marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

RE: Reesen een America, v/h reesen met restjes, 7 april

do apr 06, 2006 20:51

Bij mijn racer, een ex rally auto, die gewoon apk gekeurd werd (dat moet bij rally auto's, want straatwaardig) zat de hydrolische handrem tussen de remleiding naar de achterremmen...
Alfa romeo: The art of the machine!

ElCamino

do apr 06, 2006 21:19

Oh, waar blijven de foto's, de reeser is straks met stickers.... :jumping:
:mrgreen:

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Reesen een America, v/h reesen met restjes, 7 april

do apr 06, 2006 22:51

Oh, waar blijven de foto's, de reeser is straks met stickers.... :jumping:
Nou, hier zijn dan foto's. Met dank aan AlexRodriguoDiazDaCosta (of zo) voor het maken van de stikkkkers en aan Marian voor het strakke plakken (om van het knippen nog maar te zwijgen :wink: ). Excuses voor de schitterende TL-verlichting, maar goed. Ik zie trouwens nu dat de foto's een beetje bibberig/wazig zijn. Hopelijk morgen actiefoto's in een stralend zonnetje 8) tot die tijd moeten jullie het er maar mee doen :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Morgen :driving: :driving: :driving::banana: :banana: :banana:

En als de auto het overleeft gaan we er meer werk (en geld :? ) in steken... updates volgen!
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

ElCamino

do apr 06, 2006 23:02

YEAH! :banana:

Ook mijn dank aan Marian en AlexRodriguoDaCostaElDiabloDiazLopez (Alex dus?!) Morgen meer foto's, met de tweeling erbij. Ik heb er zin in :driving:
Nou ga ik maar even een lekker dutje doen en dan morgen vroeg op en naar Zandvoort.

Vrijdag avond fotoverslag, hier op het forum; mis het niet!

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do apr 06, 2006 23:19

Vrijdag avond fotoverslag, hier op het forum; mis het niet!

I'll be there! :D
Stoere bak geworden! :thumbs:
Ik ben benieuwd of het ook een beetje wil sturen en zo. :? (niet negatief bedoeld) :!:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr apr 07, 2006 00:08

Ik ben benieuwd of het ook een beetje wil sturen en zo. :? (niet negatief bedoeld) :!:
Anders wij wel! :wink:

Maar ik heb vandaag een 'shakedown' gedaan, en het stuurt echt significant beter dan zonder de dikke stabi/castorstangkogels/verlaging/neg camber (echt, zoveel minder onderstuur!). Het stoeltje doet ook veel voor je contact met de auto.

Hopelijk houden we alles heel zodat we verder kunnen aan dit project. Ik begin het steeds gaver te vinden (afgezien van die %^^$&$#@&^*%$@^@%$ remklauw natuurlijk).

En nu slapie doen :!:

Het-Licht
Guru
Guru

vr apr 07, 2006 00:18

Anders wij wel! :wink:

Maar ik heb vandaag een 'shakedown' gedaan, en het stuurt echt significant beter dan zonder de dikke stabi/castorstangkogels/verlaging/neg camber (echt, zoveel minder onderstuur!). Het stoeltje doet ook veel voor je contact met de auto.

Hopelijk houden we alles heel zodat we verder kunnen aan dit project. Ik begin het steeds gaver te vinden (afgezien van die %^^$&$#@&^*%$@^@%$ remklauw natuurlijk).

En nu slapie doen :!:
Pas maar op ! Als je door dit virus gegrepen wordt ben je verkocht...

jeroen75
Advanced Member
Advanced Member

vr apr 07, 2006 07:36

ziet er super uit zo! succes dalijk en ik ben benieuwd! :thumbs:

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr apr 07, 2006 09:35

Dat oranje kleurt goed bij dat grijs. Daar zou je meer mee moeten doen. De auto ziet er wel erg mooi uit om mee te reesen. Te mooi misschien.

LENZ
Guru
Guru
Contacteer: Website

vr apr 07, 2006 11:04

Ik heb ook een hydraulisdche handrem op mijn 75, voldoet gewoon aan de apk normen.
Dat de noodrem niet op het zelfde circuit als de bedrijfsrem mag zitten wordt wel gehanteerd in andere landen maar is in nederland geen vereiste.
Dat van die line lock lijkt me iets lastiger aangezien een keurmeester ook de remvertraging wil meten van de handrem en zal dus niet eerst de bedrijfsrem bedienen om vervolgens de line te locken, op een helling is dit natuurlijk niet zo'n probleem.

Floor
Guru
Guru

vr apr 07, 2006 11:09

Gaaf! Ga vanavond dit topic F5-en totdat de nieuwe foto's er zijn 8)
Oo==v==oO

Riccardo Romeo
Advanced Member
Advanced Member

vr apr 07, 2006 16:40

Is-ie nog heel Yuri?
'99 156 V6
'89 33 SW 1.3S
'88 75 TS
'78 GTV TS

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Foto's komen straks, eerst een soort verslagje

vr apr 07, 2006 19:20

Nou, ik heb het dus gesloopt.

Nou ja, hij is nog in 1 stuk en rijdt nog steeds, maar.... Het ging als volgt.

In het begin (eerste heat van 45 minuten) was de baan vochtig. Ik had meer over- dan onderstuurproblemen (Hugenholtz-uit... 2e slip nog maar net kunnen corrigeren en zo, maar wat een lol! Rondgegaan in de Audi S)

2e heat reed El Camino, hij kwam 3 minuten voor het einde binnen omdat e remmen net lekker meer voelden (trillingen in het stuur, matige vertraging). Op de parkeerplaats een rondje gemaakt, maar ik vond het niet eng. Dus:

Heat 3, droge baan. Super! Nu wel veel onderstuur, maar ik heb echt heerlijk geveegd. De andere Alfa's (een paar 75 TS-en en 1 Giulietta, geen 33's) heb ik op 1 na allemaal 'gepakt'. Zelfs op droog kon ik driften, bij aanremmen van de Tarzan heb ik 1 keer net 200 gezien op de teller (was een uitschieter, betje laat geremd :roll:, normal ongeveer 180 daar). Maar dat remmen ging dus niet zo goed meer. Het motortje ging lekker (BP Ultimate), de bak was stil, en ik ging geloof ik redelijk vlot. Mega-blij uitgestapt.

En toen de 4e heat, El Camino kwam na 1 rondje weer binnen: remmen weg. Dus voorwielen er af, en ja hoor: Ferodo's DS2500 (5000 km oud!!!!) he-le-maal weg. Schijven blauw verkleurd (AR parts, gegroefd/geboord). Enorme slingering in remschijf, ook. Dus einde oefening :cry:

Wij denken dat ik de remmen tijdens de 3e heat zo heet heb gestookt, dat 1) de Ferodo's wat begonnen te brokkelen en 2) ze bij stilstand krom zijn gaan trekken. Vandaar de slingering.

En het aller-engte: er is (denkelijk) zoveel dwarskracht op de lm-velgen gekomen, dat ze gewoon zijn gaan verspanen tegen de wielmoeren :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: Je gelooft je ogen niet, foto's komen zoals gezegd straks.

De 18e willen we weermeedoen, dus moeten we nieuw voorremmen, de waterplaten achter de remmen verwijderen (waarschijnlijk de oorzaak van ongelijke warmteafvoer links/rechts en dus kromme schijven), cooling ducts naar de remmen toe maken, en STALEN WIELEN VINDEN OMDAT WE LM NIET MEER ECHT VERTROUEN. Dus bij deze gezocht: 15 inch stalen wielen voor een 75 V6 (van ee n164 of zo?)

Hoe het ook zij: racen met een V6 is vet! alleen nog even meer brul erin, want we waren zowat de stilsten van het circuit....

Het-Licht
Guru
Guru

vr apr 07, 2006 19:31

Een setje remblokjes op een dag rijden kijk ik niet gek van op hoor ! Ik ga altijd met reserve blokken op pad ! En als de schijven blauw zijn geworden heb je ze echt (te)heet gehad. Geen last gehad met kokende remvloeistof ? En doe jij aan het einde van de sessie een rondje 'uitrijden', zodat de boel een beetje kan afkoelen ? Want als de remmen roodheet staan moet je niet de auto meteen stil zetten, met krommen schijven als gevolg...

Terug naar “Projecten”