Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Alfa Romeo 33 1.7 16V QV - Update: Imola pookknop 13 jun

wo jun 13, 2007 22:33

heb ik nog wel liggen
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Neelis
Advanced Member
Advanced Member

do jun 14, 2007 22:02

Morgenavond ga ik naar Zagato828 voor een andere asbak (met volledige klep) en een standaard 33 stuur. Net even gereden met m'n andere pookknop, en het schakelt fantastisch (relatief gezien dan ;))

Neelis
Advanced Member
Advanced Member

di jun 26, 2007 10:53

Andere asbak heb ik en zit erin, ander stuur heb ik, maar zit er nog niet in. Krijg m'n oude stuur er nog niet uit, moet ik een trekker voor lenen.

Onderdelen voor het meten van de oliedruk en de olietemperatuur zijn besteld en betaald, die hoop ik van de week binnen te krijgen. Twee VDO meter en bijbehoren sensoren met M14 x 1.5 schroefdraad. De oliedrukmeter heeft een bereik van 0-10 bar, net als de sensor. De sensor geeft onder de 0,5 bar een signaal naar het lampje op m'n dashboard, dit lampje blijft dus ook naar behoren werken.

Helaas heb ik nog weinig tijd, dus het monteren van de spullen zal nog even moeten wachten.

Neelis
Advanced Member
Advanced Member

RE: Alfa Romeo 33 1.7 16V QV - Update: Meters besteld!

vr jun 29, 2007 22:58

Eerste meter en sensoren zijn binnen. Ze hadden een watertemperatuurmeter geleverd, terwijl ik die voor de olietemperatuur besteld had. De verkeerde meter is vandaag terug gegaan, krijg volgende week de nieuwe.

Afbeelding
Ziet er strak uit, dat spul van VDO.

italianivan

za jun 30, 2007 18:54

Leuke topic,
ik ben ook sinds kort bezig met een alfa 33
kheb de nodige problemen al gehad;)
remmen, koelvloeistoflekkage, speling op me versnellingsbak alle lampjes van binne zowat kapot,
slechte afdichtingen enz enz enz
maar super leuk om te doen ik ga ook van die metertjes in me auto zetten vooral de oliedruk vind ik wel handig.
mischien een tip om de sensoren te plaatsen?
gr n succes met je project! mooie auto
Ivan

Neelis
Advanced Member
Advanced Member

za jun 30, 2007 19:20

Over het plaatsen van de sensoren kun je hier je antwoorden wel vinden:

http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic.php?t=20116

Succes.

Neelis
Advanced Member
Advanced Member

do jul 05, 2007 17:45

Setje is compleet:

Afbeelding

Nu nog tijd maken om het in te bouwen, binnenkort een middag voor uittrekken met een vriend van me. Gaat gelijk m'n gestraald inlaatspruitstuk op het blok en kan de boel is goed schoonmaken.

Neelis
Advanced Member
Advanced Member

RE: Alfa Romeo 33 1.7 16V QV - Update: Meters binnen.

do jul 05, 2007 18:07

Vandaag m'n sub geplaatst met m'n vader. Hij past netjes en er komt een hoop kabaal uit :)

Afbeelding

Wat er nu in m'n hoedenplank zit wordt aangepast, want het is vrij loos om 3-weg in je hoedenplank te hebben en daar nog een sub bij.
Dus binnenkort 2-weg in de hoedenplank, dan gaat misschien wel m'n achterklep helemaal open, want hij kan nu de hoedenplank niet tillen!

Sandertje P4

vr jul 06, 2007 21:38

Ik heb ze ook in mn 16v zitten :D En de plek van de sensors maakt niet veel uit.
Ik heb ze op beide plekken gehad....

Afbeelding
Afbeelding

Zijn wel stoer de meters.

Mvg

Neelis
Advanced Member
Advanced Member

vr jul 06, 2007 22:10

Ja, metertjes zijn leuk :)

Ik doe ze alleen een verdieping hoger. Met aluminium plaatjes zet ik ze in de gaten van de verwarming. Die staat toch altijd op de ruit, kan m'n radio ook mooi op z'n plek blijven.

Morgen tweede poging voor het demonteren van m'n houten stuur en het plaatsen van m'n originele 33 stuur, dus morgen weer een update-je.

Neelis
Advanced Member
Advanced Member

ma jul 16, 2007 20:29

Ander stuur zit erin:
Afbeelding

Heb ook de zwarte rand op de voorbumper gespoten:
Afbeelding
Tranformers 8)

Afbeelding

Bumper ziet er weer netjes uit, alleen heb ik gisteravond zo'n 1000 vliegjes gevangen op de snelweg, gelukkig heb ik die er goed af gekregen.
Heb ook de stroomdraden gelegd voor m'n meters. Afhankelijk van het weer van aankomend weekend, ga ik de sensoren voor de meters plaatsen.

gino
Member
Member

RE: Alfa Romeo 33 1.7 16V QV - Update: Bumperrand gespoten

ma jul 16, 2007 22:02

Als ik toch zwart aan het spuiten was had ik meteen dat gaas gespoten.
164 Super 3.0 V6

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

di jul 17, 2007 23:28

en hoe zit het met de ronal 8)
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Neelis
Advanced Member
Advanced Member

wo jul 18, 2007 12:58

Ik beloof niks, maar zaterdag krijg ik m'n loon (als het goed is) en er staat op de planning dat ik van m'n loon als eerste banden ga kopen.

Neelis
Advanced Member
Advanced Member

za jul 21, 2007 16:30

Vandaag de olietempsensor erin gezet. De inbus die plaats moet maken voor de oliedruksensor wil er niet uit, ben bang als ik meer kracht zet, dat ik hem kapot draai.
Eerst de AFM (Air Flow Meter) weg om wat ruimte te krijgen:

Afbeelding

Deze wil er nog niet uit:
Afbeelding

Deze wilde er wel uit, dat is de oliedruksensor die het lampje op m'n dashboard laat branden:
Afbeelding

Toen vond ik een bijna overleden benzineleiding, vol met scheuren. Die is vervangen voor een nieuwe:
Afbeelding
Afbeelding

Daar zit de olietempsensor:
Afbeelding
Afbeelding

Zo zit het nu binnen:
Afbeelding

De meter komt in een aluminium plaatje, die zou iemand voor me draaien, maar hoor er niks meer van.
Hoe ik de inbus eruit ga halen weet ik nog niet. M'n inbusdop voor op de ratel is net iets te klein, misschien een dun stripje metaal er omheen.

Heb gelijk de AFM en het inlaatspruitstuk goed schoongemaakt met motorreiniger, loopt het blokkie weer wat netter van.

Na het plaatsen ben ik een stuk gaan rijden of alles werkt, eerst controleren op olielekkage, dat was er niet. Even de snelweg op, doorgetrokken tot 170 en weer terug. De olietemp werd tijdens de rit maximaal 106 graden, best warm :S
Toen ik wat minder hard reed zakte de watertemperatuur (ongeveer 78 graden) en de olietemperatuur (ongeveer 98 graden). Is dit een beetje normale waarde voor de olie, of zit er iets fout.

En hoe groot is de kans dat het oliekanaal geblokkeerd wordt door de sensor?

Kwam gelijk nog een probleem onder de kap tegen. Ik verlies al een tijd koelvloeistof. Er zat geen koelvloeistof in de olie, dus wss geen lekke koppakking, maar toch verloor ik koelvloeistof. Bij het sleutelen heb ik ook m'n inlaatpspruistuk eraf gehaald en schoongemaakt, hierbij zag ik dat een slang van het koelsysteem niet goed vast zat. Die heb ik weer vastgezet en wss is het koelvloeistof-verbruik nu over.

Terug naar “Projecten”