Zo het is weer eens tijd voor een update, er is in mijn

ogen al weer veel veranderd, alleen rijden doet die nog niet. Maar dat komt wel. Het kost mij veel tijd, om alles te doen, maar je begint nu langzamerhand te zien, wat ik al die tijd gedaan heb. Owja een vlotte internetverbindig is prettig.....
Ik dacht sinds de laatste keer klaar te zijn met het lassen, alleen of de 33 roest sneller dan dat ik werk, of ik had wat over het hoofd gezien. (Gelukkig bleek het laatste het geval te zijn.......

)
Er moest nog een klein stukje galst worden in de kofferbak:
Daarnaast nog linksvoor, helemaal aan de rand van de accubak:
Maar er moest ook nog gelast worden bij de achterbank. Op het eerste gezicht zag het er nog goed uit, echter tijdens het voorbereiden voor een likje verf, viel het mij op en bij nadere inspectie, vond ik het toch nog nodig om er iets aan te doen:
Links:
Tijdens het openmaken kwma er wat roest te voorschijn.
Roest verwijderen en wat herstellen wat stuk was tijdens het losmaken:
Plaatje passen:
Lasprimer
En weer dichtmaken:
Toen ik rechts weer gemaakt had heb ik aan de linkerzijde hetzelfde gedaan, hier geldt eigenlijk hetzelfde verhaal:
Rest van de koker prima, alleen aanhechting was minder
Weer fris!
Uiteindelijk ook weer dicht. Hierna uiteraard verder gelast en de koker ook weer aan de plaat gelast, alleen ik heb dadelijk wel genoeg foto's denk ik.....
Hierna is het laswerk allemaal klaar, tenminste............
Toen ben ik begonnen met het voorbereiden om hem naar de spuiter te brengen. Dat is echt een berg werk. Kan bijna geen schuurpapier meer zien

. Maar het lukt wel goed, af en toe ben ik iets te enthausiast en komt er veel te veel verf op, maar het valt zeker niet tegen. Ik heb de beschikking tot een grote compressor en heb een spuitpistool gekocht. Voor de verf had ik even gebeld met een schade hersteller en deze gebruikt de verf van PPG, dus dat doe ik nu ook. De carrosserie staat nu bijna helemaal in de 2K epoxy primer.
Alles wat ik gespoten heb is eerst geschuurd met 80 - 120 - 220 en alles wat je zou kunnen zien ook nog met 320. Daarna Heb ik alles schoongemaakt en ontvet.
Veel bij vertellen kan ik niet wat het is gewoon schuren, schuren, schoonmaken enzovoort. Maar de plaatjes vind ik ook mooi.....
Even een boel ervoor en erna foto's
Motorruimte:Ervoor: hmm niet zo duidelijk. Trouwens heb ik het voorfront ook nog beetje gelast, dit leek ongeveer met 5 puntlassen vastgezet te zijn. Hier is ook de motorruimte te zien. Alleen toen was er nog wel wat schuurwerk nodig.
Erna:
Wielkast rechtsvoor:
Ervoor:
Erna:
Wielkast linksvoor:
Ervoor:
Erna

:
Wielkast rechtsachter, van linksachter heb ik op dit moment geen foto zie ik.
Binnezijde: Veel randjes en hoekjes, het schuren en schoonmaken en ontvetten vergt zo wel veel tijd.
Ervoor: (de volgende keer zal ik de foto's draaien

)
Erna:
Bodem: Gho zo'n draaibare brug oid lijkt mij eigenlijk ook wel fijn werken
Passagiers ruimte:
Ervoor:
Erna
Kofferbakruimte:
Ervoor:
Erna
Aangezien het hiervoorgaande goed gelukt was ben ik ook maar aan de buitenkant begonnen.
Rechterzijkant:
Ervoor:
Erna:
Voor de linkerzijkant geldt hetzelfde.
Dit paneel heb ik helemaal kaal gemaakt omdat er nog wat van die zwarte transportlak op zat.
Ervoor:
Erna:
De achterzijde is ook helemaal kaal gemaakt, ook hierop zat nog van die zwarte transportlak
Ervoor:
Erna:
Het dak aan de binnenzijde niet te vergeten:

Een peuleschil wat betreft schuren vergeleken met de andere delen, alleen mijn ogen lijken het stof wel aan te trekken
Dorpels:
Ook hierbij heb ik alle transportlak verwijderd:
Ervoor:
Erna: links en rechts:
De scharnieren niet te vergeten, saai klusje:
Ervoor:
eerst even los, en ja het werd wat snel donker
Daarna in elkaar: (aan de drooglijn)
Spatborden aan de binnenzijde:
Deur 1:
Deur 2
De auto begint langzaam weer vorm te krijgen, nu mis ik nog de bestuurdersdeur, daarna is de achterklep, motorkap, bovenzijde dak aan de beurt.
Alleen ik heb nog wel een paar vragen (Graffiaturo ??????

):
Ik heb van de nadenkit, kan ik deze nu over de epoxy primer doen?
Ik heb ook nog van dat zwarte body shutz spul van 3M, kan dat ook direct over de epoxy primer aan de onderzijde, of zou ik er nog een laag overheen moeten doen?
De update had dan even geduurd, maar zijn 61 foto's even genoeg??
Kan nu al langzamerhand gaan denken wat de volgende klus wordt:
Eerst de auto helemaal in de epoxyprimer zetten en dan wil ik de binnenzijde zelf zwartspuiten ( dus alles wat je te zien krijgt, mag de spuiter doen

) Wanneer de body shutz (of hoe schrijf je dat?) eronder zit dan kan de wielophanging terug. Zit erover te denken om deze te laten poedercoaten, aangezienik eigenlijk geen zin heb om die ook helemaal de gaan schuren enzo. Vind de carrosserie eigenlijk wel genoeg om te doen. Of heeft er iemand nog goede tips voor de wielophanging??