Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7040
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: conversie 116 -> 105 Hij loopt weer!!!

zo feb 17, 2008 17:43

En nu op naar het Grote Genieten... 8)

Groeten Remco
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Theo Romeo
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 852
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:38
Locatie: Spui / Blow Down City

RE: conversie 116 -> 105 Hij loopt weer!!!

zo feb 17, 2008 18:44

Mooi stuk doorzettingsvermogen, ik hoop dat je er nu lang van mag genieten.
Theo Romeo
Afbeelding

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8057
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: conversie 116 -> 105 Hij loopt weer!!!

zo feb 17, 2008 18:52

Idd goed gedaan jochie!!Veel plezier met je nieuwe tor! 8)
Grtz,fRank
Ps en nou geen moertjes meer vergeten he... :twisted:
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9685
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: conversie 116 -> 105 Hij loopt weer!!!

zo feb 17, 2008 20:01

Na, wat zei ik..........deze week weer rijden. :wink:

Netjes hoor! 8)
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
rz
Full Member
Full Member
Berichten: 366
Lid geworden op: zo aug 20, 2006 22:03
Locatie: 's gravenwezel belgie

RE: conversie 116 -> 105 Hij loopt weer!!!

zo feb 17, 2008 20:30

wat een mooie auto zeg 8) 8)
wees maar trots

Gebruikersavatar
Bertonebianco
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 781
Lid geworden op: wo mar 30, 2005 22:09
Locatie: Arese, vlakbij Breda ;-)

RE: conversie 116 -> 105 Hij loopt weer!!!

ma feb 18, 2008 19:42

Krijg de Bert bijna niet gestart. De startmotor komt nauwelijks rond. Meestal is het net genoeg om aan te slaan maar ik durf niet echt van huis.
Had mijn kollega's beloofd met de Bertone naar het werk te komen als bewijs dat het allemaal gelukt is maar ik zie mezelf al staan rond een uur of 4 met een motor die niet wil.

Had mijn accu al laten testen. Cellen en vulling goed alleen startcapaciteit 35% minder dan nieuw.
Vandaag dus een nieuwe accu gehaald maar het probleem blijft, die accu gaat dus terug.

Dus vandaag ook maar gezocht naar een sterkere 75 starter en ook gevonden via het forum.
Had het al vaker gehoord en ook gelezen in een van de stukjes van Dre in een oud klaverblaadje.

Dus nog even wachten met het grote genieten tot de starter binnen is.
Met de bezorgstrategie van TNT is dat eerst tevergeefs 2 dagen aan huis bezorgen en dan de derde dag ophalen op het lokale postkantoor.
Wordt dus pas donderdag denk ik.

Eric
ruim 40 jaar Alfa en geen moment spijt.
Nu Giulia 2.0T Q4 Veloce full options

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: conversie 116 -> 105 moeilijk starten

ma feb 18, 2008 20:09

check voor de zekerheid ook je massa van het blok, als deze slecht is start hij ook heel moeilijk (dan trekt hij massa via je gaskabel)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Bertonebianco
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 781
Lid geworden op: wo mar 30, 2005 22:09
Locatie: Arese, vlakbij Breda ;-)

RE: conversie 116 -> 105 moeilijk starten

ma feb 18, 2008 21:56

De litze kabel zag er goed uit en heb ik zorgvuldig op de V-bak vastgezet.
De carrosserie zijde echter niet gecontroleerd. Zal ik nog doen.

Eric
ruim 40 jaar Alfa en geen moment spijt.
Nu Giulia 2.0T Q4 Veloce full options

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: conversie 116 -> 105 moeilijk starten

ma feb 18, 2008 22:03

Eric, als je starter al slecht was, heb je dat misschien eerder niet gemerkt, maar komt dat nu wel aan het licht met je HC zuigers... Ding moet harder werken nu.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

RE: conversie 116 -> 105 moeilijk starten

di feb 19, 2008 17:16

Eric kijk ook even of je onsteking goed staat. Is ook een probleem met zwaar starten.
Als je het niet zeker weet los je het boutje en verdraai je de onsteking iets danweet je het zo.
Even niet op het lampje in je onsteking letten.
suc 6
Dominic

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

Re: RE: conversie 116 -> 105 moeilijk starten

di feb 19, 2008 20:04

Eric kijk ook even of je onsteking goed staat. Is ook een probleem met zwaar starten.
Als je het niet zeker weet los je het boutje en verdraai je de onsteking iets danweet je het zo.
Even niet op het lampje in je onsteking letten.
suc 6
Dominic
Ook goeie tip, Eric !

Kan soms echt lijken als een bijna lege accu...

Komt omdat de zuiger die opwaarts beweegt al tegendruk krijgt door de halve ontbranding, veroorzaakt door de compleet foute timing.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
Bertonebianco
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 781
Lid geworden op: wo mar 30, 2005 22:09
Locatie: Arese, vlakbij Breda ;-)

RE: conversie 116 -> 105 moeilijk starten

wo feb 20, 2008 09:27

Ontsteking is door Barend afgesteld voor de crash en staat nu mechanisch precies hetzelfde.
Daarom wilde ik ook perse mijn oliepomp weer 180 graden draaien.

Maar ik zal er naar kijken

Starter vervang ik zowiso door een 75TS type. Dat heb ik al van velen gehoord.
Die komt vandaag of morgen met de post en is zo gebeurd.


dank voor tips



Eric
ruim 40 jaar Alfa en geen moment spijt.
Nu Giulia 2.0T Q4 Veloce full options

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

Re: RE: conversie 116 -> 105 moeilijk starten

wo feb 20, 2008 11:26

[quote="Bertonebianco"]Ontsteking is door Barend afgesteld voor de crash en staat nu mechanisch precies hetzelfde.
Daarom wilde ik ook perse mijn oliepomp weer 180 graden draaien.

Ik denk dat Barend hem heeft afgesteld op max advance dat is bij 5500 toeren de beste afstelling.
Maar als je inderdaad een flinke compressie hebt dan kun je beter een iets minder vroeg tijdstip uitkiezen.Start ie lekkerderen met het straatrijden merk je er niets van
Je merkt het zo zet hem maar op statische timing en als hij dan vlot start voila
su^c 6 Dominic

Gebruikersavatar
Bertonebianco
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 781
Lid geworden op: wo mar 30, 2005 22:09
Locatie: Arese, vlakbij Breda ;-)

RE: conversie 116 -> 105 moeilijk starten

wo feb 20, 2008 12:42

Klopt,

ik had hem statisch goedgezet maar nogal wat last van klappen in de uitlaat. Hij haalde ook de max vervroeging niet
Barend heeft hem dus een stuk vroeger gezet.
Misschien voor stationair en starten wel te vroeg.

Jouw advies is om weer de statische timing goed te zetten. Kan ik doen, en dan de huidige stand even merken. Dan kan ik ook zo weer terug.
Om te kijken of het inderdaad zo is kan ik natuurlijk ook even de voeding van de bobine losnemen. Als hij dan wel goed rondgaat moeten jullie gelijk hebben.

Eric
ruim 40 jaar Alfa en geen moment spijt.
Nu Giulia 2.0T Q4 Veloce full options

Gebruikersavatar
Bertonebianco
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 781
Lid geworden op: wo mar 30, 2005 22:09
Locatie: Arese, vlakbij Breda ;-)

RE: conversie 116 -> 105 moeilijk starten

wo feb 20, 2008 21:38

Eric kijk ook even of je onsteking goed staat. Is ook een probleem met zwaar starten.
Ik denk dat Dominique gelijk gaat krijgen.
Heb zojuist even de voeding van de bobine afgehaalt en gekeken hoe de startmotor nu het blok rondsjouwt.
Dat gaat echt een heel stuk vlotter, zoals het hoort eigenlijk.
Ik ga dus de statische timing weer goedzetten en vervolgens maar weer eens met de stroboscoop lamp kijken hoe het met de max. vervroeging zit.

vandaag ook mijn 75 starter in de post. Zichtbaar al een leven achter zich dus voor ik die erop schroef eerst even reviseren.
Hij ligt al open en is van binnen nu weer schoon. Koolborstels kunnen nog wel even mee en ook de collector ziet er goed uit.
Morgen de delen stralen en de metalen delen spuiten in zwart, rest mooi alu laten.


eric
ruim 40 jaar Alfa en geen moment spijt.
Nu Giulia 2.0T Q4 Veloce full options

Terug naar “Projecten”