Ploaties zonder proaties? Wees gerust, dat nooit.
Om maar te beginnen met een bekentenis: het dorpeltje heb ik laten lassen. Ik moet zeggen, de man heeft keurig werk geleverd. Heb geen voor en na foto, maar het is keurig dicht. De middendorpel is ook aan vervanging toe, zo liet de plaatwerkunstenaar mij weten. Geen verrassing. Alles sal reg kom.
Vol goede moed op naar het volgende punt van de lijst: den remleiding linksvoor. Krikje eronder, wieltje eraf en wat tref ik aan?
U ziet, een keurige blinkende remleiding. Niets geen roest. Overigens stond ik er niet bij toen de keurmeester dit constateerde, maar duidelijk is dat dit een van de betere delen van Benna betreft. Ik zag overigens in het antieke topic van Zaagmans over Benna dat hij deze exercitie ook had gedaan. En goed dus ook. Rest de vraag, waar heeft de goede man het over? Is het de leiding naar de cilinder of de slang?
U ziet, het ziet er allebei niet heel frips uit, maar een staalborstel en wat remmenreiniger doen wonderen:
Moet voor de apk toch geen probleem zijn. Kortom, nog even koplampjes stellen, hetgeen aldaar gebeurt, en dan moet ie Benna klaar zijn voor wederom 2 jaar apk! Ter afsluiting nog een fotooke ban Benna afgelopen weekend op Zandvoort, alwaar ik, indachtig de opmerking over de remleiding, mij heb onthouden van de vrij rijden sessie.

Je moet dwarsliggen in het leven, want dan ben je lekker moeilijk te begraven.