Het tapijt is er alweer een poosje geleden terug in gefrommeld, wat zowaar minder werk was dan het verwijderen. Riempjes in de wasmachine gegooid, ging prima. Ziet er toch wel veel beter uit zo. Excuus voor de telefoonkwaliteit van het beeldmateriaal.
Kan iemand een stukje 75 deurrubber voor me afsnijden?
Bij het verwijderen van de middenconsole waren (natuurlijk (alle/de)) bowdenkabels van de bediening van de verwarming/airco gebroken. Dus die kon ik weer op mijn rug liggend terugklikken in dat geweldige systeem en zo goed mogelijk afstellen. Ik kan me niet meer herinneren van mijn 75s dat daar zulk pisbakkenmateriaal voor gebruikt is. Wel kan je er in een SZ veel beter bij. Ook de radio aansluiten en het alarmsysteem min of meer herbedraden was een echt prachtkwarwei. Kudos voor mensen die de hele dag op hun rug werken. lolwut etc.
Stoelen waren toen aan de beurt. Kortstondig was de Polo van Mevrouw Dottore M een derde meer waard.
Het leer van de stoelen bleek na reinigen helaas wat slechter dan ik dacht. De scheurtjes zijn zo donker omdat het leer nat is van de reinigingsmeuk.
50/50 shot voor de poetsfetishisten. Een oppervlak afplakken en het twee keer moeten behandelen is echt iets voor mensen met te veel tijd.
Ik heb een stukje leer van onder een zitting uitgesneden en dat naar de Nederlandse Colourlock toko gestuurd om verf op kleur te laten mengen. Helaas duurt dat allemaal wat langer dan ik had gehoopt, dus aan iets anders begonnen in de tussentijd (zie onder). Wel heb ik van de enthousiaste mensen daar weer wat geleerd over het soort leer dat in de Italiaanse autos geleverd werd in de vroege jaren 90. Mij werd verteld dat drie firma's feitelijk het Italiaanse luxe segment domineerden; Connolly, Bridge of Weir, en Poltrona Frau. Het internet insinueert dat een SZ standaard een Connolly interieur heeft, maar is daar 'echt' iets bekend over? Heeft iemand de Bijbel van Piatti, en staat het daar in? De kleur lijkt héél sterk op het beige wat in Ferrari's uit dezelfde tijd geleverd is.
Dus toen wat anders. De boemperts moesten echt aangepakt. Een klein beetje spuiten kan ik inmiddels wel dus toen dit:
En dan van dat:
Brushie brushie brushie.
Vergeleken met een 'staaltje' dat ik eerder gespoten heb. Netjes gemengd, Corjan van Sleutelwerk.
Matteren na ontvetten.
Toch wel wat flinke deuken als je dat patroon in het plamuur ziet. Ik had gedacht dat dat met Modar niet zo'n probleem zou zijn, maar het is dan ook een bumper.
Binnen slapen want liever geen vocht in de plamuur, morgen verder. Lekker hoor, in de tuin, in een t-shirt, beetje boemperts strakmaken.
Toen de voorbumper. Sweet Baby J, wat een hondenwerk. 10 bouten blind losmaken, 6 koplampunits die niet van plan zijn van de bumper te scheiden, spatschermen die geen kant op willen, en meer van dat soort ongein. Anderhalf uur vloeken voor gevorderden. De aanwijzingen in het workshop manual zijn bij vlagen apert onjuist heb ik nu wel door.
De aanhouder wint. Volgende week eens kijken welke van de lampen het nog wél doen.