ElCamino

RE: 3.0 V6 America reeser

di apr 18, 2006 20:40

Poehee, nu even een kort verslagje:
We begonnen met file bij Den Bosch, om 6:30. Zo ongeveer tot Breukelen was het doffe ellende onderweg. Om een uur of 10 ofzo kwamen we eindelijk aan in Zandvoort. De eerste heat hadden we dus al gemist :evil: Maar daarna....wauw, wat een verbetering! :!: Remmen waren erg goed, de gewichtsreductie was duidelijk merkbaar en alles ging gewoon goed. Dus aan het end van de dag gewoon weer terug naar huis gereden.
Maar Yuri zal straks ook wel z'n commentaar geven. Foto's volgen...

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di apr 18, 2006 20:50

Zo, dat hebben we ook weer overleefd!

Helaasch amper foto's vandaag, maar lekker wel gereden. Na een reis van 4 uur en 1 kwartier (Eindhoven-Zandvoort. Nog nooit zoveel file op de A2 gezien)) kon ik vrijwel meteen de baan op. De eerste heat hadden we al gemist. Ach, niet getreurd, dacht ik, want de vorige keer was het na 3x45 minuten ook al Schluss.

En het ging lekker! De auto is merkbaar lichter en sneller, en de remmen zijn écht verbeterd. De gouden formule is dus (blijkbaar) originele schijven voor, Pagid rood blokken, ATE blauwe remvloiestof (en geforceerde schijfkoeling :wink: ) Als ze koud zijn remmen die Pagids voor gene ene meter, maar na 1 rondje verandert dat als bij toverslag en kun je er goed van op aan. Flinke, consistente en stabiel vertraging 8) Met dank aan Rob van Mascotte Zuid in Eindhoven voor de tip (ik weet nu waar ik voor al mijn remmenspul heen ga!)

Hoe nu verder? Als volgt:

* Morgen verloopt de keuring van de racer
* Morgen krijg ik voor 99% zeker een 2e plek in de garage bij mijn appartementencomplex

Tel deze twee bij elkaar op, en weet dat ik weinig tijd meer zal hebben om met de racer op straat te rijden, en daar is de conclusie: de racer wordt een 'echte'. Ik ga hem schorsen, en verder aanpassen dan de APK toestaat (dus geen gemauw meer over kentekenplaatverlichting, achterruitverwarming enzovoorts). En omdat-ie geschorst is, vreet-ie geen brood meer (best een duur geintje, om een auto in belasting en verzekering te hebben die je vrijwel nooit gebruikt :? ) en dat uitgespaarde geld gebruik ik dan wel om transport naar de circuitdagen te betalen. Zo vaak is dat nou ook weer niet.

Ik ga het wel missen, om geen V6 op de openbare weg meer te hebben, maar dat zal me dan wel motiveren om ook aan de sleeper te beginnen en die alvast als drieliter op de weg te krijgen (ja, goed, die gaat dan wel weer brood vreten, maar wie dan leeft, wie dan zorgt :wink: )
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: 3.0 V6 America reeser

di apr 18, 2006 20:59

Ik ga het wel missen, om geen V6 op de openbare weg meer te hebben, maar dat zal me dan wel motiveren om ook aan de sleeper te beginnen en die alvast als drieliter op de weg te krijgen (ja, goed, die gaat dan wel weer brood vreten, maar wie dan leeft, wie dan zorgt :wink: )
Zal wel de best klinkende auto op het circuit worden iig. :biggrin:

GA!S
Member
Member

di apr 18, 2006 21:01

Helaasch amper foto's vandaag, maar lekker wel gereden. Na een reis van 4 uur en 1 kwartier (Eindhoven-Zandvoort. Nog nooit zoveel file op de A2 gezien)) kon ik vrijwel meteen de baan op. De eerste heat hadden we al gemist. Ach, niet getreurd, dacht ik, want de vorige keer was het na 3x45 minuten ook al Schluss.
En op de terugweg allemaal vervelende 156 SW's in de file tegenkomen. :P

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di apr 18, 2006 21:17

En op de terugweg allemaal vervelende 156 SW's in de file tegenkomen. :P
Aha! Ik wou nog een oproepje plaatsen wie dat nou was, maar bij deze weten we dat ook weer. Wat dat betreft zal ik het wel missen, met de bestickerde auto rondrijden in het openbaar (al heb ik dat maar een week of wat gedaan). Bijna iedereen kijkt wel 2 of 3 keer, en de meeste mensen reageren er ook leuk op.

Vanmorgen bij De Lucht Oost wilden 2 dames met een 155 eigenlijk wel vragen hoe of wat nou de bedoeling van de 75 was (ogen op schoteltjes), maar mijn half-zeven-'s morgens hoofd zal ze wel hebben afgeschrikt :roll: :needcoffee:

beetje off-topic: stelletje einsteins daar bij De Lucht zeg. Gaan ze op de eerste ochtend na het weekend, om half 7, doodleuk 1 van de 2 koffie-automaten staan bijvullen. Doe dat dan op de laatste avond van het weekend... :? ](*,)

GA!S
Member
Member

di apr 18, 2006 21:19

Had gisteren nog het halve topic doorgelezen, wilde je eigenlijk nog succes wensen met de keuring morgen, maar je had de snellere file. :)

ElCamino

di apr 18, 2006 21:23

Zal wel de best klinkende auto op het circuit worden iig. :biggrin:
Commentaar van de jongens van Autocentro: oh, die ene die je niet hoort (maar wel snel is)
Brulpijp is no.1 op de korte-termijn wenslijst 8)

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di apr 18, 2006 21:24

Keuring is door gelukkige samenloop van omstandigheden van de baan... dus dat zie ik wel goedkomen :cheesy:

Morgen niks aan de racer doen maar aan de gas-Epoca fröbelen, vanaf donderdag moet-ie aan de bak in de dagelijkse forenzenrit van 125 km enkele reis [-o<

@ KAS: tot nog toe zijn we de stilste 75 van allemaal (commentaar van René van Auto Centro: 'O, je rijdt met een V6. Is dat die champagne auto die je helemaal niet hoort...?') dus daar moeten we nog even wat aan doen. ín de auto klinkt het ruig, maar daarbuiten is het vooralsnog niet indrukwekkend :oops: :oops: :oops:

SPIDERVELOCE1750

di apr 18, 2006 21:41

@ KAS: tot nog toe zijn we de stilste 75 van allemaal (commentaar van René van Auto Centro: 'O, je rijdt met een V6. Is dat die champagne auto die je helemaal niet hoort...?') dus daar moeten we nog even wat aan doen. ín de auto klinkt het ruig, maar daarbuiten is het vooralsnog niet indrukwekkend
Commentaar van de jongens van Autocentro: oh, die ene die je niet hoort (maar wel snel is)
Brulpijp is no.1 op de korte-termijn wenslijst
Jullie beginnen echt steeds meer op elkaar te lijken :mrgreen: :wink:

Wacht met ongeduld op de fotookes ... Misschien kan er voor Zolder wel een vrij dagje af ... 8)

Kristal

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di apr 18, 2006 21:44

@ KAS: tot nog toe zijn we de stilste 75 van allemaal (commentaar van René van Auto Centro: 'O, je rijdt met een V6. Is dat die champagne auto die je helemaal niet hoort...?') dus daar moeten we nog even wat aan doen. ín de auto klinkt het ruig, maar daarbuiten is het vooralsnog niet indrukwekkend :oops: :oops: :oops:
Volgens mij is dat toch vrij snel te veranderen. :twisted:

Afbeelding

ElCamino

di apr 18, 2006 21:45

@ KAS: tot nog toe zijn we de stilste 75 van allemaal (commentaar van René van Auto Centro: 'O, je rijdt met een V6. Is dat die champagne auto die je helemaal niet hoort...?') dus daar moeten we nog even wat aan doen. ín de auto klinkt het ruig, maar daarbuiten is het vooralsnog niet indrukwekkend
Brulpijp is no.1 op de korte-termijn wenslijst
Jullie beginnen echt steeds meer op elkaar te lijken :mrgreen: :wink:

Wacht met ongeduld op de fotookes ... Misschien kan er voor Zolder wel een vrij dagje af ... 8)

Kristal
whahaha, "Great minds think alike" zou een engelandersman zeggen...

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di apr 18, 2006 21:51

Afbeelding
Zelf dachten we aan wat subtielers. Iets met een flensje voor de einddemper misschien, dat je kunt brullen naar believen. Dan kun je altijd de einddemper weer vastflenzen mocht de organisatie het niet waarderen. Of je kunt er gewoon de einddemper onderuit gooien. Die zit er in geval van klachten toch in een poep en een scheet weer op :idea:

ElCamino

di apr 18, 2006 21:51

Afbeelding
Geef me een kwartiertje met een pijp, een zaag en een lasapparaat en het ziet er nog cool uit ook nog.
Afbeelding
(ja, het endje is inmiddels keurig onder een hoek afgezaagd, maar het is donker buiten en ik heb geen zin meer om een nieuwe foto te maken)

Brulpijpen heerschen :!: (Op El Camino heb ik er zelfs twee :wink: )
:mrgreen:

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di apr 18, 2006 23:35

Ha mooi, alles heel gehouden en de aanpassingen waren merkbaar >daar doe je het voor! (en om ongesnikkerd te kunnen jakkeren met de v6 uiteraard :twisted: )
Brulpijpen tip van ome fRank: Eindmuffler vervangen door een stukje buis en hupla: ze gaan tegen jullie niet meer zeggen dat ie stil is...! :wink:
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Het-Licht
Guru
Guru

wo apr 19, 2006 11:57

Zo, ik heb me gister ook best vermaakt ! En over herrie gesproken : Ik rij met alleen een midden demper (de vlamdover zit er zelfs niet meer onder i.v.m. de spagetti) en nooit gezeur gehad ! Jullie hebben me kunnen horen want ik reed in klasse 2. Enne remmen : Ik heb ook standaard schijven, met de dure variant Lucas blokken, zelfs met normale remolie en standaard slangen en alleen remkoeling voor en instelbare remdruk achter. Oke, naar 45 min knallen begint het pendaal wel wat zacht aan te voelen maar heb er verders nooit problemen meer mee...

Terug naar “Projecten”