat stuur moet ik idd even kijken wat ik doe. Desnoods leen ik die van m'n Mazda wel (als hij op de naaf past), dan kan ik daar zolang weer het originele stuur in hangen.

Ik had al gezien dat de achteruitrijlichten niet werken. Zou zomaar es door dat water kunnen komen. Op zich nog niet zo erg, achteruitrijlichten hoeft-ie toch niet te hebben. Erger is dat af en toe het waarschuwingslichtje van de remlichten flikkert bij het intrappen van de rem. Dus ik was idd al van plan om daar even goed naar te kijken. Condens in andere lampen dan koplampen is op zich niet zo erg. Bij de koplampen gaat het ook nog om het lichtbeeld, dat je geen verstrooiing krijgt waardoor je je tegenliggers (en, hoe gek het ook klinkt, óók jezelf) kunt verblinden.

Ik zal jullie zeker gaan vervelen met de nodige vragen, en hier is de eerste: wat is aan te raden qua remmen? Ik lees her en der in het voorbijgaan op het forum wel wat, maar echt veel wijzer wordt ik er nog niet van. Yuri, ik begrijp wel uit jouw topic dat jij een wereldbedrijf hebt gevonden bij jou in de buurt?
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Andretti Molletti

RE: Nog een 75 rees projectje

wo apr 26, 2006 22:50

En die splinters!! je bent weken bezig met een pincet ;)


Leuke auto!!!
Succes met je project, die pook is waarschijnlijk een los boutje onderop je pook zelf...(achter de uitlaat onder een hoesje ;) )

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8823
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Nog een 75 rees projectje

wo apr 26, 2006 22:50

Mascotte Zuid in Eindhoven, helemaal top wat mij betreft. Rob daar heeft zelf ook een 75 TS racer en hij weet dus van de hoed en de rand. Aanrader! Ga er zelf binnenkort weer naar toe voor remmenspul voor de sleeper.

Op de V6 racer zitten nu standaard Brembo schijven vóór icm Pagid rood, achter is alles standaard, remvloeistof is blauwe ATE, remslangen zijn teflon/RVS. Het heeft de V6 3x 45 minuten prima vertraagd, en ik vertrouw erop dat het allemaal nog wel even meegaat. Let wel op, want koud remmen die Pagids voor gene ene meter!
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
@PM
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2991
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

RE: Nog een 75 rees projectje

wo apr 26, 2006 22:56

Weet jij zo of-ie ook opstuurt? Eindhoven is niet echt om de hoek, zegmaar. Dan ga ik hem binnenkort eens bellen.

Zijn er ook shortshifters te krijgen?
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

RE: Nog een 75 rees projectje

do apr 27, 2006 19:30

Die zijn er wel, maar 1 ze zijn duur en 2 de transaxale versnellingsbak staat al niet bekent om zijn betrouwbaarheid. Zou ik dus gewoon niet doen. Ik heb het ook niet en ik mis het eigenlijk ook niet...

Terug naar “Projecten”