yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: 3.0 V6 America reeser

wo apr 19, 2006 12:05

Aha, de 2-kleuren groene TS? Ik dacht eerst aan je avatar te zien dat het een grijze zou zijn, dus vandaar dat ik niet in de gaten had dat jij het was. En zoveel herrie maakt-ie nou ook weer niet, toch?

Heb je die TS destijds in Haarlem/Heemstede gekocht? Die heb ik daar namelijk ooit te koop zien staan, een 92er geloof ik, en die kleur is echt zeldzaam. Wou hem toen eigenlijk kopen, maar was weg...
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Het-Licht
Guru
Guru

wo apr 19, 2006 12:13

Nee, deze heb ik uit belgië gehaald ! Dus lekker zonder kenteken en geen geëtter met schorsen enzo. Ik heb dat ding toen overgenomen voor een appel en een ei met zo'n beetje alle spullen die die nu, in, op en aan de 75 zitten (omp rolkooi, kuipstoelen, gordels, brandblusser, koni's rondom, dikke stabi met uniballs, achterveren, noem het maar op). Die man had alles verzameld maar had projecten te over, dus wou er graag vanaf, Heb ik hem maar uit zijn lijden verlost... :lol:
Wel wil ik de motorkap, het rechter voorscherm en de bumper wel in de kleur van de auto hebben. Dat zal wel spuiten worden want deze kleur is echt niet te vinden...

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo apr 19, 2006 12:27

Klopt, er is een TS en een V6 in die kleur in Nederland, bij mijn weten, that's it. Maar het is toch dezelfde kleur als op de 33/164? (Wel mooi, overigens). Dus eventjes een paar busjes Motip halen en gáán...

Het-Licht
Guru
Guru

wo apr 19, 2006 14:20

Vrienden van me zitten in de autoschade (veel alfa), dus ik zit te hopen dat ze een keer die kleur moeten spuiten, dan leg ik mijn spulletjes er effe naast...

ElCamino

vr apr 21, 2006 23:33

Nou, foto's vallen een beetje tegen, maar hier zijn er dan toch een paar:

Yuri in de tarzan:
Afbeelding

Erg lage 75 schraapte zowat op z'n kriksteunen door de hugenholz (dorpelverbreder raakte wel het asfalt!):
Afbeelding

Rene van Auto Centro in z'n Sudje
Afbeelding

Hoorde hij nou ook bij het clubje van Auto Centro?
Afbeelding

En nog een paar halve:
Afbeelding
Dan is dat dus Het-Licht:
Afbeelding

Er waren nog meer 75's, maar daar heb ik dus geen foto's van. Wederom geen 33 erbij die dag...
Ik had gehoopt op andere fotomakers, maar ik heb nog geen andere kunnen vinden van deze circuitdag helaasch :(

Het-Licht
Guru
Guru

za apr 22, 2006 01:49

Hee, toch nog een stukkie van me 75 ! Die BMW die daar voor me reed kon ik in de ene sessie makkelijk hebben, in de volgende was er geen houden aan. Volgens mij reden er meerdere personen is die Beemer... En foto's zijn moeilijk dit keer, die gozer van autofotos.nl was er dit keer niet bij dus ik ben bang dat we volledig op de amateurs overgeleverd zijn voor wat plaatjes...

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

za apr 29, 2006 00:27

Hoi Yuri,

Als je herrie wilt uit je V6, dan niet de einddemper dumpen maar de middendemper. Scheelt een hoop bodemvrijhijd en dat is handig bij een racer. Als je een goede einddemper hebt is een V6 met alleen een middendemper erg lekker. Goed hoorbaar maar waarschijnlijk overal nog binnen de geluidsnorm. Heb zelf op m'n (geschorste) strat 75V6 alleen een CSC einddemper en dat ging prima!

Gr,
DJ

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: 3.0 V6 America reeser: kooi gezocht!

di jun 13, 2006 20:08

Binnenkort de handen maar weer eens uit de mouwen steken.

Het is tijd voor een FIA gekeurde kooi!

Wie weet waar je deze het beste kunt halen? Dutch Power Trading? Of zijn er betere adressen?

Andretti Molletti

di jun 13, 2006 20:16

DTP is wel een van de goedkoopste adressen vwb schroefkooien.
Schrik alleen niet van de levertijden ;)

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jun 14, 2006 09:22

Laten lassen bij Remola, iets uitgebreider, ook iets duurder maar hun prijzen vallen geloof ik nogal mee. Of voor een heeeeele uitgebreide met cert. naar Peter Popeyus! *(wielhoven autoschade) kost wat maar je krijgt ook wat..!
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member

wo jun 14, 2006 09:32

Informeer eens bij Jaco Sekeris (JS racing). Hij last nu ook "echte" FIA kooien, niet zoals Remola volgens FIA specs waar dus geen certificaat opzit. Is goedkoper dan Remola en je hebt Fia keur.
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jun 14, 2006 10:16

Certificaat is wel belangrijk, is namelijk leuk voor later. Ik heb nog geen licentie, maar die komt zeker nog, en dan wil ik ook een auto hebben die aan alle eisen voldoet. Want je weet maar nooit :roll:

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: 3.0 V6 America reeser

wo jun 14, 2006 10:31

Informeer eens bij Jaco Sekeris (JS racing). Hij last nu ook "echte" FIA kooien, niet zoals Remola volgens FIA specs waar dus geen certificaat opzit. Is goedkoper dan Remola en je hebt Fia keur.
:shock: @Dennis; jij hebt een fia kooi maar geen certificaat?
Hoe kan dat bij een vers gelaste kooi?
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member

wo jun 14, 2006 11:04

Bij Remola krijg je een kooi volgens FIA specificaties, maar zonder FIA certificaat. Als het goed is moet ik die er wel op kunnen krijgen maar heb het nog niet geprobeerd. Ik heb namelijk mijn tekeningen van de kooi en diktes van het gebruikte materiaal nog steeds niet ontvangen. Als ik alles nou eens van tevoren wist :roll: dat zou mijn leven een stuk makkelijker maken. Dan had ik waarschijnlijk gewoon bij Jaco laten doen ipv Remola.
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: 3.0 V6 America reeser

wo jun 14, 2006 11:28

Bij Remola krijg je een kooi volgens FIA specificaties, maar zonder FIA certificaat. Als het goed is moet ik die er wel op kunnen krijgen maar heb het nog niet geprobeerd. Ik heb namelijk mijn tekeningen van de kooi en diktes van het gebruikte materiaal nog steeds niet ontvangen. Als ik alles nou eens van tevoren wist :roll: dat zou mijn leven een stuk makkelijker maken. Dan had ik waarschijnlijk gewoon bij Jaco laten doen ipv Remola.
Ik ben aan het zoeken geweest om een keuring op een zelfbouw kooi te krijgen. Ik wil n.l. zelf mn kooi bouwen volgens FIA norm, maar misschien met enkele uitbreidingen.
Maar let op dit is zo goed als onmogelijk zelfs met papieren van je leverancier van de gebruikte materialen en met tekeningen van de bouwer lukt dit niet. (of je moet hele goede vriendjes hebben bij een gecertificeerd kooienbouwer die het ontwerp, de lassen en het materiaal controleerd en zijn eigen certificaat afgeeft)
Je moet een gecertificeerd kooienbouwer zijn om de goedkeuring te kunnen krijgen. Zelfs mn 2e optie een eenvoudige schroefkooi kopen en deze inlassen mag niet (een schroefkooi dient geschroefd te zijn en niet gelast), laat staan dat ik deze zelf mag aanpassen en uitbreiden.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Terug naar “Projecten”