weer lekker a/h hobbyen geweest, voorwielophanging gedemonteerd, viel me nog redelijk tegen(als je tot dusver alleen bougies van een auto vervangen hebt en vroeger aan brommers geklooid) want e.e.a. zat echt muurvast, ben er dan ook verschillende avonden mee bezig geweest om e.e.a. los te krijgen maar is uiteindelijk gelukt met de hulp van veel wd40 en een electrische slagmoersleutel. Ik heb de constructie links en rechts in z'n geheel van de auto gehaald (onderdraagarm+fusee+bovendraagarm) en heb deze op de werkbank gedemonteerd. Fusee gaat trouwens goed los middels een flinke klap met een vuistje op het gedeelte waar de draadeind v/d kogel door het fusee heengaat. Heb eerst staan rommelen met een universele trekker, maar die werkte alleen bij de spoorstangeinden(is helemaal krom gegaan op een van de fusees). Ben toen op zoek gegaan naar een echte fuseekogeltrekker met vorkje bij een garage in de buurtwaar ze zeiden: gewoon een klap met de hamer werkt ook prima hoor, doen wij ook altijd.
Uiteindelijk alles gestraald en de grondverf, en vandaag afgelakt met hammerite.
Nieuwe kogels spoorstangeinden en een 28mm stabi besteld, pu en casterstangen met kogels had ik al klaarliggen. Ga komende dagen eerst torsies+bevestigingsbrug eronder vandaan halen, en de draagbalken en de bodem onder bestuurder en passagier kaalhalen, gronden, en aflakken. Dan kan ik volgende week alles gaan monteren en is de voortrein van de auto weer helemaal picobello.
Daarna achterzijde van de auto dezelfde behandeling geven
hieonder weer wat plaatjes
en nog wat uit de "oude doos" ik zie dat ze bij tinypic beperkt houdbaar zijn. Ik heb ze nu effe bij imagevenue geprobeerd, kan je er meerdere in een keer opzetten

(oh zijn wel erg klein zie ik

jammer dan, volgende keer beter