delahayenator

Re: RE: alfetta 2.0 update 30/6

wo feb 20, 2008 15:52

Hij denkt "Hoe moet ik nu dubbel clutchen met een automaat als ik terugschakel voor de bocht???"...
Dat gaat inmiddels prima! :blue_cool:[/quote]
da's goed te horen, dus jouw eigen governor werkt inmiddels ook weer :wink:

Ben net nog ff aan het proberen geweest met wat andere curves in mn ontsteking en heb de setting gebruikt die GiuliaBianca(o?) ook met zn 2liter blokkie gebruikt, en daar draait ie behoorlijk mooi mee, t is natuurlijk allemaal op gehoor en gevoel, nog niks gemeten. Ik zag n.l. dat er inmiddels allemaal scheurtjes in de inlaatrubbers zitten, en de carbs zijn denk ik ook vies, dus ga iig even een revisiesetje voor de carbs, en nieuwe inlaatrubbers bestellen, of even bij tuynder halen als die het hebben liggen Als dat erop zit kan ik m eens serieus gaan proberen af te stellen en ben erg benieuwd, want t voelt in principe wel alsof t een redelijk krachtig blok is, in ieder geval slaan de achterwielen op asfalt nog wel even door bij stevig accelereren en doorschakelen naar zn twee, hehehe :twisted:
Ook de bak is in goede staat en kraakt absoluut niet bij terugschakelen naar 2 en 1, dus ben er steeds blijer mee

delahayenator

RE: alfetta 2.0 update 19/02/08

vr feb 29, 2008 18:34

Nog ff wat plaatjes van het bakkie in constructie

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door delahayenator op za mar 01, 2008 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr feb 29, 2008 20:39

8) 8) Mooi werk!
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

vr feb 29, 2008 22:48

Dat motorblok glimt je tegemoet :D Mooi werk!
''Drive tastefully''

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr feb 29, 2008 23:53

Mooi werk idd! 8)

Maar wat hangen jouw remslangen/ leidingen raar.... :? .....waarom heb je dat zo gedaan?
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za mar 01, 2008 00:17

Ben inderdaad bang dat door de trillingen en het bewegen die leidingen wel eens af kunnen gaan breken bij de nippel in de klauw.. :shock: Moet je echt nog even afwerken! :!:

Groeten Remco
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

delahayenator

za mar 01, 2008 12:02

@ Sander & Remco, scherpe waarnemers!
Ik had al verse stukjes leiding liggen en die effe tijdelijk gemonteerd, maar deze zijn te kort. Ik moet wat op lengte laten maken zodat t aan de houder bij de bevestiging van de tang kan worden bevestigd, want dit gaat zo idd niet lang heel blijven. Het is om mn remsysteem te kunnen testen. 't ding had nog nooit geremd, en das natuurlijk wel prettig bij wat ïllegale testritten op het dijkje.

@Jens. Dat glimmen lijkt meer te zijn dan t is, hij was wel erg mooi maar t is inmiddels toch wat gecorrodeerd, maar dat zie je niet goed op de foto's. Schoonmaken gaat trouwens erg goed met zon brillo pannensponsje met zeep er in. Hoe gaat t met jouw Alfetta? Ik kijk af en toe bij je project. Ik was ook erg in de verleiding deze te kopen, maar heb t uiteindelijk toch maar niet gedaan. Wel die kleur laten hoor, das een mooie! Die vierkante bakken worden steeds populairder hahaha

Ik ga vandaag mn carbs eraf halen en de inlaatrubbers vervangen, nieuw trillingdemper in de carbssteun, en carbs nalopen/schoonmaken en met een revisiesetje verwennen. Ook nog twee rubbertjes tussen de HRC en het reservoir vervangen want deze lekken. Dan ga ik ook de leidingen aan de tang in orde maken Dan nog wat bedrading netjes maken en bundelen. Het kleppendeksel gaat eraf, en in de zwarte krimplak, daarna schuur ik de letters af, vind ikzelf altijd erg mooi. Ik ga ook nog mn luchtfilterbak in de krimplak zetten en een nieuwe bovenkant maken met een slang naar voren, met daarin een open luchtfilter. Als dit allemaal gebeurd is kan de motorkap er weer op, en is het deelproject voorzijde wel afgerond.

Mn accu wil ik naar de achterbak verhuizen. Heeft er iemand tips hoe ik dat he beste met de bedrading kan doen?
Het liefste zou ik ook een racetank in de achterbak monteren, vooral eigenlijk omdat ik de originele plaatsing er wat link uit vind zien. Ik moet er niet aan denken dat ie scheurt bij een aanrijding, met de hete uitlaat en remmen in de buurt.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za mar 01, 2008 13:22

Om te testen gaat het wel, zou het maar wel vervangen voor je echt kilometers gaat maken. Het is volgens mij ook APK afkeur trouwens als de remleidingen/slangen niet deugdelijk bevestigd zitten.

Om die corrosie tegen te gaan van je blok kun je hem inspuien met bv WD40 oid zodat hij een beetje vettig blijft. Ook heb je van 3M spuitbussen met RVS reiniger, die laten na uitpoetsen ook een beschermende laag achter.

In mijn Giulietta had ik de accu ook in de koffer gezet. Het makkelijkste is het als je uit een sloper oid het plaatje kunt halen waarop de accu normaal staat, samen met de bevestigingsbeugel natuurlijk. dit plaatje las of schroef je dan in de koffer vast en dan kun je de accu fatsoenlijk vast zetten. Verder moet je natuurlijk een fatsoenlijke dikke + kabel naar vore leggen. Die kun je aansluiten op een geisoleerd punt in de motorruimte en vandaar uit sluit je de rest aan. Het beste punt is in mijn ogen de startmotor, die heeft een dergelijke dikte kabel ook het meest nodig. Origineel loopt de accukabel waarschijnlijk ook alleen naar de startmotor, evt kan er nog en extra kabel naar een punt op het linkerbinnenscherm lopn, hier zit dan ook de dynamo bij aangesloten. dat punt moet je natuurlijk ook met de + verbinden. Ook moet je ervoor zorgen dat je een goede massa maakt. + kabel kun je trouwens uit een sloop 164 halen, en op de diverse sloperijen stan vast wel meer auto's met de accu achterin.

Groeten Remco

delahayenator

za mar 01, 2008 16:01

@Remco: zo gaat ie idd nooit door de apk komen, en logisch. die koperen leidingkjes zijn zo binnen no-time kapot. Maar bedankt voor de bezorgdheid :wink: Bedankt trouwens ook voor die tip van de accukabel, ik weet nog wel een 164 te staan op de sloop hier in de buurt, dus dat gaat goedkomen
M'n carbs etc. missie gaat dit weekend helaas niet door: kom mn garage niet in, eigenaar weekendje weg, en vergeten de sleutel ff ergens te parkeren, jammer maar helaas. Toen maar ff op jacht gegaan naarzwarte krimplak, en geleerd dat daar moeilijk aan te komen is. Heb in ieder geval de namen en tel. van importeurs, dus die maandag maar ff bellen.
Wel nog wat leuk loodgietersspul voor t luchtfilterproject aangeschaft, met een mooi kant en klaar verloop om op de nieuw te maken bovenkant van de filterbak te schroeven. lekker bling hehehe(t alu wordt vanzelf wel wat doffer hoop ik) Moet nog wel wat gemeten, gepas,t en gezaagd worden, maar dat pruts ik dr wel mooi in. :
Afbeelding

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za mar 01, 2008 16:18

zwarte krimplak kun je bij de Harley dealer halen. Is wel prijzig, 32,50 oid per spuitbus.

Mooie Honda intake kit. :lol: Voor een Alfetta hadden ze geen pasklare oplossing? :roll:
:wink:
Groeten Remco

delahayenator

za mar 01, 2008 17:04

Ik kan je verklappen dat ie t in een golf II ook goed doet :D :D :D Ik zag t liggen, en eigenlijk vooral t uit alumininum gedraaide aansluitstuk voor de LMM of filterbak in mijn geval vond ik mooi/handig maar eigenlijk dat buismateriaal ook wel, en t kostte geen drol. Als je Alfetta zegt in de doorsnee automaterialenhandel is t meestal: Alwattes? maar ik denk dat als t erin zit en t is allemaal klaar incl. nieuwe bovenbak enzo, dat het er echt mooi en strak uitziet, zonder dat t erg de grote beurt stijl is zeg maar. We zien wel
Afbeelding
Afbeelding
Het lijkt me alleen dat de doorstroom wel beter kan, door de randen weg te vijlen zodat t een ronde opening wordt. De originele aansluiting is trouwens ook vierkant, misschien toch met een bepaalde reden, ik moet gewoon maar eens proberen, als t niet lukt is er ook geen man overboord, t was niet duur,

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za mar 01, 2008 18:17

Zelf knutsel ik ook altijd van alles aan elkaar hoor... :oops: Voor oudere Alfa's vind je gewoon niet veel, zelfs origineel niet. :?

Is ook een beetje onderdeel van de hobby voor mij, van allerlei onderdelen iets werkends maken. 8)

Daarom ben ik ook graag op sloperijen te vinden, gewoon kijken wat ik evt. zou kunnen gebruiken.

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

za mar 01, 2008 19:58

Mijn Alfettaproject gaat ook wel redelijk, het enige dat mij tegenhoudt is eigenlijk tijdsgebrek
''Drive tastefully''

jef 75
Guru
Guru

za mar 01, 2008 20:07

ik heb ooit net dezelfde luchtinlaatset gekocht(voor de buizen dan)
ik zou het filter niet gebruiken want dat is complete zooi (kijk maar eens naar de fijnheid van het papierfilter)
en vergelijk met K&N
dit is geen kritiek enkel een tip :wink:

delahayenator

za mar 01, 2008 20:52

t filter is idd waarschijnlijk beter te gebruiken als theezeef ofzo :lol: :lol:

Terug naar “Projecten”