Om weer even terug te komen bij de basis van dit topic: ik heb de OMGWTF vorige week opgehaald. Het apparaat rijdt echt fijn: sturen, schakelen, remmen allemaal heel lekker zoals het hoort in een Alfa.
ik ben ook wat mankementen tegen gekomen dus dat worden de eerste projectjes:
- de tank lekt. de vorige eigenaren hadden al melding gemaakt van een benzinelucht in het interieur, maar ik was de eerste 10 liter benzine alweer kwijt tijdens het 5 minuten koffie drinken bij de pomp. Niet meer voltanken dus, het liep er gewoon in een straaltje weer uit. Ook de benzinelucht in het interieur was (natuurlijk) een stuk erger. Inmiddels is de tank half leeg en lekt hij niet meer, alleen in snelle rechterbochten ruik je hem nog wat meer. Ik verdenk de aansluiting van de vulpijp aan de tank, ik herinner me van een oud topic dat Rik aangegeven had dat de rubber mof verteerd is. Dus die wil ik vervangen, is zo'n ding nieuw te koop en zo ja waar?
- de ruitenwissers begonnen voor zichzelf. met de schakelaar niet meer uit te krijgen. Op zich niet zo erg, alleen het regende niet dus de ruitenwissers liepen vast op de droge ruit en de zekering overleefde dit niet. Ruitensproeien ging ook niet want tankje (of wat er voor door moet gaan) was leeg. Na het vervangen van de zekering heb ik de schakelaars uit het dashboard gehaald en wat met de bedrading gerommeld. Toen bleek dat een draadje op het oude voetpompje (niet meer in gebruik) af en toe contact maakte en dan de ruitenwissers in werking zette. Dus een stuk tape om het stekkertje en probleem opgelost.
- het rechter achterwiel loopt erg snel aan in de wielkast, zeker met z'n tweeen erin. Het uitladen van de 2-liter remmen uit de kofferbak en de sidepipe achter de stoelen hielp wel, maar ik vind dit toch een nadeel. En raar dat hij het links achter niet of nauwelijks doet. Ook maar eens naar kijken dus want hij moet volgend jaar echt naar Le Mans en dat gaat niet zonder bagage. Maar minder verlagen is voor mij ook geen optie en het zijn fijne veren, ik vind het comfort nog best meevallen.
Zoals jullie zien heb ik de komende weken weer wat te doen, 19 juli is de nachtrit dan moet in ieder geval de tank in orde zijn. Verder staat hij nu bij de garage voor de apk, dus als het meezit hoef ik me daar tot 2010 niet meer druk om te maken.
Andere aandachtspuntjes zijn het gieren van de bak, echt zonde want hij schakelt als boter. En het motortje wat voor een 1600 wel erg weining fut heeft. Hier wil ik ook naar kijken, wie kan me helpen aan afstelgegevens voor de ontsteking? Eerst eens controleren of de vervroeging goed werkt.
Verder is het een heerlijk wagentje, echt iedereen verdraait zijn nek. En de combi van lekker scheuren en een beetje sleutelen past mij prima, als hij een keer een week niet rijdt is het ook geen probleem.