WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: Diagnose software

wo apr 22, 2009 08:15

Ik krijg de volgende code bij mijn 156 TS fase 3

Read diagnostic faultcodes :
Bytes received: 21 47 00 4C B3
DTC: 0x21 = 33
state : 2
type : 0x07 Too high value
condition1 : 0x00
condition2 : 0x4C
counter : 0xB3

Airbaglampje gaat branden en gaat uit met KWP71 daig, maar wil graag weten waar het probleem zit. Kwam op Alfaowner een mooi lijstje tegen, maar daar staat nummer 33 niet tussen. Enig idee welk stekkertje ik eens na moet meten?
Deze vraag is ook al op de unidiag mailinglist gesteld. Helaas is het even wachten tot Sander met het verlossende antwoord komt, of iemand anders moet een lijstje hebben?

vrefos

RE: Diagnose software

wo apr 22, 2009 13:09

Hi Sander,

Ik heb een OBD2 kabel weten te bemachtigen en maak daarbij gebruik van UniDiag. Alleen zou ik niet weten waar ik de Airbag foutcode kan zien en resetten in het programmaatje! Ik heb het ook geprobeerd met die KWP71diag, maar ook daarmee lukt het mij niet. Ik krijg zowel in Unidiag als KWP71diag een melding dat er geen DTC's zijn.

Hopelijk kan je mij verder helpen dmv een korte tutorial oid. :wink:

Virgil

(Alfa 147 1.6ts 120 PK)

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: Diagnose software

wo apr 22, 2009 14:36

Hi Sander,

Ik heb een OBD2 kabel weten te bemachtigen en maak daarbij gebruik van UniDiag. Alleen zou ik niet weten waar ik de Airbag foutcode kan zien en resetten in het programmaatje! Ik heb het ook geprobeerd met die KWP71diag, maar ook daarmee lukt het mij niet. Ik krijg zowel in Unidiag als KWP71diag een melding dat er geen DTC's zijn.

Hopelijk kan je mij verder helpen dmv een korte tutorial oid. :wink:

Virgil

(Alfa 147 1.6ts 120 PK)
Verbind pin 3 en pin 7 in je stekker. Zet kwp71 hard op protocol kwp81 (niet op auto of op kwp71). Kies als ECU adres 0x00. Je zou dan wel communicatie moeten krijgen met je airbag-computer. Bij problemen helpt het om lid te worden van de yahoo groep "unidiag" en daar de inhoud van je logfile plakken.

vrefos

Re: RE: Diagnose software

wo apr 22, 2009 15:26

Zet kwp71 hard op protocol kwp81 (niet op auto of op kwp71).
Ik begrijp wat je bedoelt.. Alleen... Zou je me deze handeling kunnen uitleggen, misschien kom ik er dan wel uit...
Ik heb nu KWP71diag en daarin heb ik geen opties kwp81 of auto of zoiets dergelijks.. Ik heb deze KWP71diag uit de startpost van deze topic.
En moet ik de pinnen 3 en 7 met elkaar verbinden in de stekker van mijn kabel of van mijn boordcomputer? Als het gaat om de stekker van mijn boordcomputer, hoe verbind ik dan die 2 pinnen, de aansluiting is goed weggewerkt in mijn 147 en zou niet weten hoe ik er achter zou moeten komen! :shock:

Ik heb me inmiddels aangemeld bij de UniDiag group, maar het duurt even voordat ik geaccepteerd word.

SanderQV
Member
Member
Berichten: 133
Lid geworden op: di dec 28, 2004 17:49
Contacteer: Website

Re: RE: Diagnose software

do apr 23, 2009 23:46

Ik krijg de volgende code bij mijn 156 TS fase 3

Read diagnostic faultcodes :
Bytes received: 21 47 00 4C B3
DTC: 0x21 = 33
state : 2
type : 0x07 Too high value
condition1 : 0x00
condition2 : 0x4C
counter : 0xB3

Airbaglampje gaat branden en gaat uit met KWP71 daig, maar wil graag weten waar het probleem zit. Kwam op Alfaowner een mooi lijstje tegen, maar daar staat nummer 33 niet tussen. Enig idee welk stekkertje ik eens na moet meten?
Hier is een lijst met foutcodes:
X=0x01 Control unit
X=0x02 Control Unit Power Supply
X=0x03 Connec. betw. failure w. lamp and ECU
X=0x04 Connec. to ECU container ground
X=0x05 Passenger airbag exclusion w. lamp
X=0x06 Impact output line
X=0x07 Impact data input line
X=0x08 Driver airbag squib
X=0x09 Passeng. airbag squib
X=0x0A Passeng. airbag explosive charge 2nd stage
X=0x0B Driver pretens. squib
X=0x0C Passeng. pretension. squib
X=0x0D Centre passeng. pretens. squib
X=0x0E Driver's side airbag squib
X=0x0F Passenger side airbag squib
X=0x10 Infrared passeng. present sensor
X=0x11 Capacitive passeng. pres. sensor
X=0x12 Resistive passeng. pres. sensor
X=0x13 Resist. and Transp. passen. pres. sensor
X=0x14 Passenger airbag exclusion switch
X=0x15 Driver front side impact sensor 1
X=0x16 Front driver's side impact sensor 2
X=0x17 Passeng. front side impact sensor 1
X=0x18 Front passenger's side impact sensor 2
X=0x19 Wiring configuration
X=0x1A Airbag failure w. lamp
X=0x1B Driver's side airbag explosive charge 2nd stage
X=0x1C Driver's seat belt switch
X=0x1D Front passenger seat belt switch
X=0x1E Rear passenger side seat belt switch
X=0x1F Rear driver's side seat belt switch
X=0x20 Rear centre seat belt switch
X=0x21 Curtain airbag, explosive charge driver's side
X=0x22 Curtain airbag, explosive charge, passeng. side

Groeten, Sander.

SanderQV
Member
Member
Berichten: 133
Lid geworden op: di dec 28, 2004 17:49
Contacteer: Website

Re: RE: Diagnose software

do apr 23, 2009 23:49

Zet kwp71 hard op protocol kwp81 (niet op auto of op kwp71).
Ik begrijp wat je bedoelt.. Alleen... Zou je me deze handeling kunnen uitleggen, misschien kom ik er dan wel uit...
Ik heb nu KWP71diag en daarin heb ik geen opties kwp81 of auto of zoiets dergelijks.. Ik heb deze KWP71diag uit de startpost van deze topic.
En moet ik de pinnen 3 en 7 met elkaar verbinden in de stekker van mijn kabel of van mijn boordcomputer? Als het gaat om de stekker van mijn boordcomputer, hoe verbind ik dan die 2 pinnen, de aansluiting is goed weggewerkt in mijn 147 en zou niet weten hoe ik er achter zou moeten komen! :shock:

Ik heb me inmiddels aangemeld bij de UniDiag group, maar het duurt even voordat ik geaccepteerd word.
Op de unidiag group zag ik dat het inmiddels geluk was :).

Je moet inderdaad wel de laatste versie van KWP71Diag hebben, die te vinden is op
http://autos.groups.yahoo.com/group/UniDiag/
en dan:
http://autos.groups.yahoo.com/group/Uni ... 0Software/

Groeten, Sander.

P.S. nog steeds te koop interfaces en verloopkabels, nu samen voor 50 euro.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: Diagnose software

vr apr 24, 2009 13:24

En moet ik de pinnen 3 en 7 met elkaar verbinden in de stekker van mijn kabel of van mijn boordcomputer? Als het gaat om de stekker van mijn boordcomputer, hoe verbind ik dan die 2 pinnen, de aansluiting is goed weggewerkt in mijn 147 en zou niet weten hoe ik er achter zou moeten komen! :shock:
In de stekker van je kabel. Sander verkoopt kant en klare setjes waarin hij een schakelaartje heeft gebouwd. Dat zou je zelf ook kunnen doen.
Laatst gewijzigd door WhizzMan op za apr 25, 2009 08:28, 1 keer totaal gewijzigd.

vrefos

RE: Diagnose software

vr apr 24, 2009 18:53

Ik heb inmiddels verbinding kunnen maken met mijn airbag unit (Ik had al een aangepaste kabel).

Nu heb ik deze foutmelding: 0x22 = Curtain airbag, explosive charge, passeng. side

@SanderQV
Hoe zou ik dat moeten herstellen? Want zijn de mogelijkheden? Waar moet ik het zoeken?

Andretti Molletti

Re: RE: Diagnose software

vr apr 24, 2009 19:18


@SanderQV
Hoe zou ik dat moeten herstellen? Want zijn de mogelijkheden? Waar moet ik het zoeken?
als je het heel lief vraagt zijn er nog meer mensen op dit forum die wel wat weten van auto's en Alfa's in het bijzonder... vanwaar deze "ik richt me alleen op Sander" account op een algemeen forum?
Ikke niet snappe.. :roll:

oja en welkom, wat voor alfas heb je zoal :?: 8)

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: Diagnose software

za apr 25, 2009 08:49

Ik heb inmiddels verbinding kunnen maken met mijn airbag unit (Ik had al een aangepaste kabel).

Nu heb ik deze foutmelding: 0x22 = Curtain airbag, explosive charge, passeng. side

@SanderQV
Hoe zou ik dat moeten herstellen? Want zijn de mogelijkheden? Waar moet ik het zoeken?
De bedrading van de zij-airbag rechts.

Ik zou oppassen met hier zelf aan knutselen. Officieel moet je de accu loskoppelen en 10 minuten wachten voor je aan de airbags en bijbehorende electronica gaat werken. Dan nog loop je het risico dat je door een onhandigheid een airbag laat ploffen of een draad of sensor sloopt die nog heel was voor je begon. Als je niet enige ervaring hebt met auto-electronica en het los- en vastmaken van auto-interieurs, is dit niet een klusje om als eerste te gaan doen. Als je het wel zelf wilt doen, probeer er dan iemand bij te hebben die dit soort dingen vaker heeft gedaan en het liefst iemand die ook jouw type auto goed kent. Zorg er ook voor dat je de codes van je radio etc. weet voor je de accu loshaalt, zelf zingen gaat vervelen na een poosje. ;)

The Crazy Dj
Newbie
Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: ma mei 04, 2009 22:46
Locatie: Arendonk/ Riemst België
Contacteer: Website

RE: Diagnose software

ma mei 04, 2009 22:55

Hallo,

Ik heb wel interesse in zo'n kabel maar vraag mij af of volgende kabel het zelfde is als de kabel (16 polige) die Sander aanbied.
In deze crisis tijd moet een mens wat op z'n centen letten toch? :lol:
Dan zou ik wel de verloopstekker hier willen aanschaffen.
Alvast bedankt
Hier de link:
http://cgi.benl.ebay.be/VAG-COM-Diagnos ... 1|294%3A50
Groetjes,
Marc

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: Diagnose software

di mei 05, 2009 07:29

Hallo,

Ik heb wel interesse in zo'n kabel maar vraag mij af of volgende kabel het zelfde is als de kabel (16 polige) die Sander aanbied.
In deze crisis tijd moet een mens wat op z'n centen letten toch? :lol:
Dan zou ik wel de verloopstekker hier willen aanschaffen.
Alvast bedankt
Hier de link:
http://cgi.benl.ebay.be/VAG-COM-Diagnos ... 1|294%3A50
Dat is de kabel zonder het verloopje voor oudere auto's en zonder de schakelaar/modificatie. Als je kan solderen en geen verloopje nodig hebt is dat misschien goedkoper voor je.

The Crazy Dj
Newbie
Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: ma mei 04, 2009 22:46
Locatie: Arendonk/ Riemst België
Contacteer: Website

RE: Diagnose software

di mei 05, 2009 15:36

Het verloopje zou ik er dan nog wel bij kopen.
Maar heb ik weet niet waar ik die dan nog moet op aansluiten? Ik heb nog niet die stekker gevonden in mijn 147.
Solderen zou niet zo het probleem zijn maar ik weet natuurlijk niet wat ik waar nog moet bij solderen :roll: :lol:
Groetjes,
Marc

The Crazy Dj
Newbie
Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: ma mei 04, 2009 22:46
Locatie: Arendonk/ Riemst België
Contacteer: Website

RE: Diagnose software

di mei 05, 2009 16:53

Als ik zo lees heb ik mss niet eens zo'n 3 polige stekker nodig.
Is alleen voor oudere alfa's?
Ik heb een 147 04/2004. Ik vind ook alleen maar een 16 polige aansluiting in mijn zekering kast. of is er nog ergens anders een aansluitingspunt?

Dan is die van op ebay mss toch goed?
http://cgi.benl.ebay.be/409-1-KKL-VAG-C ... 1|294%3A50
Groetjes,
Marc

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: Diagnose software

di mei 05, 2009 18:26

Die kabel kan je dan je ECU mee uitlezen. Airbag en ABS gaat niet lukken zonder solderen. Je zult zelf moeten beslissen of dat genoeg voor je is, of dat je wilt solderen, of dat je SanderQV wat geld gunt voor z'n moeite en de kabel bij hem koopt.

Terug naar “Projecten”