Gister was het dan zover en na 13 uur intensief sleutelen is alles klaar voor de APK (incl stuurhuishoezen).
Bij Zagato828 van dit forum (waar ik mijn 33 van heb gekocht) ben ik in één van zijn schuren op een brug aan de slag gegaan met mijn auto. Daarbij ben ik heel goed geholpen door Zagato828 en zijn vader. Later kwam mijn zwager (alfini op dit forum) helpen bij het vervangen van de stuurhuishoezen.
Mensen, wat een klus! Het lijkt wel of ik vannacht tot 6:00 heb gestapt, zo voel ik me op het moment. Maar het was het waard. Als eerste zijn we begonnen met het loshalen van de remdrukverdeler bij de achteras. Een simpele klus, maar er gaat ontzettend veel tijd in zitten. Eerst alles loshalen... Nieuwe plaatsen en alles weer vastdraaien. Daarna ontluchten en de nieuwe zit erop.
De oude op de auto.
De oude en de nieuwe.
Heb helaas geen foto van de nieuwe remdrukverdeler.
Weer een afkeurpunt minder voor de APK!
Ondertussen was Gerard (Zagato828) bezig met de kat. De pijp die erachter zit was eraf gebroken door roest en Gerard had nog een mooie RVS pijp liggen voor een 16v. Die heb ik overgenomen en Gerard heeft hem eraan gelast.
Kat met RVS pijp erachter.
Uitlaat lekvrij, weer een afkeurpunt minder!
Daarna was de draagarm aan de beurt. Hiervan was een rubber niet goed meer, Gerard had uiteraard nog draagarmen liggen voor mijn auto, een goede uitgezocht deze netjes gemaakt met wat nieuwe lak en gemonteerd.
Het volgende was een nieuwe thermostaat. Is niet nodig voor de APK, maar het duurt erg lang voor m'n blok warm is en in de file heb ik een keer de 120 graden bereikt, geen prettig gevoel! Dus tijd voor een nieuwe thermostaat, die Gerard ook nog had liggen!
Daar zit de verse thermostaat.
Daarna was het stuurhuis aan de beurt. Gerard had nog 2 stuurhuishoezen gevonden voor een 33 (wat heeft hij niet

) en die gingen om mijn stuurhuis. Hier heeft Gerard voornamelijk het werk gedaan, omdat het nogal een ingewikkelde klus is. Eerst het stuurhuis maar is los en via het gat van de stuurstang naar buiten:
Daar komt het stuurhuis aan!
Na een hoop gepiel zaten de nieuwe hoezen er omheen!
Nieuwe hoezen!
Das hard werken.
Stuur weer vastzetten aan het stuurhuis
Daar zit het stuurhuis dan met z'n nieuwe hoezen.
Tijdens deze klusdag hebben de remvloeistof, koelvloeistof en versnellingsbakolie vervangen. Na het vervangen van de versnellingsbakolie kraakt m'n bak ook niet maar van en naar de 2e versnelling!
Tijdens het vervangen van de remvloeistof hebben we het hele systeem uiteraard nog ontlucht samen met het koppelingspedaal. Hopelijk is hiermee het probleem dat m'n auto rechtsvoor minder goed remt ook opgelost.
Morgen is bellen voor een herkeuring en hopen dat het allemaal goed is!
Gerard en Patrick, nogmaals ontzettend bedankt voor jullie hulp!