yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: 3.0 V6 America reeser

zo jul 30, 2006 09:35

Erinzetten, soit. Eruithalen is ktu, dat hebben we deze week al ondervonden bij een sloper :cry: :?
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: 3.0 V6 America reeser

zo jul 30, 2006 15:53

Erinzetten, soit. Eruithalen is ktu, dat hebben we deze week al ondervonden bij een sloper :cry: :?
Heb dit voorjaar nog een ruit met sponning en al van een sloper gerukt (rondom t blik 'ff' losslijpen) Neemt wat meer plek in maar is ook minder kwetsbaar in t 'magazijn'... :wink:
En indien ruitje nodig is lossnijden ook wat makkelijker denk ik... (hák, de rest van t blik er van rond rossen)
Grtz, fRank
edit je sloper wordt er wat minder 'stabiel' van... :mrgreen:
Afbeelding
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jul 30, 2006 17:46

Zo, lekker gehobby-bobt vandaag.

Uitlaat is vervangen door 2 rechte pijpen naar achter, en nu hebben we alleen nog een einddemper. Nog een beetje auspuff-gummi links en rechts (jaja, kosten noch moeite worden gespaard :mrgreen: ) en het geheel is nog dicht ook.

Bilsteins hebben de plek van de Koni's ingenomen (op 1 na, de tijd was op) en de kooi is in een soort bordeaux-rood gespoten. Van de week 's avonds beginnen met hem erin te zetten, en dat moet helemaal goed komen voor de 7e.

Alleen nog steeds ktu van die ruit zeg ](*,)

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Soms zit het mee, soms zit het tegen

za aug 05, 2006 20:00

De afgelopen dagen bezig geweest met o.a. de beruchte rolkooi die ons al een ster in de voorruit op heeft geleverd.

Vandaag dachten we 19/57 slicks op 7J 15 inch velgen te leggen. Niet dus, velgen zijn te breed :evil: dus moeten we gewoon op slecht straatrubber.

Wat hebben we dan wel gepresteerd? Reesgaas natuurlijk :wink:

Afbeelding

En een paar zakken aan isolatie en anti-dreunmeuk uit de auto gehaald :shock: :shock: :shock: en de AX volgegooid met nóg meer troep :mrgreen: .

Afbeelding

Afbeelding

Het lijkt inmiddels alsof hij de 75 eens verlaagd is, zo licht is-ie! O ja, en de kooi staat er ook in, op 1 schoor na:

Afbeelding

Afbeelding

En (excuus voor de slechte foto) nu weet ik ook waarom reesers altijd een streamer hebben... door de kooi komt je zonneklep dus zo te zitten:

Afbeelding

Wie heeft er een fijne Squadra Italia streamer voor ons?

Overigens, de kooi zit er voor het grootste gedeelte ingelast. Het mag dan een schroefkooi heten, maar in de echte wereld is dat niet te doen. Dieptepunt is wat dat betreft het voorste/binnenste schroefgat in de schetsplaat op de achterste schoor. Die zit meteen onder het schuine deel van de pijp en daar kan dus nooit een bout doorheen ](*,) En vastschroeven op je dorpel lijkt me ook niet leuk :cry:

Het-Licht
Guru
Guru

Re: Soms zit het mee, soms zit het tegen

za aug 05, 2006 20:17

De afgelopen dagen bezig geweest met o.a. de beruchte rolkooi die ons al een ster in de voorruit op heeft geleverd.

Vandaag dachten we 19/57 slicks op 7J 15 inch velgen te leggen. Niet dus, velgen zijn te breed :evil: dus moeten we gewoon op slecht straatrubber.
Overigens, de kooi zit er voor het grootste gedeelte ingelast. Het mag dan een schroefkooi heten, maar in de echte wereld is dat niet te doen. Dieptepunt is wat dat betreft het voorste/binnenste schroefgat in de schetsplaat op de achterste schoor. Die zit meteen onder het schuine deel van de pijp en daar kan dus nooit een bout doorheen ](*,) En vastschroeven op je dorpel lijkt me ook niet leuk :cry:
Niet passen ? Ik heb volgens mij ook gewoon 19/57 slicks op 7J liggen, dus het moet volgens mij gewoon kunnen... En die kooi, zo te zien is het een OMP en die heb ik ook. Past lekker bij je dashbord he ! Ik heb hem er ook gewoon in gelast. Gewoon steuntjes eronder en gaan !

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za aug 05, 2006 20:25

ElCamino zei dat het niet ging met die banden en ik geloof hem...

En inderdaad, het is een OMP kooi. En dus hebben we lekker lomp in het dashboard geslepen (de tijd om het ambachtelijk uit te bouwen was er even niet). En dus ook het zaakje gelst, zit vast als een huis. En als het niet FIA conform is plak ik tzt wel een paar boutkoppen op de dichtgelaste gaten :blue_lol:

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo aug 06, 2006 13:53

sorry dat ik je plezier een beetje ga vergalleen... veel evenementen hebben geluidsbeperking... dus ik hoop dat jullie uitlaatsysteem geen problemen gaat veroorzaken...
Verder leuk project , weer een 75 racer bij de toch al niet geringen vloot!
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo aug 06, 2006 14:36

Yuri doe je ook nog ff wat isolatie rond de buizen? Vnl bij je harses en om de 'anti inrij bar' .Bij een ongewenste touché met een medestrijder(of afgesneden stukje baan over de kurbs :wink: ) hebbie kans dat je er tegenknalt met t lichaam.. (en dat willen we niet he...?)
Have fun , grtz, fRank

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo aug 06, 2006 20:59

Zo, we zijn er min of meer klaar voor. En ik ben er niet bang voor qua geluid, vandaag proefgereden en afgezien van een resonantie is het nog steeds een relatief stille auto.

Maar wat staat-ie verdomme hoog op de pootjes nu, met die Bilsteins eronder en nog meer gewicht eruit! (Zouden die bilsteins een instelbare nulstand hebben of zo...? :wink: )

Het-Licht
Guru
Guru

zo aug 06, 2006 21:04

Ik heb eens ergens gelezen dat je een rubber wat tussen de shocker en de koets zit, tussen de koets en de moer bovenop moet doen, dan komt ie voor een stukkie lager te staan... En als dat niet kan zal je toch de torsie voor wat meer moeten verlagen. Ik ben verder benieuwd naar je ervaringen met de Billsteins, aangezien ik voor ook op Koni's rijd en ze eigenlijk wat aan de slappe kant vind...

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo aug 06, 2006 21:09

Met de Bilsteins erop krijg je door op de carrosserie te drukken in ieder geval amper beweging in de auto. En die dingen indrukken om ze te monteren is ook een beste opgave (gratis fitness!), dus ik denk dat het een fikse verbetering zal wezen. De Koni's druk je vrij gemakkelijk in.

Met die rubbers zul je denk ik niet veel uithalen, omdat de hoogte wordt bepaald door de veer. Die drukt harder omhoog dan dat de demper naar beneden trekt.

Het-Licht
Guru
Guru

ma aug 07, 2006 01:33

Dat word dus lager zetten... Heb je zo ook achter ? Ik heb namelijk koni's achter en daar ben ik op zich best tevreden over. Ze staan helemaal open en dan zijn ze stug zat. Had ze eens een keer een kwart dicht gedraaid, gelijk onwijze last van overstuur...

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

ma aug 07, 2006 09:50

Bilsteins hebben veel stuggere ingaande slag, koni's niet...dat maakt m stugger... en daarom zou voor een aangepaste straat/clubracer mijn voorkeur ook naar de bilstein gaan.
Alfa romeo: The art of the machine!

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma aug 07, 2006 23:14

En hoe was het vandaag?
Grtz, fRank

ElCamino

Re: RE: 3.0 V6 America reeser

do aug 10, 2006 22:09

En hoe was het vandaag?
Grtz, fRank
In Brabant zeggen we: kei-gaaf!

De foto's zijn gejat van een ander circuitdag-vaste-klant team:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De Dunlop straatbandjes konden het niet meer aan en toen ook de tank nog eens leeg was zijn we maar gestopt. Mooi dagje, ook het ritje van en naar het circuit door dat schitterende Belze heuvellandschap was geweldig om te doen met de Ford.

:mrgreen:

Terug naar “Projecten”