Re: 1800 Boxer
Geplaatst: di apr 18, 2017 13:20
Batch inspuiting is op zich geen probleem maar is ook verre van ideaal gezien je benzine injecteert op verkeerde momenten bij de helft van je cilinders.De MS heeft ook alleen batch injection (alle 4 tegelijk) over of dat een probleem is verschillen de meningen op het wereldwijde web maar perfect afstellen van inspuit tijdstippen net voor de inlaatklep open gaat lijkt me voor de (deze) amateur toch al erg ingewikkeld. Om de gasklep per cilinder te behouden zou de MS op Alpha-N (gasklepstand/toerental als parameters) moeten lopen omdat er dan geen goed MAP signaal is. Beter lijkt me voor normaal gebruik 1 grote gasklep voor de inlaat en MAP sensor.
MS2 kan mits een kleine aanpassing wel beschikken over sequenciële inspuiting Levert normaal een betere gasrespons op en ie wordt weer wat zuiniger Het afstellen van het juiste inspuitmoment is dan wel weer een beetje meer werk, maar dat zou moeten lukken
Alpha-N is trouwens de makkelijkste manier om een carb om te bouwen naar EFI en om het afstellen van een motor eenvoudig aan te leren. Je hebt 2 goede sensoren nodig: krukassignaal en TPS, meer niet.