Neelis
Advanced Member
Advanced Member

RE: Alfa Romeo 33 1.7 16V QV - Update: Ronals zitten eronder

wo okt 17, 2007 08:43

Bedoel je het tikken waar het op de eerste pagina over gaat? Waren echt tikkende hydraulische kleppenstoters, want ik heb er sinds nooit meer last van gehad.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Alfa Romeo 33 1.7 16V QV - Update: Ronals zitten ero

wo okt 17, 2007 16:13

Als dat tikken voornamelijk voorkomt na stevig rijden op de snelweg, zou ik maar eens mijn kleppen laten stellen. Ik HAD ook een 33 en was er te laat mee. Klep tegen zuiger en zo de krukaslagers eruit!! Erg kostbaar om te repareren. Kost je een 2 koppen vlakken, 4 nieuwe zuigers en als je pech heb is je krukas ook nog krom.
Dat lijkt me toch eerder een gevalletje verkeerde klepTIMING. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Neelis
Advanced Member
Advanced Member

RE: Alfa Romeo 33 1.7 16V QV

di feb 05, 2008 10:04

Even een updatje. Ik ben het afgelopen halve jaar bezig geweest met afstuderen en ik ben geslaagd. Krijg vrijdag de 15e mijn diploma en dan ben ik ing. in de werktuigbouwkunde :)
Heb dus weinig kunnen doen aan m'n 33.

Vorige week is m'n 33 voor de APK geweest en hij is in één keer goedgekeurd. Heb er niets voor gedaan, kwam zo door de keuring heen. Blijkbaar hebben m'n investeringen hun vruchten afgeworpen. Inmiddels 21.000 km gereden, sinds ik hem heb: 11-07-2006. En dat als student 8)

Bij de APK zag de keurmeester dat m'n tank lek is, hij raadde me aan op zoek te gaan naar een andere. Daar ben ik ook mee bezig, maar het valt niet mee. Originele skirts staan ook hoog op m'n verlanglijst, daar is op zich nog wel aan te komen.

Tijdje terug via Boyd wat Meguiars artikelen aangeschaft. Een fles Shampoo, pads, doekjes, Clay kit en kreeg er een lading zakjes wax en shampoo bij. Gister mee aan de slag gegaan. Dat kleien is een hele klus, maar je lak wordt er wel brandschoon van. Had de auto net gewassen en er kwam nog een bruine 'smurrie' van de lak af. Daarna in de polish en de wax gezet. Helaas werd het al donker en begon het af te koelen, waardoor ik de wax niet meer uit kon poetsen :?
Volgende keer beter.

Heb je nog een tank en skirts liggen, dan hoor ik het graag! Kleur van de skirts maakt niet uit, als ze maar niet heel erg kapot zijn. Een scheurtje kan ik wel repareren. Tank moet lekvrij zijn en in redelijk goede staat.

Hieronder twee plaatjes van na het wassen:

Afbeelding
Afbeelding

Alfa75JC
Advanced Member
Advanced Member

di feb 05, 2008 20:51

Felies met je diploma en succes met je 33........

Mag eind volgende week ook mijn Bianco Argento Alfa (75 ) ophalen........geweldige kleur !!

En iemand was me al voor, maar voor de zekerheid m.b.t. een 33-tank:

Klik hier

Grtz,

Jos
75 3.0 V6 America
SCARB No. 4780
Eerdere Alfa's: 33 SW 1.5, 75 Indy, 75 Twin Spark

Sandertje P4

di feb 05, 2008 23:22

Gefeliciteerd met je diploma!!

Ik heb ook nog een tank liggen,en eventueel skirts....

Je zegt het maar.

Mvg

Neelis
Advanced Member
Advanced Member

ma mar 03, 2008 14:37

Even een update, want er staat een hoop op stapel.

De spoiler is eraf, wordt netjes gemaakt en opnieuw gespoten, de lak zag er niet meer uit. Heb Zender skirts gekocht, deze maak ik ook netjes en passend met de fohn :) Ze zitten namelijk niet echt strak tegen het plaatwerk, maar met de fohn is dat wel te doen. Die laat ik ook spuiten.

De onderkanten van de voorschermen ga ik weer netjes maken, want deze zijn aangevallen door een hoop roest. Die worden ook opnieuw gespoten.

Straks dus een nette spoiler en Zender skirts 8)

Neelis
Advanced Member
Advanced Member

RE: Alfa Romeo 33 1.7 16V QV - over en uit!

ma mei 26, 2008 19:38

Helaas is de distributieriem met 130km/h eraf gelopen, het is dus over met de 33. Inmiddels een 155 aangeschaft, een waardige opvolger voor m'n fijne 33.

Mocht iemand interesse hebben in de auto of de Ronals, dan hoor ik het graag!

Ronals gaan weg met Toyo Proxes T1R banden van een paar maanden oud.

Terug naar “Projecten”