Ziet er mooi uit! Goed om te zien dat ie gered wordt in deze slooppremiedagen!
Trouwens, de 75 bak kan 400Nm aan en is steviger dan menig andere versnellingsbak.
Als je ziet hoe we in de racerij de transaxles mishandelen en ze toch gewoon heel blijven kan je niet anders concluderen dan dat ze echt sterk zijn.
Je moet wel een hele brute motor hebben wil je de transaxlebak stuk krijgen.
Pieter,
hoeveel auto's racen er met een geblazen motor?

Een 3.0 compressor zal een heel eind richting die 400 Nm gaan...

wel wat anders als waar de meeste racers mee rijden.
Barry ( uit zuid-afrika, heeft veel turbo v6 en gebouwd) vertelde dat het tot een 300 pk goed te doen is, mits er met zorg mee omgegaan wordt. Bij 350 pk drukten ze de bakhelften uit elkaar ( de schuine vertanding van de tandwielen werkt hier aan mee). Met een speciale klemconstructie is ook dit opgelost en ging het tot een 400 pk goed, toen brak de as van het pignonwiel af. Zo hebben ze een paar keer getest en ze bleven die assen breken. Daarna overgestapt naar vooringeplaatste bakken. Alfa Sei koppelingshuis en Getrag 265 bak met een adapterplaat, goed voor 750 pk en veel lekkerder schakelen.

Originele ZF bak van een Sei is ook niet zo geweldig sterk, 350 pk schijnt ook zo'n beetje de grens te zijn.
Gewoon originele bak gebruiken, goede olie erin en alle rubbers e.d. nieuw. moet je toch redelijk mee uit de voeten kunnen.

"kan niet" ligt op het kerkhof....
Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.