Het is alweer een tijdje geleden, maar ik heb niet stilgezeten. Alle voorbereidingswerkzaamheden voor het spuiten zijn zo goed als gedaan. Maar omdat het blok en de bak er toch uitmoesten, heb ik besloten dat eerst te doen en pas daarna te gaan spuiten, zodat ik de lak niet beschadig.
Wat was er dan aan de hand met de techniek? Nou het volgende:
- Het (2 liter)blok rookte nogal, lekte nogal en lustte nogal. Deze wil ik dus gaan reviseren, maar omdat ik al zoveel projecten heb lopen, heb ik besloten om eerst een ander blok erin te leggen. Ik had vorig jaar (of alweer twee jaar geleden) een 1600 blok gekocht, die oorspronkelijk voor de Bertone voor mijn zus bedoeld was. Door wat te schuiven met alle blokken, is dit blok opeens over. Het zou een goed blok moeten zijn, op een krukaskeerring na. UIt voorzorg heb ik de volgende zaken vernieuwd: inlaatpakking, carburateurrubbers, benzinepomp, complete koppeling, krukaskeerring, bougiekabels, bougies, verdelerkap, contactpunten, ophangrubbers en oliefilter.
- De bak had erg veel moeite om naar zijn twee en drie te schakelen en lekte nogal. Ik heb van twee bakken weer één goede gemaakt, maar wel met drie nieuwe synchromeshringen en uiteraard verse keerringen en een ophangrubber. Wat ben ik blij met mijn nieuwe werkplaatspers !!!
Hier volgen uiteraard wat foto's:
Oude blok eruit (grijze man is mijn vader, hoewel ik ook al wel aardig grijs ben -> familiekwaaltje, begon al op m'n achttiende!):
Dit was erg leuk: het 1600 blok starten en ja hoor ............. starten lopen!!!
Hoofddonorbak.
Wat onderdeeltjes uit de bak.
Begint al weer ergens op te lijken.
En weer een mooi fris bakkie!
En bak en blok samengevoegd
Ik hoop dit er morgen weer in te hebben, zodat ik dit weekend de primer kan gaan spuiten