marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

RE: Reesen een America, v/h reesen met restjes, 7 april

di apr 04, 2006 09:53

Nog een hoop werk. Probeer bij een V6 ook eens 0 toespoor of zelfs ietsje uitspoor...Ik denk namelijk dat dat zoekerige remmen heel erg mee zal vallen...
Alfa romeo: The art of the machine!

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo apr 05, 2006 09:23

We schrijven 5 april, 2 dagen voor het uur U. Rijden doen we nog niet, want ook de gevonden remklauw had een probleempje... Bij deze was de binnenste zuiger helemaal OK, maar de buitenste trok zich niet geheel terug met de stelschroef. Ofwel, het blokje paste er niet in.

Diepe zucht.

Dus met de moed der wanhoop: de oude klauw erbij halen (want daar deed de buitenste het weer goed :roll: ). Voor de goede orde hopelijk vandaag een revisiesetje binnenkrijgen en van 2 klauwen 1 maken. Indien geen revisiesetje, geen man overboord, want de stofrubbers van de klauwen zijn redelijk OK, maar als het er dan toch af ligt allemaal...

Aan de positieve kant:

* Sporing gefikst, 2 mm per kant toespoor (conservatief :wink: )
* Caster gecheckt (kan nog een ietsje extremer als het moet, maar is aan beide zijden nu gelijk
* De racekuip en 4-puntsgordel zitten er in
* De eerste stickers zijn geplakt (zoals gezegd, het oog wil ook wat 8) )

Hopelijk dan toch vanavond de remmerij fiksen, want GVD en KTU wat kan het toch precies niet gaan zoals je wilt als de tijd dringt.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo apr 05, 2006 13:40

ik duim voor je, dat het goed komt. :thumbs:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

ElCamino

do apr 06, 2006 02:08

Nota bene op mijn verjaardag hebben we na een volledige werkdag bij de baas nog tot 1 uur 's-nachts aan die pleurisalfa gewerkt. Wat is dat een ellende zeg, die transaxle-remmerij! Bah! Maar....de eerste Probefahrt is achter de rug. Een aantal dingetjes gevonden die verbeterd zouden kunnen worden, maar daar is morgen (donderdag, straks dus) voor. Het gaat gewoon lukken om vrijdag eens flink te gaan vegen met die ouwe knakenbak!

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do apr 06, 2006 02:24

En dan te bedenken dat het er volgende week waarschijnlijk weer onderuit moet, omdat die GVD %$&^%$$## handrembediening aan de rechterkant geen sjoege geeft. Nee, echt, mijn volgende auto wordt wéér een 75...

Thomas

do apr 06, 2006 14:50

Yuri's post: geplaatst 06 april 2.24 :lol:

Goed bezig jongens! Ben blij dat het toch nog goed gekomen is. Nu maar hopen op een mooie dag morgen, kan helaas niet komen kijken in verband met tentamens :cry:

Wel foto's maken he dan kan iedereen hier meegenieten. Of filmpjes nog beter, ik wil dat V6 geluid wel eens horen op het rechte stuk :wink:

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Reesen een America, v/h reesen met restjes, 7 april

do apr 06, 2006 16:20

En dan te bedenken dat het er volgende week waarschijnlijk weer onderuit moet, omdat die GVD %$&^%$$## handrembediening aan de rechterkant geen sjoege geeft. Nee, echt, mijn volgende auto wordt wéér een 75...
:blue_lol: geweldig hè! :thumbs:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Andretti Molletti

do apr 06, 2006 16:57

Wie weet waar je nog nieuwe remklauwen kan kopen en wat ze kosten??

Maurizio
Guru
Guru
Contacteer: Website

do apr 06, 2006 17:02

performatec?

Ik ben dat gezeur met die klauwen ook meer dan zat. Als ik weer eens echt tijd heb wordt er achter kleine voorremklauw, geventileerde schijf met hydraulische handrem op de orginele plek :twisted:
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & M336 Ringtool, AR105 Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Reesen een America, v/h reesen met restjes, 7 april

do apr 06, 2006 17:10

Wie weet waar je nog nieuwe remklauwen kan kopen en wat ze kosten??
Nieuw is lastig, maar die weet ik misschien nog wel te vinden. Gereviseerd exemplaar kost 184 euro netto ex bij AD automaterialen.
Als er misschien een keer een goed plan op tafel komt om de transaxle achterremmen voor eens en voor altijd te verbeteren, dan doe en denk ik daar graag aan mee!

Update over de auto:

* Sporing klopt, stuur staat dead center.

* Alleen heb ik nu in mijn rempedaal meer vrije slag dan vroeger. Raar. Want na die vrije slag remt-ie prima. Direct nog maar eens een keer ontluchten, maar ik denk haast niet dat het dat is. Het heeft waarschijnlijk iets met de rechter achterrenklauw te maken natuurlijk, maar wat, dat snap ik nog niet. De speling is OK, dusss... :?: :?: :?:

* Vanavond krijg ik nog wat 'racy' stickers, dus later volgen foto's van de stage 1 America racer 8)

Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member

do apr 06, 2006 17:35

Klauwen van een giulia achter......... Zelfde blokken, past perfect. Nooit meer stellen, maar geen mechanische handrem. Kan je oplossen door een hydraulische of een line-lock (elektrische bestuurde klep in je leiding). Gewoon een knopje op het dashboard :wink:
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

Andretti Molletti

do apr 06, 2006 17:44

Maar die oplossing is niet APK waardig ;)

Bartman
Guru
Guru

do apr 06, 2006 17:45

@Yuri:

Ik heb ook veel gezeur gehad met het ontluchten van remmen bij een TS. Een goede truc bleek het ontluchten door het losdraaien van de leidingen op de remdrukverdeler en vervolgens op de klauwen verder te gaan.
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member

do apr 06, 2006 17:57

@dre, tuurlijk wel. Er zit dan een elektrische/hydraulische handrem op. Voor de APK hoeft het toch geen mechanische handrem te zijn?
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

Andretti Molletti

do apr 06, 2006 18:27

hebben we het laatst eens over gehad, ergens in een topic.. er was dacht ik een APK regeltje dat de handrem een los van het bestaande hydraulisch systeem werkende instalatie moest zijn..
m.a.w. als je al je hydraulische vloeistof kwijt bent, of bv je hoofdremcilinder werkt niet dan moet je handrem nog wel werken.. veiligheid he..

Terug naar “Projecten”