delahayenator

RE: alfetta 2.0

ma apr 02, 2007 13:53

welke klauwen zijn dit dan?
Laatst gewijzigd door delahayenator op zo jun 17, 2007 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.

delahayenator

RE: alfetta 2.0

di apr 24, 2007 22:45

weer lekker a/h hobbyen geweest, voorwielophanging gedemonteerd, viel me nog redelijk tegen(als je tot dusver alleen bougies van een auto vervangen hebt en vroeger aan brommers geklooid) want e.e.a. zat echt muurvast, ben er dan ook verschillende avonden mee bezig geweest om e.e.a. los te krijgen maar is uiteindelijk gelukt met de hulp van veel wd40 en een electrische slagmoersleutel. Ik heb de constructie links en rechts in z'n geheel van de auto gehaald (onderdraagarm+fusee+bovendraagarm) en heb deze op de werkbank gedemonteerd. Fusee gaat trouwens goed los middels een flinke klap met een vuistje op het gedeelte waar de draadeind v/d kogel door het fusee heengaat. Heb eerst staan rommelen met een universele trekker, maar die werkte alleen bij de spoorstangeinden(is helemaal krom gegaan op een van de fusees). Ben toen op zoek gegaan naar een echte fuseekogeltrekker met vorkje bij een garage in de buurtwaar ze zeiden: gewoon een klap met de hamer werkt ook prima hoor, doen wij ook altijd.
Uiteindelijk alles gestraald en de grondverf, en vandaag afgelakt met hammerite.
Nieuwe kogels spoorstangeinden en een 28mm stabi besteld, pu en casterstangen met kogels had ik al klaarliggen. Ga komende dagen eerst torsies+bevestigingsbrug eronder vandaan halen, en de draagbalken en de bodem onder bestuurder en passagier kaalhalen, gronden, en aflakken. Dan kan ik volgende week alles gaan monteren en is de voortrein van de auto weer helemaal picobello.

Daarna achterzijde van de auto dezelfde behandeling geven
hieonder weer wat plaatjes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en nog wat uit de "oude doos" ik zie dat ze bij tinypic beperkt houdbaar zijn. Ik heb ze nu effe bij imagevenue geprobeerd, kan je er meerdere in een keer opzetten :P (oh zijn wel erg klein zie ik :blue_confused: jammer dan, volgende keer beter

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

delahayenator

RE: alfetta 2.0 update

ma apr 30, 2007 22:26

e.e.a. kaal/schoongemaakt en verfje gegeven, was allemaal niet slecht wel roest en vuil maar bijna allemaal oppervlakkig. motorruimte wordt nog in z'n geheel in originele kleur gespoten, schermen gaan er nog af kijken wat ik daar aan tref. Scherm uit de neus is redelijk gedeukt, ga ik in de achtertuin opkalefateren.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

delahayenator

RE: alfetta 2.0 update 17/6

zo jun 17, 2007 22:26

Laatste maanden stukje bij beetje vorderingen gemaakt. in volgorde van aanpak
Voorwielophanging, bodem en balken voor
Motorruimte
Uitlaat
Alle rubbers, silentblocks, steunen, bussen, slangen, pakkingen, filters, klemmen bouten, moeren, ringen etc. vervangen. De meeste delen gestraald, in de primer, en lak, motorruimte met een(dikke laag) 2k blanke lak afgelakt, Verder alles schoongemaakt, waar nodig gereviseerd. Ben nu aan het stunten geweest met de hkc, moet even een steeksleutel gaan verbuigen, dan zou 't moeten, lukken. Remmen moeten er nog op, ben ik voor aan het rondshoppen
iheronder wat plaatjes

Afbeelding

Afbeelding
de
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

laag genoeg dacht ik zo

jef 75
Guru
Guru

zo jun 17, 2007 22:50

damned dit is een mooie

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jun 17, 2007 22:56

Dat ziet er weer netjes uit. :thumbs:
Laag genoeg is ie zeker, misschien wel iets te. :arrow: Ik ben benieuwd hoe lang die potten mooi zwart blijven. :roll:

Maar, ligt het nu aan mij, of zit de bovenste fuseekogel verkeerd gemonteerd?
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jun 17, 2007 22:59

scherp sander :thumbs:

de fuseekogel mag niet onder de draagarm hangen, maar moet erboven
als die boutjes breken valt de hele bende er nu zo onderuit, anders heb je alleen maar wat speling :wink:
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

delahayenator

Re: RE: alfetta 2.0 update 17/6

ma jun 18, 2007 08:24

Maar, ligt het nu aan mij, of zit de bovenste fuseekogel verkeerd gemonteerd?
Is dat wel zo? toen ze geklonken waren zaten ze precies zo, en de theorie van de gebroken bout gaat juist op als de de plaat bovenop de draagarm ligt lijkt me: kracht komt van onder, anders komt alle kracht constant op die twee boutjes-> breekt bout, zakt de auto op de grond, toch ? Ik ga t' wel effe goed nakijken twijfel toch een beetje. in ieder geval oplettend, bedankt Sanne

jaben
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

ma jun 18, 2007 12:16

Wordt erg mooi Sanne. Bij jou zit er iets meer vaart in dan bij ons.

Zijn dat overigens nieuwe bovenste draagarmen of gerenoveerden?
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

delahayenator

ma jun 18, 2007 15:44

Zijn dat overigens nieuwe bovenste draagarmen of gerenoveerden?
Is allemaal gestraald en in de hammerite.
m.b.t. de voortgang, gaat toch wel langzamer als ik zelf verwachtte, zeker als je naar sommige andere klussers hier op 't forum kijkt, een aantal hiervan lijken in een middag net zoveel te toen als ik in een maand :roll: echt niet te geloven soms, wel heel mooi om te zien hoe gedreven mensen hier bezig zijn met hun Alfa's of 't nou snel of langzaam gaat, het is altijd een mooie inspiratie. :thumbs:

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jun 18, 2007 15:51

Ziet er goed uit man!! 8) Tja laag en ronals doet t altijd goed!!
Ik denk dat Sander gelijk heeft, kogel ligt mi ook bovenop de arm, ff nakijken maar...
Grtz,fRank

delahayenator

ma jun 18, 2007 16:04

@FrankIk zit 't net op te zoeken, hij zekers gelijk, m'n geheugen begint blijkbaar te falen, ik heb de draagarmen van adjesalfa's alfetta er even bij gezocht:
Afbeelding
Lang leve het forum met z'n oplettende bewoners
:thumbs: !!! Bedankt Sander !!!! :thumbs:
meteen maar effe aanpassen vanavond :lol:

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jun 18, 2007 17:28

:wink: :thumbs: Best handig als er iemand over je schouder meekijkt!
Grtz,fRank

delahayenator

ma jun 18, 2007 17:52

:wink: :thumbs: Best handig als er iemand over je schouder meekijkt!
Grtz,fRank
Is echt wel handig, zeker voor een eigenwijze prutser als ik :lol:
Hoe is 't met dat "militaire" voertuig van je?

jaben
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

ma jun 18, 2007 18:04

@ Sanne,

Ik zie dat je de torsiestang modificatie hebt. Heb je die zelf gemaakt of zo het setje gekocht. Ik ga ze namelijk zelf maken. Ik heb namelijk nog een setje kogels liggen. Ik zit nog te wtijfelen of ik het met spacers ga doen of een groter gat boren voor het kopje van de kogels. Bij de spacers moeten de stangen worden ingekort, maar korten ze dan het draad van de kogels in of van de stangen. Als je begrijpt wat ik bedoel.............
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

Terug naar “Projecten”