Pagina 6 van 10

Re: RE: Alfa Sud Sprint Trofeo

Geplaatst: zo mar 02, 2014 19:04
door giuliettaevo
Om de wagen stijver te maken ga ik 2 holle stalen balken van 4 bij 2 cm onder de auto laten lassen.
Bij de voorschermen wil ik ook een versteviging erin lassen zoals een aantal van jullie al hebben.
Waar wil je die kokers eronder lassen? Ik zou eerder een goede laskooi erin maken als je echt stevigheid in de koets wilt hebben. Die laat je dorlopen naar de ophangpunten en dan heb je het echt stijf.

RE: Alfa Sud Sprint Trofeo

Geplaatst: zo mar 02, 2014 19:36
door Kroezen75
Beste giuliettaevo

Natuurlijk komt er ook nog een laskooi in de auto.
Liefst doorgetrokken naar de voorkant van de motorruimte.
Hier ben ik nog naar op zoek.
De balken lijken mij een goed idee voor extra stijfheid.
Ook wil ik nog een verstevigingsbuis tussen de achterwielen.

Gr
Rik

RE: Alfa Sud Sprint Trofeo

Geplaatst: zo mar 02, 2014 20:26
door giuliettaevo
De plaats van de verstevigingen is erg belangrijk, anders voeg je alleen gewicht toe en geen stijfheid... De koets doorlassen op de juiste plekken en een goede kooi brengen je veel meer stijfheid als dat je met een paar balkjes gaat krijgen. :? ik zou de moeite en het geld er niet aan uitgeven en dat bij de kooi leggen. :wink:

Pas als je kokers van 80x80x2 mm in je dorpels gaat lassen zul je echt stijfheid gaan toevoegen, maar dan heb je ook meteen een x aantalkilo's gewicht erbij.. :(

RE: Alfa Sud Sprint Trofeo

Geplaatst: zo mar 02, 2014 21:19
door alfaqv75
las een versteviging in de breedte tussen de ophangpunten van de draagarmen!!
(daar scheurde mijn 33 kapot)

RE: Alfa Sud Sprint Trofeo

Geplaatst: zo mar 02, 2014 21:35
door sprint88
Lijkt mij ook geen nut te hebben balken onder de wagen door ps bekijk de stijfheid van een koker van die maat eens op bv een lengte van 3mtr.
En wil je voor nog een beetje kreukelzone houden als je ook op de weg gaat met de sprint moet je ja afvragen of je de de verstevigingen naar voren wel aan je kooi vast wil zetten.
Normaal gaat dat aan het schutbord.
Je wil bij een aanrijding liever niet dat gelijk je kooi gaat vervormen .
Wel kun je eventueel nog een kruis onder de kap door lassen zoals duc dat bij zn sud heeft.
Effect geen idee wat het werkelijk doet.
Btw waarschijnlijk ga je niet als een F1coureur te keer in de sprint dus ........ja wat is wijsheid.

anyway succes maar weer :;-):

Grt rogeralfa :driving:

RE: Alfa Sud Sprint Trofeo

Geplaatst: do mar 20, 2014 22:43
door Danny1978
Gaaf hoor :)

RE: Alfa Sud Sprint Trofeo

Geplaatst: di apr 01, 2014 22:08
door Kroezen75
Gisteren heb ik snelle nokkenassen (medium voor op de openbare weg) gekocht van Colombo & Bariani.
Het leuke is dat meneer Bariani mij via een tussenpersoon persoonlijk advies heeft gegeven omdat ik er ook mechanische klepstoters bij wilde kopen.
Zijn advies was om de mechanische klepstoters niet te kopen omdat het voor de openbare weg ongebruikelijk is.
Bovendien hadden er dan nog snellere en duurdere nokken in gemoeten. De prijs van de nokkenassen en klepstoters zou dan uitkomen op 2400 euro.
Dat is belachelijk veel geld voor wat extra vermogen. Mijn revisieonderdelen zoals een distributieset ,lagerschalen,spanrollen,waterpomp enz. enz. liggen inmiddels ook klaar.
Het grote revisiefeest van de 16 klepper kan dus beginnen. Ik kijk er echt naar uit

GR.
Rik

RE: Alfa Sud Sprint Trofeo

Geplaatst: za aug 23, 2014 20:47
door Kroezen75
Afgelopen weken aan de slag geweest met de haakse slijper.
De sprint begint lekker kaal te worden zodat alle (verborgen) slechte plekjes beter zichtbaar worden.
Aan 1 achterzijde van de buitenste van de wielkast zit wat verborgen ellende..maar overall valt de staat mij helemaal niet tegen.
Het is wel een hondenbaan om te doen maar ik denk dat het eindresultaat zo beter gaat worden.
Op de laatste foto mijn laatste aanwinst een CSC spaghetti spruitstuk.



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

RE: Alfa Sud Sprint Trofeo

Geplaatst: zo aug 24, 2014 00:22
door alfarijderwierden
wauw ziet er goed uit,lekker zo doorgaan het ziet er nu al
veel belovend uit!!! soms vallen dingen tegen ik weet er zelf alles van,maar
zodadelijk krijg je eer voor jouw werk.
succes boxergroet lauris

RE: Alfa Sud Sprint Trofeo

Geplaatst: di aug 26, 2014 20:21
door Seliquella
Zo Rik, dat zijn aardig wat uurtjes geweest!
Ziet er goed uit👍

Re: Alfa Sud Sprint Trofeo

Geplaatst: wo okt 15, 2014 20:25
door Kroezen75
Even wat plaatjes met roest waar de sprintjes zo bekend om waren..
Nadat de lekbakken gedeeltelijk verdwenen zijn door roest waren de wielkasten ook aan de beurt.
Aan de binnenkant was ook nog een verrassing want achter het bitumen kwamen ook gaten te voorschijn aan de binnenzijde..
Met het bitumen eroverheen zag je er niets van. zo blijkt maar dat je alles moet strippen om alle verborgen zaken boven water te krijgen. Onderaan heb ik ook een foto van 2 goede binnenschermen die ik van een forumlid heb overgenomen.
Daar ben ik heel blij mee.
Er zit nog flink wat laswerk aan de sprint want de de motorruimte/brandschot en het dak hebben ook nog aandacht nodig.
Deze plaatjes zijn leuk voor later als alles gedaan is...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Alfa Sud Sprint Trofeo

Geplaatst: wo okt 15, 2014 21:01
door paul veloce
lekker bezig! Blijft een mooie constructie: een lekbak waar een tule aan is gemonteerd, slangetje naar de wielkast en je bent het water kwijt....sure #-o.
Ik krijg bij dit soort constructies altijd het idee dat iemand een week voor de introductie van het model ontdekt dat het niet helemaal goed bedacht is, en op het laatst moment nog een oplossing verzint. Net als de afwatering van de cabrioletkapbak van een 105 spider. Ook zo'n slangetje, maar dat loost zelfs gewoon vrij in de kokerbalk.
Toen ik deze bak bij mijn Sprint destijds dit openhaalde was het draaimechanisme van het ruitje één bonk roest. Geen beweging meer in te krijgen. Gelukkig kon ik nog een goede vinden.
Handhaaf je de bakken, of kit je de ruit in?

Re: Alfa Sud Sprint Trofeo

Geplaatst: wo okt 15, 2014 22:38
door sprints
Als je wat ondercoating weghaald komt er vanzelf weer een nieuw gat om te dichten. Zo gaat dat bij mij ook de hele tijd. Probleem in mijn geval dat ik steeds oude reparaties moet weghalen en de gaten steeds groter worden. gelukkig heb je daar minder mee te maken.

De constructie van een Sprint is zeer overdacht maar kennelijk was roestbestendigheid niet één van de overdenkingen.

In ieder geval veel succes, het komt wel weer dicht. Zal mijn topic ook weer eens bijwerken.

Kees

Re: Alfa Sud Sprint Trofeo

Geplaatst: do okt 16, 2014 09:54
door Kroezen75
De Ruiten ga ik vervangen voor lexaan dus de lekbakken zal ik eruit laten slijpen.
Voor de stevigheid wil ik er wel iets voor terug in de vorm van een klein balkje of iets dergelijks.
Bij mij was er ook 1 raammechanisme een klomproest geworden de andere is splinter nieuw.
Het gaat gewicht besparen om de raammechanisme's en raambeugels eruit te laten en natuurlijk het gewicht van de ramen zelf ten opzichte van lexaan.

De ondercoating ben ik er ook af aan het schrapen.
En de reservewielbak gaat er ook uit (om te vervangen door een vlakke plaat) scheelt ook weer gewicht.
Als de bodem helemaal kaal is ga ik deze in de Owatrol zetten zodat deze in de toekomst niet meer kan roesten.
Ben nu de binnenkant van de auto ook kaal aan het maken (tot het blanke metaal) zodat ik de binnen/buitenkant en bodemplaat in 1 keer in de Owatrol kan zetten.
Ik streef ernaar om de sprint helemaal roestvrij te maken.

Re: Alfa Sud Sprint Trofeo

Geplaatst: vr okt 17, 2014 09:31
door alfarijderwierden
Gaat helemaal goed komen met deze sprint!!!!
Als je nu al ziet hoe de vorderingen zijn met deze sprint
,dan zal dit een mooi exemplaar worden.
Ik heb deze auto van dichtbij mogen meemaken dus ik weet
heel goed hoe slecht ze was.
Succes boxergroet Lauris