Gebruikersavatar
Bertonebianco
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 781
Lid geworden op: wo mar 30, 2005 22:09
Locatie: Arese, vlakbij Breda ;-)

RE: conversie 116 -> 105 "revisie" TS startmot

vr mar 07, 2008 17:58

Is ook weer gebeurd.
Gestraald en gespoten en daarna naar een revisiebedrijf voor een borstelbrug.
Die was na 10 minuten zoeken niet op voorraad, losse koolborstels wel.

Die hebben ze even voor mij aan de borstelbrug gesoldeerd en meteen even de magneetspoel en contacten doorgemeten.
Alles OK.

Wat moest ik afrekenen?
Je gelooft het niet 8 euro incl.BTW

Foto van het eindresultaat

Afbeelding

Eric
ruim 40 jaar Alfa en geen moment spijt.
Nu Giulia 2.0T Q4 Veloce full options

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

RE: conversie 116 -> 105 "revisie" TS startmot

vr mar 07, 2008 19:25

iK BEN ZO ONGELOFELIJK JALOERS OP DAT STRAALAPPARAAT
Ziet er goed uit Eric,
Schrik niet als je hem voor het eerst start :P

Gebruikersavatar
GiuliaReis
Full Member
Full Member
Berichten: 488
Lid geworden op: do sep 14, 2006 20:32
Locatie: Oirschot

RE: conversie 116 -> 105 "revisie" TS startmot

vr mar 07, 2008 19:59

Ziet er gelikt uit :thumbs:

Dit is idd de goede van een ts!
Past 1 op 1 dus je kunt de bert bij de kantine starten? :wink:

Mooi ding die witte 8)
Thoughts of an idle mind

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: conversie 116 -> 105 "revisie" TS startmot

vr mar 07, 2008 22:31

Heb ook zo'n ding op de werkbank liggen, maar "moest" eerst weer met de verdeler van een of ander figuur aan de gang..... 8)


Verbazing wekkend trouwens hoeveel kleiner - en vooral: Hoeveel lichter ze zijn.. :o
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Bertonebianco
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 781
Lid geworden op: wo mar 30, 2005 22:09
Locatie: Arese, vlakbij Breda ;-)

RE: conversie 116 -> 105 "revisie" TS startmot

za mar 08, 2008 23:25

Wat een wereld van verschil. Dit gaat zoveel makkelijker rond.
Toch nog even voor de compleetheid van dit topic:

Zoek de verschillen ;-)

Afbeelding

Duidelijk nu?

Daarnaast weegt de 105 starter zo'n 4,5 kg en de TS starter 3,5 kg.


Heb dus nu een 105 starter over en ook nog steeds de 116 starter (gelijk aan 75TS)
Ik zet ze bij te koop


Eric
ruim 40 jaar Alfa en geen moment spijt.
Nu Giulia 2.0T Q4 Veloce full options

Gebruikersavatar
Bertonebianco
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 781
Lid geworden op: wo mar 30, 2005 22:09
Locatie: Arese, vlakbij Breda ;-)

K&N filters gemonteerd

za apr 05, 2008 13:45

vanmorgen de K&N filters gemonteerd op een synchronisatieplaat van Pipercross filters.
Deze plaat heb ik op maat gemaakt voor de beide ovale filterbehuizingen en 2 gaten geboord voor bevestiging aan de bestaande carb steun.
Klinkt goed.
Nu nog een stuk slang maken van de rechter binnenste koplamp behuizing naar de K&N's voor wat koele rijwind.
Foto's

Afbeelding

Afbeelding

Eric
ruim 40 jaar Alfa en geen moment spijt.
Nu Giulia 2.0T Q4 Veloce full options

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

RE: conversie 116 -> 105 montage K&N filters

za apr 05, 2008 13:54

Ik zou die Carterontluchterfilter-dinges :lol: Iig daar(boven die broodbussen) weghalen.

Wordt dadelijk een spekvette bende ...
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Gebruikersavatar
Bertonebianco
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 781
Lid geworden op: wo mar 30, 2005 22:09
Locatie: Arese, vlakbij Breda ;-)

RE: conversie 116 -> 105 montage K&N filters

za apr 05, 2008 15:02

OK.

Ik vind het ook nogal knullig zo.
Misschien beter de aansluiting op het kleppendeksel helemaal afblinden, of mag dat niet milieutechnisch gezien?
Het dunne slagetje zit al een propje in.
En anders een slang in een potje of zo?



Eric
ruim 40 jaar Alfa en geen moment spijt.
Nu Giulia 2.0T Q4 Veloce full options

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8057
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: conversie 116 -> 105 montage K&N filters

za apr 05, 2008 15:37

OK.

Ik vind het ook nogal knullig zo.
Misschien beter de aansluiting op het kleppendeksel helemaal afblinden, of mag dat niet milieutechnisch gezien?
Het dunne slagetje zit al een propje in.
En anders een slang in een potje of zo?



Eric
Eric wat je bij de reesers nog wel eens ziet, zo'n sjiek alu olie-opvangtankje en daar je ontluchtingsfiltertje op. 8)
Muljeutegnies :lol: gezien moet volgens mij je carterventilatie altijd op de inlaat aangesloten blijven ivm het volledig verbranden van de carterdampen,toch?
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
MiaGiulia
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 770
Lid geworden op: do jan 06, 2005 12:15
Locatie: Eefde

Re: RE: conversie 116 -> 105 montage K&N filters

za apr 05, 2008 18:52

OK.
En anders een slang in een potje of zo?
Eric
Ga een op zoek op het oude forum naar de Giulia van Giulia 555 (Arjan Rietveld) deze had een fraaie oplossing met een alu tankje met wat gaatjes.
Saluti,
Arthur
GT 1300 Junior '67
Nuova Super 1.3 Twin Spark '77
166 TS "Pekel racer"


Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

RE: conversie 116 -> 105 montage K&N filters

za apr 05, 2008 23:39

:shock: Mooooocal toch? :wink:

ergens heb ik een foto....maar: als ik toch die alu race/rallytankjes ga maken voor boven de achteras - dan kan ik ook wel een ei leggen op deze.... :thumbs:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: conversie 116 -> 105 montage K&N filters

zo apr 06, 2008 10:35

coolere tip, gezien op een hot rod.....


Zoek bij de dump een oude alu veldfles annex etensbak. De etensbak monteer je op het scherm, de veldfles die daar in valt, daar boor je rond de rand wat gaatjes, dop eraf, daar steek je de slang in. Coole look!!!! en alu, dus te polijsten en volgens mij een liter inhoud...

Ga ik doen bij mijn bert..


:wink:
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
Bertonebianco
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 781
Lid geworden op: wo mar 30, 2005 22:09
Locatie: Arese, vlakbij Breda ;-)

RE: conversie 116 -> 105 montage K&N filters

zo apr 06, 2008 13:13

Op zoek naar een dump dus.
Maar ik begrijp je oplossing niet helemaal.
Veldfles en etensbak? Ben niet in dienst geweest, snappie.

Ik zou zeggen de fles is genoeg


Eric
ruim 40 jaar Alfa en geen moment spijt.
Nu Giulia 2.0T Q4 Veloce full options

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8057
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: conversie 116 -> 105 montage K&N filters

zo apr 06, 2008 13:17

psssst.... :wink:
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Terug naar “Projecten”