Gebruikersavatar
Pescina
Full Member
Full Member
Berichten: 364
Lid geworden op: zo okt 16, 2005 22:29
Locatie: Haarlem
Contacteer: Website

RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

di jul 10, 2007 09:01

Wat een mooi project!
Ben benieuwd naar het eindresultaat :D
Huidig geen Alfa

Alfa 33 1.3 S Blue (1989)
Alfa 146 1.4 TS
Alfa 145 1.4 TS

Gebruikersavatar
JeffRiesen15de
Full Member
Full Member
Berichten: 297
Lid geworden op: do apr 26, 2007 17:55
Locatie: NH

RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

di jul 10, 2007 17:52

Wat een werk!! Prachtig verslag ook kan ik maar 1 ding aan toevoegen =D>
Hoop dat je van het eindresultaat ook wat foto's plaatst.

groet Jeff
nu 156 daarvoor:
Sud, Sud TI, Sprint, Giulietta 3x, Alfetta gtv,164 2x, 33 5x, 75 5x,156 en 146 2x.

alfaboomer

RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

do jul 12, 2007 09:20

Ziet er heel goed uit! ben zeer benieuwd wat het eind resultaat gaat worden. Keep us posted.

Gebruikersavatar
bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2223
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:45
Locatie: noordbroek
Contacteer: Website

RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

do jul 12, 2007 10:28

Klasse Rens dit wordt weer een nieuwe 33 type 2
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

Gebruikersavatar
alfetta1800
Member
Member
Berichten: 149
Lid geworden op: wo okt 25, 2006 12:42
Locatie: Terug van weg geweest...

RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

ma aug 20, 2007 13:31

Petje af, man !
Zeer mooi werk.

Succes en later veeeeeeel plezier ermee !!!
Alfaloos

Gehad:
- Alfetta 1.8 ('84)
- Alfa 33 1.5 (tipo 3, '90; doppo carbu)
- Alfa 33 1.3 (tipo 2, '90)
- Giulia Super 1300 ('73)
- Giulia Nuova Super 1600 ('78er)

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

ma aug 20, 2007 16:27

Geweldig om te zien.

Rens een vraagje
Bij het plaatsen van het nieuwe dak heb je de stijlen allemaal aan de bovenkant doorgehaald
Is dit met een speciale reden gebeurt
binnenkort gaat het dak van mijn sprint er ook af en ik twijfel waar de stijlen door te halen

vooral doorgaan zo :thumbs:

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
Rens 1.7QV
Guru
Guru
Berichten: 1238
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:21

RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

za aug 25, 2007 23:08

Zo terug van vakantie uit frankrijk.

thanks voor de complimenten!!

Voor dat afzagen: AG van het forum had het voor mij het dak van een sloper afgezaagd dus zodoende had ik minder keus. Ik wilde zo veel mogelijk van het originele laten zitten en toen ben ik begonnen met meten en kwam ik hier op uit. Het dak kan ook gemakkelijker ergens neergezet worden als het hoog afgezaagd is, dan neemt het minder ruimte in. :wink:

Achterkant is zo hoog mogelijk afgezaagd, zodat ik zo min mogelijk hoefde te lassen, er gemakkelijk bij kon en dat ik niet in de knoop kwam met de bevestiging van de achterklep. En dit geld ook voor de B stijlen, nu heb ik daar net iets minder hoeven lassen :wink:

Nu weet ik niet of de voorstijlen van een 33 hetzelfde zijn als die van een sprint, maar het is gemakkelijker om de voorstijlen wat lager door te zagen dan ik gedaan heb, dus onder het gleufje. Waar ik hem doorgezaagd heb is het 3 laags en dat kost iets meer werk om alle lagen vast te lassen. Lager is het meende ik gewoon 2 laags zo uit mijn hoofd, kan iemand dit bevestigen????

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Gebruikersavatar
Rens 1.7QV
Guru
Guru
Berichten: 1238
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:21

RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

zo sep 21, 2008 22:17

Zo het is weer eens tijd voor een update, er is in mijn :wink: ogen al weer veel veranderd, alleen rijden doet die nog niet. Maar dat komt wel. Het kost mij veel tijd, om alles te doen, maar je begint nu langzamerhand te zien, wat ik al die tijd gedaan heb. Owja een vlotte internetverbindig is prettig.....

Ik dacht sinds de laatste keer klaar te zijn met het lassen, alleen of de 33 roest sneller dan dat ik werk, of ik had wat over het hoofd gezien. (Gelukkig bleek het laatste het geval te zijn....... :^o )

Er moest nog een klein stukje galst worden in de kofferbak:
Afbeelding

Daarnaast nog linksvoor, helemaal aan de rand van de accubak:
Afbeelding

Maar er moest ook nog gelast worden bij de achterbank. Op het eerste gezicht zag het er nog goed uit, echter tijdens het voorbereiden voor een likje verf, viel het mij op en bij nadere inspectie, vond ik het toch nog nodig om er iets aan te doen:

Links:
Tijdens het openmaken kwma er wat roest te voorschijn.
Afbeelding

Roest verwijderen en wat herstellen wat stuk was tijdens het losmaken:
Afbeelding

Plaatje passen:
Afbeelding

Lasprimer
Afbeelding

En weer dichtmaken:
Afbeelding

Toen ik rechts weer gemaakt had heb ik aan de linkerzijde hetzelfde gedaan, hier geldt eigenlijk hetzelfde verhaal:

Afbeelding

Rest van de koker prima, alleen aanhechting was minder
Afbeelding

Weer fris!
Afbeelding

Uiteindelijk ook weer dicht. Hierna uiteraard verder gelast en de koker ook weer aan de plaat gelast, alleen ik heb dadelijk wel genoeg foto's denk ik.....
Afbeelding

Hierna is het laswerk allemaal klaar, tenminste............ :wink:

Toen ben ik begonnen met het voorbereiden om hem naar de spuiter te brengen. Dat is echt een berg werk. Kan bijna geen schuurpapier meer zien :wink: . Maar het lukt wel goed, af en toe ben ik iets te enthausiast en komt er veel te veel verf op, maar het valt zeker niet tegen. Ik heb de beschikking tot een grote compressor en heb een spuitpistool gekocht. Voor de verf had ik even gebeld met een schade hersteller en deze gebruikt de verf van PPG, dus dat doe ik nu ook. De carrosserie staat nu bijna helemaal in de 2K epoxy primer.

Alles wat ik gespoten heb is eerst geschuurd met 80 - 120 - 220 en alles wat je zou kunnen zien ook nog met 320. Daarna Heb ik alles schoongemaakt en ontvet.

Veel bij vertellen kan ik niet wat het is gewoon schuren, schuren, schoonmaken enzovoort. Maar de plaatjes vind ik ook mooi.....

Even een boel ervoor en erna foto's
Motorruimte:Ervoor: hmm niet zo duidelijk. Trouwens heb ik het voorfront ook nog beetje gelast, dit leek ongeveer met 5 puntlassen vastgezet te zijn. Hier is ook de motorruimte te zien. Alleen toen was er nog wel wat schuurwerk nodig.
Afbeelding

Erna: :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wielkast rechtsvoor:
Ervoor:
Afbeelding

Erna: :P
Afbeelding

Wielkast linksvoor:
Ervoor:
Afbeelding

Erna :D :
Afbeelding
Afbeelding

Wielkast rechtsachter, van linksachter heb ik op dit moment geen foto zie ik.
Afbeelding

Binnezijde: Veel randjes en hoekjes, het schuren en schoonmaken en ontvetten vergt zo wel veel tijd.

Ervoor: (de volgende keer zal ik de foto's draaien :whistle: )
Afbeelding
Afbeelding

Erna: \:D/
Afbeelding

Bodem: Gho zo'n draaibare brug oid lijkt mij eigenlijk ook wel fijn werken :oops:
Afbeelding
Afbeelding

Passagiers ruimte:

Ervoor:
Afbeelding

Erna :D
Afbeelding

Kofferbakruimte:

Ervoor:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Erna :D :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Aangezien het hiervoorgaande goed gelukt was ben ik ook maar aan de buitenkant begonnen.

Rechterzijkant:
Ervoor:
Afbeelding

Erna:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor de linkerzijkant geldt hetzelfde.
Dit paneel heb ik helemaal kaal gemaakt omdat er nog wat van die zwarte transportlak op zat.
Ervoor:
Afbeelding
Afbeelding

Erna: :P :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De achterzijde is ook helemaal kaal gemaakt, ook hierop zat nog van die zwarte transportlak

Ervoor:
Afbeelding

Erna:
Afbeelding

Het dak aan de binnenzijde niet te vergeten:
Afbeelding
Een peuleschil wat betreft schuren vergeleken met de andere delen, alleen mijn ogen lijken het stof wel aan te trekken :wink: :roll:

Dorpels:
Ook hierbij heb ik alle transportlak verwijderd:

Ervoor:
Afbeelding

Erna: links en rechts:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De scharnieren niet te vergeten, saai klusje:

Ervoor:
Afbeelding

eerst even los, en ja het werd wat snel donker :wink:
Afbeelding

Daarna in elkaar: (aan de drooglijn)
Afbeelding

Spatborden aan de binnenzijde:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Deur 1:
Afbeelding
Afbeelding

Deur 2
Afbeelding
Afbeelding

De auto begint langzaam weer vorm te krijgen, nu mis ik nog de bestuurdersdeur, daarna is de achterklep, motorkap, bovenzijde dak aan de beurt.

Alleen ik heb nog wel een paar vragen (Graffiaturo ?????? [-o< :oops: :wink: ):
Ik heb van de nadenkit, kan ik deze nu over de epoxy primer doen?
Ik heb ook nog van dat zwarte body shutz spul van 3M, kan dat ook direct over de epoxy primer aan de onderzijde, of zou ik er nog een laag overheen moeten doen?

De update had dan even geduurd, maar zijn 61 foto's even genoeg??

Kan nu al langzamerhand gaan denken wat de volgende klus wordt:

Eerst de auto helemaal in de epoxyprimer zetten en dan wil ik de binnenzijde zelf zwartspuiten ( dus alles wat je te zien krijgt, mag de spuiter doen :wink: ) Wanneer de body shutz (of hoe schrijf je dat?) eronder zit dan kan de wielophanging terug. Zit erover te denken om deze te laten poedercoaten, aangezienik eigenlijk geen zin heb om die ook helemaal de gaan schuren enzo. Vind de carrosserie eigenlijk wel genoeg om te doen. Of heeft er iemand nog goede tips voor de wielophanging??
164 TS '97
33 1.7 QV '89

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3965
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

zo sep 21, 2008 22:36

Wat een mooie klus Rens, daar heb je uithoudingsvermogen voor nodig! Netjes.
Ik kan je helaas geen tips geven maar lees de reacties mee.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2177
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

zo sep 21, 2008 22:49

wederom goed bezig Rens :thumbs:

je kan gelijk over de EPoxyprimer heen kitten, neem wel goede kit
KarrosserieDichtmasse Schwarz van teroson is erg goed, en kun je erg mooi inwassen, zodat het nauwelijks zichtbaar is na afwerking
is volgens mij de Terostat9200, kan ook 9100 zijn trouwens, je moet in ieder geval de zwarte hebben :wink:
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7044
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

zo sep 21, 2008 22:51

Wielophangingsdelen even laten zandstralen en gewoon ook spuiten. poedercoaten levert meestal problemen op met schroefdraadgedeeltes en gedeeltes waar rubbers e.d. inkomen. Dit komt doordat poedercoating een vrij dikke laag oplevert waardoor bv de rubbers niet echt lekker meer passen, hier moet je de coating dus weer verwijderen of vantevoren iets op/in maken dat er geen coating komt.

Verder ben je zekers goed bezig! :shock: 8)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Harry Tijssen
Guru
Guru
Berichten: 1385
Lid geworden op: di dec 28, 2004 21:40
Locatie: Hansweert
Contacteer: Website

RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

zo sep 21, 2008 22:53

Echt fantastisch om te zien en te lezen, ik heb bewondering voor je werklust en ijver.
Harry Tijssen

Heb: 166 2.4 JTD 20v "03, 156 1.8 16v "03
Had: 75 2.0 carb. "86, 155 1.8 8v "93, 33 1.7 16v QV "92, 155 2.5 V6 12v EVO "95,145 1.4 16v "00, 155 2.0 16v "97,166 2.4 JTD "00

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

ma sep 22, 2008 09:00

Als het eindresultaat net zo goed wordt als de voorbereiding dan hebben we een concorso winnaar hier. Netjes hoor. =D> Wat een klus.

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9685
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

ma sep 22, 2008 14:19

GE-WEL-DIG !!!! :shock: =D> Diep, heel diep respect! :thumbs:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: Restauratie 33 type 2 1.7 QV

ma sep 22, 2008 16:51

=D> =D> =D>

Gaat helemaal goed komen

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Terug naar “Projecten”