Nou, ik heb het dus gesloopt.
Nou ja, hij is nog in 1 stuk en rijdt nog steeds, maar.... Het ging als volgt.
In het begin (eerste heat van 45 minuten) was de baan vochtig. Ik had meer over- dan onderstuurproblemen (Hugenholtz-uit... 2e slip nog maar net kunnen corrigeren en zo, maar wat een lol! Rondgegaan in de Audi S)
2e heat reed El Camino, hij kwam 3 minuten voor het einde binnen omdat e remmen net lekker meer voelden (trillingen in het stuur, matige vertraging). Op de parkeerplaats een rondje gemaakt, maar ik vond het niet eng. Dus:
Heat 3, droge baan. Super! Nu wel veel onderstuur, maar ik heb echt heerlijk geveegd. De andere Alfa's (een paar 75 TS-en en 1 Giulietta, geen 33's) heb ik op 1 na allemaal 'gepakt'. Zelfs op droog kon ik driften, bij aanremmen van de Tarzan heb ik 1 keer net 200 gezien op de teller (was een uitschieter, betje laat geremd

, normal ongeveer 180 daar). Maar dat remmen ging dus niet zo goed meer. Het motortje ging lekker (BP Ultimate), de bak was stil, en ik ging geloof ik redelijk vlot. Mega-blij uitgestapt.
En toen de 4e heat, El Camino kwam na 1 rondje weer binnen: remmen weg. Dus voorwielen er af, en ja hoor: Ferodo's DS2500 (5000 km oud!!!!) he-le-maal weg. Schijven blauw verkleurd (AR parts, gegroefd/geboord). Enorme slingering in remschijf, ook. Dus einde oefening
Wij denken dat ik de remmen tijdens de 3e heat zo heet heb gestookt, dat 1) de Ferodo's wat begonnen te brokkelen en 2) ze bij stilstand krom zijn gaan trekken. Vandaar de slingering.
En het aller-engte: er is (denkelijk) zoveel dwarskracht op de lm-velgen gekomen, dat ze gewoon zijn gaan verspanen tegen de wielmoeren

Je gelooft je ogen niet, foto's komen zoals gezegd straks.
De 18e willen we weermeedoen, dus moeten we nieuw voorremmen, de waterplaten achter de remmen verwijderen (waarschijnlijk de oorzaak van ongelijke warmteafvoer links/rechts en dus kromme schijven), cooling ducts naar de remmen toe maken, en STALEN WIELEN VINDEN OMDAT WE LM NIET MEER ECHT VERTROUEN. Dus bij deze gezocht: 15 inch stalen wielen voor een 75 V6 (van ee n164 of zo?)
Hoe het ook zij: racen met een V6 is vet! alleen nog even meer brul erin, want we waren zowat de stilsten van het circuit....