Ondanks dat de SZ van boterhamzakjes en gerecyclede emmers is gemaakt, kan ie roesten. Dat is niet zo gek want eigenlijk is het een 75 waar de knibbelschaar in is gezet en de inmiddels beruchte SZ bij
Autocosmetics Drachten laat zien dat het onderhuidse staal best
biodegradable is.
Ik heb deze SZ als leidraad gebruikt om met een van de vorige eigenaar geleende scoop deze plekken in/op/bij mijn SZ te bekijken. Men meende te weten dat mijn SZ aardig verroest kon of eigenlijk wel móest zijn. De blaren zouden bij een vorige eigenaar op de C stijlen hebben gestaan. Dit strookt helemaal niet met mijn indruk van de auto dus prima aanleiding voor een grondige inventarisatie. De filmpjes zijn wat schokkerig.
Allereerst,
de B stijl.
Fimpje van de linkerkant. Je kijkt hier tegen het 'heupje' aan dat net onder de B stijl zit en waar de deur invalt a.h.w., en ook een beetje naar boven.
Rechterkant. Prima dus.
Dan, de
C stijl.
Links.
Nog een links.
Rechts.
Nog een rechts. Ook geen reden tot paniek hier.
Onderin de kofferbak, hoek bij de wielkas.
Links.
Rechts.
Punt op de dorpel waar de B stijl aansluit.
Links.
Nog een.
Rechts. Heel
organische beelden, net een echte scopie.
De A stijl kon ik helaas niet benaderen. Dacht eerst dat ik via de zekeringenkast er wel bij kon maar dat viel tegen. Eigenlijk wel genoeg gezien en gerustgesteld. Ik kan het iedere SZ eigenaar aanraden, je hoeft er niet veel voor te verwijderen en met zo'n scoop van Conrad kan je redelijk uit de voeten.
En er zitten ook weer bumperts op.