Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

Re: RE: pimp my 75!

ma jun 19, 2006 23:21

thnx allemaal!! :) ben er ook superblij mee!! heb m helaas nog bij mn pa staan in doetinchem, maar dat kwam iets beter uit qua leerwerk.. gister naar Drachten en vanochtend moeilijke toets.. dus met de trein gegaan (scheelde ook weer kosten want die was gratis :D ) en dan kon ik onderweg nog leren!

ik wil deze zomer wel zorgen dat de auto een stuk omlaag gaat! zit te denken aan 40 mm achter en 55 voor, dat was 1 tandje van de torsie verdraaien begreep ik van de persoon die me daarbij gaat helpen :)
1 tand is teveel!! dan hangt ie op z'n buiik en sloop je de uilaat!
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
DENNIS
Guru
Guru
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 02:05

RE: pimp my 75!

ma jun 19, 2006 23:41

1 tand is teveel!! dan hangt ie op z'n buiik en sloop je de uilaat!
Mijn 75 is oowk 1 tandje dieper gelegd, en met de 17'ers raak ik helemaal niks :wink:
155 VMR30 - EVO II
159 1750 TBI Ti SW
75 2.0 T.Spark



EX: AR33 - 155TS - 75QV - 75TS - 147TS - 156JTD - 159JTDm

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

RE: pimp my 75!

di jun 20, 2006 02:17

Ziet er heel netjes uit tom, je laat me bijna twijfelen of ik toch niet een 75 had moeten kopen :oops:

als die iets lager ligt is die inderdaad helemaal af. (je gaat trouwens hard, ik ben ruim een jaar bezig met mijn auto al).
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
tommie
Guru
Guru
Berichten: 1063
Lid geworden op: di sep 27, 2005 21:51
Locatie: Doetinchem

Re: RE: pimp my 75!

di jun 20, 2006 12:16

thnx allemaal!! :) ben er ook superblij mee!! heb m helaas nog bij mn pa staan in doetinchem, maar dat kwam iets beter uit qua leerwerk.. gister naar Drachten en vanochtend moeilijke toets.. dus met de trein gegaan (scheelde ook weer kosten want die was gratis :D ) en dan kon ik onderweg nog leren!

ik wil deze zomer wel zorgen dat de auto een stuk omlaag gaat! zit te denken aan 40 mm achter en 55 voor, dat was 1 tandje van de torsie verdraaien begreep ik van de persoon die me daarbij gaat helpen :)
1 tand is teveel!! dan hangt ie op z'n buiik en sloop je de uilaat!

de middendemper bedoel je? die heb ik niet meer :D

zal hier van de week ook nog even foto's plaatsen van mn CSC middenpijp die ik een poosje terug gemonteerd heb en andere dingen die ik nog gedaan heb.. moet ik gewoon ff tijd voor maken :oops:

@rob: waar een wil is... en toevallig met geluk wat dingen tegen komen die handig zijn én voor een redelijk bedrag :) dat helpt een hoop!
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: RE: pimp my 75!

di jun 20, 2006 13:35


@rob: waar een wil is... en toevallig met geluk wat dingen tegen komen die handig zijn én voor een redelijk bedrag :) dat helpt een hoop!
Dat helpt zeker, ik hoorde van Roy dat je ook al bij hem langs was geweest :P Van hem heb ik mijn verlagingsveren en koni's, hij kan je ook wel helpen met verlagen, in elk geval met advies erover, hij heeft genoeg 75's gehad.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
tommie
Guru
Guru
Berichten: 1063
Lid geworden op: di sep 27, 2005 21:51
Locatie: Doetinchem

RE: pimp my 75!

zo jan 23, 2011 16:09

zooo

dit topic maar eens uit het stof gehaald :oops: :oops:

sinds gisteren een grijns op mn kop staan die er niet af te krijgen is..

een klein jaar na de laatste post hier (april 2007) is de motor kapotgelopen en door hectische tijd toen de auto weggezet en snel wat anders gekocht (164 TS) Nu toch maar weer even een update plaatsen.

Langzaamaan begonnen met een andere motor te zoeken/kopen ter vervanging van de originele, vlak voor ie niets meer deed veel getik en met een doffe knal was het afgelopen..
Via Arjan (graffiaturo) een 1.8 carbs gekocht en bij de auto gezet (ja hij moet er in!)

Heel langzaam aan stukje voor stukje begonnen met demonteren van alles rond de motor in de auto en deze met een takel eruitgehaald. Toen bleek het voorste deel vd tussenas ook gebroken (door het vastslaan vd motor)
Andere halve tussenas bij Berfelo in Giesbeek kunnen krijgen en zo weer 1 complete tussenas gemaakt

In de tussentijd heb ik de motorruimte zo veel mogelijk schoongemaakt en opgeruimd (stuurbekrachtigingsspul weg bijvoorbeeld) omdat het plan was om zonder stuurbekrachtiging te gaan rijden
Hiervoor nog een onbekrachtigd stuurhuis opgehaald in Eindhoven bij Yuri

Vervolgens de andere motor erin gezet en zo goed en zo kwaad als het ging bij mn pa in de garage op een krik en assteunen de tussenas te monteren.
Hier stokte het voor mij "thuis" een beetje, maar gelukkig via mn werk kunnen regelen dat de auto daar naar toe is gegaan zodat ik ook wat makkelijker (5 minuten van huis ipv een uur naar mn pa) met de auto bezig kon en de mogelijkheid had om op een brug te kunnen.

Samen met 2 collega's tussendoor en op vrije dagen en zaterdagen alles klaar gemaakt (stuurhuis er onder, meteen fuseekogels vervangen ivm speling, tussenas gemonteerd en alles links en rechts aangesloten en aangepast zoals koelvloeistofleidingen)

Toen was het moment daar... alles zat aangesloten, vloeistoffen erop, verse accu erin en starten!!
Natuurlijk liep ie niet in 1 keer. (motor ging mooi rond maar niet het idee dat er leven in ging komen)
Het bleek dat ik een andere bobine nodig had ivm het overgaan van injectie naar carbs, deze via Martijn (TiTaTo) geregeld inclusief schema's hoe het aan te sluiten.
Volgende dag bobine erin, draadjes getrokken en aangesloten en weer proberen te starten
Nu gaf ie wel het idee dat ie wat wilde gaan doen, maar meer in het luchtfilterhuis dan aan de andere kant van de carbs.. Ontstekingsvolgorde gecontroleerd en (naar mijn idee) goed gezet.. nog steeds niets! Nogmaals gecontroleerd en 180 graden gedraaid :oops: en toen was het eigenlijk vrij snel dat ie aanpakte :)

Tom blij, tom gelukkig... maar ik kon nog niet rijden. Ik had namelijk geen remdruk en we kwamen er achter dat mn hoofdremcilinder lek was. Direct de lokale onderdelenmaterialenzaak gebeld en ik zou de volgende dag een hrc hebben. Klopt, de cilinder kwam, maar de aansluitingen kwamen niet overeen met de mijne!
Na lang zoeken, veel bellen en een oproep hier bleek dat er twee types cilinders geleverd zijn op de 75 (hoewel ePer het daar niet mee eens is) en de mijne lastig bleek te zijn..
Gisteren uiteindelijk een ander type cilinder gemonteerd, leidingen iets verlegd en het remsysteem compleet ontlucht (de 4e keer in twee maand met al het proberen etc.)
Geen remvloeistoflekkage, blijvende remdruk... tijd om een proefrit te maken!

En dus gisteren met een hele brede grijns een klein stukje met de 75 gereden sinds bijna 4 jaar!! Tijd om m af te maken nu zodat ie weer APK kan!

ik zal zsm even een paar foto's online zetten zodat ik wat kan delen met jullie en om te laten zien wat er eigenlijk allemaal gebeurd is..
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2138
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

RE: pimp my 75! ITS ALIVE!!!

zo jan 23, 2011 20:13

Jij gaat heeel erg veel plezier hebben met je 75 weer straks
wat was dat een verschrikkelijk fijn blokkie, een gechipte TS had het nogal moeilijk om bij te blijven :biggrin:
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8823
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: pimp my 75! ITS ALIVE!!!

zo jan 23, 2011 21:14

Goed bezig, hopelijk met vlag en wimpel door de APK en dan lekker rijden 8)
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
tommie
Guru
Guru
Berichten: 1063
Lid geworden op: di sep 27, 2005 21:51
Locatie: Doetinchem

RE: pimp my 75! ITS ALIVE!!!

wo jan 26, 2011 22:21

morgen gaan we de apk keuring doen.. even afwachten dus nog

wel straks al even een stukje gereden (met groene platen van mn werk) om te tanken en natuurlijk even te rijden. Wat heerlijk, wat heerlijk!

wat er trouwens ook in de tussentijd nog gebeurd is, is dat ik de platte strips heb gemonteerd (alleen rechtsachter moet nog) en hij is verlaagd. voor 1 tand aan de kant van de draagarm en achter (uit mn hoofd) 35 mm en tevens spax dempers rondom gemonteerd
remmen rondom zijn eraf geweest en gereviseerd. schijven en blokken voor hadden nog niet veel gereden, schijven achter zijn nog goed alleen de blokjes vielen uit elkaar bij demontage, dus die zijn vervangen.
gelukkig een collega aanwezig die weet hoe je zulke remmen af moet stellen, dus dat uitbesteed :)
o ja, bij t loshalen heeft ook de handremkabel het opgegeven, het moertje wou er niet meer af zeg maar, dus daar ook een nieuwe voor!
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

Gebruikersavatar
tommie
Guru
Guru
Berichten: 1063
Lid geworden op: di sep 27, 2005 21:51
Locatie: Doetinchem

RE: pimp my 75! ITS ALIVE!!!

do feb 03, 2011 00:03

vandaag was het zo ver... APK!

co uitstoot is nog wat te hoog (maar motor ook nog redelijk koud) dus daar morgen nog even naar kijken en lekker warmdraaien :)
verder paar kleine plekjes op de bodem en een gaatje in de reservewielbak. geen probleem verder voor de keuring

hopelijk morgen dus een verse keuring erop, dan nog wel over een week of twee de achterremmen nastellen ivm nieuwe blokjes op niet nieuwe schijven en inslijten (was verstandig volgens mijn collega)

daarna ga ik ook effe wat foto's plaatsen die ik gaandeweg gemaakt heb :)
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

Gebruikersavatar
tommie
Guru
Guru
Berichten: 1063
Lid geworden op: di sep 27, 2005 21:51
Locatie: Doetinchem

RE: pimp my 75! ITS ALIVE!!!

zo feb 06, 2011 22:00

zo, in ieder geval alvast een foto van hoe hij er nu bij staat, versgewassen en even de stofzuiger erdoor gehaald..

Afbeelding
Afbeelding


nu nog met ronals, maar wacht nog op een offerte voor 17 inch bandjes op de velgen die ik al heb. Zit even te twijfelen tussen Pirelli P Zero Nero, Bridgestone RE 050 A en Vredestein Sessanta.
De laatste is niet in 205/40R17 te krijgen, alleen in 215. Verder zat ik wat te kijken op internet en zag ik de Yokohama Parada ook in 205. Ken de band echter niet dus misschien als iemand er ervaring mee heeft (en nog effe navragen bij mn leverancier)
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

Gebruikersavatar
Alfissimo
Guru
Guru
Berichten: 1838
Lid geworden op: zo mar 08, 2009 00:29
Locatie: Kleine-Brogel
Contacteer: Website

RE: pimp my 75! ITS ALIVE!!! (alvast wat foto's)

zo feb 06, 2011 22:05

Looking good 8)
SCARB 6276
'72 Giulia Super 1.3
'82 Alfasud 1.5 Ti
'84 Alfasud Sprint 1.5 Qv
'88 Spider 2.0 Quadrifoglio
'91 75 2.0 TS Numerata nr.2988
'92 Spider 2.0 USA
'97 145 2.0 QV
'02 Spider 2.0 TS
'05 Spider 2.0 TS
Squadra Alfisti - Classic Alfa Romeo Parts

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: pimp my 75! ITS ALIVE!!! (alvast wat foto's)

zo feb 06, 2011 22:28

Sessanta en Parada niet doen. Re50 is aardig en Pirelli slijt hard.

Ik rijd nu op Michelin Pilot Sport, heeeeeeeeeeeerlijk!!!! Voor mij geen ander merk meer. Kost wat meer maar gaat langer mee, veeeeel gril en blijven rond en cuppen niet.


http://www.popgom.nl/banden-kopen/miche ... -zr17-84-w

Strijk over je hart en bestellen!

Gebruikersavatar
tommie
Guru
Guru
Berichten: 1063
Lid geworden op: di sep 27, 2005 21:51
Locatie: Doetinchem

RE: pimp my 75! ITS ALIVE!!! (alvast wat foto's)

zo feb 06, 2011 22:46

thanx alfissimo :)

@sieger: michelin had ik eigenlijk buiten beschouwing gelaten ivm de prijs inderdaad. maargoed, als deze dus beduidend langer meegaat dan de pirelli, welke is dan duurder ;)
was er voor mezelf al een klein beetje uit dat het de pirelli moest worden, maar ga morgen nog even bellen of ze ook een prijs voor de michelins uit kunnen zoeken voor me (voordeel van werken bij een autobedrijf is dat je dicht bij het vuur zit)
ik had even wat op internet gezocht maar die 205 komt het dichtst in de buurt bij de originele maat in 13 inch.

het is trouwens niet zo dat de 75 veel kilometers gaat maken straks, maar het moet wel gewoon goed zijn. vandaar ook geen el cheapo banden!
Hoe zijn de michelins in de regen trouwens? ik moet namelijk wel zeggen dat ik onder mijn cinquecento de pirelli p700z had en die was op droog geweldig(sleet idd ook best) en op nat drama!
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

Gebruikersavatar
PaulvdH
Full Member
Full Member
Berichten: 488
Lid geworden op: vr jan 14, 2011 19:17
Locatie: Sittard

RE: pimp my 75! ITS ALIVE!!! (alvast wat foto's)

zo feb 06, 2011 22:48

ik heb op mijn dagelijkse auto Bridgestone Turanza's ER300 liggen, goede grip, ook bij regen, en ondanks mijn sportievere rijstijl toch 40.000kms
156 1.8TS - 2004
75 2.0TS - 1989
Gehad: Giulia 1600GT Junior

Terug naar “Projecten”