Thomas

RE: Reesen met restjes... 7 april kliekjesdag!

ma feb 13, 2006 23:25

7 April das voor ex HTS-A studenten als ik het niet mis heb. Ik ga het 18 April weer proberen dan is het voor de huidige studenten circuitdag.
Zit alleen met een geld kwestie (max 400 euro das pas lowbudget :wink: ) dus misschien een goedkope 75 1.8 tegen komen met geluk anders wordt het maar weer een sierra 2.0i ben ik bang :oops:

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Reesen met restjes... 7 april kliekjesdag!

di feb 14, 2006 08:22

7 April das voor ex HTS-A studenten als ik het niet mis heb. Ik ga het 18 April weer proberen dan is het voor de huidige studenten circuitdag.
Zit alleen met een geld kwestie (max 400 euro das pas lowbudget :wink: ) dus misschien een goedkope 75 1.8 tegen komen met geluk anders wordt het maar weer een sierra 2.0i ben ik bang :oops:
Nou, voor 400 euro is met een beetje mazzel nog wel een TS ergens vandaan te toveren hoor... voor dat geld heb ik zelfs al een keer een rijdende 2.5 Milano opgehaald (akkoord, niet gekeurd en ook niet te keuren zo rot, maar toch). Stuur anders eens een pb-tje naar Roest, die heeft een 1.8 met keuring tot april in de aanbieding! Heb je meteen wat reserve-onderdelen voor je eigen auto, altijd handig (al was het maar een deurhandgreep die NIET stuk is, of een strak hemeltje).
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

ElCamino

di feb 14, 2006 18:09

Onze eerste circuitdag racer was toevallig (jaja) een rode TS! Die hadden we toen voor 750 gulden gekocht, dat was toen echt veel geld voor een circuitdagauto voor twee arme studenten.
Jammer genoeg hadden we er niet de volledige dag plezier van gehad dankzij een zekere persoon die er dwars mee de grindbak in vloog :oops: De kiezels zaten tussen de band en de velg, achter de spiegel, echt in ieder gleufje aan de linkerkant van de auto zaten die rotkiezels. Ik voelde me net zo'n Jos Verstappen toen. Toch viel achteraf de schade wel mee, alleen vond Yuri het niet zo goochem om er nog mee te gaan reesen. Uiteindelijk heeft ikke brokkenpiloot die auto toch nog voor 450 gulden weten te verkopen, dus ook de financiele schade viel nog mee.
Ja, HTS circuitdag is iets heel bijzonders 8)
:mrgreen:

Het-Licht
Guru
Guru

di feb 14, 2006 19:16

Vrijdag 7 April is een gewone circuitdag. Dinsdag 18 April is voor oud studenten en 19 April is voor studenten... Website van die organisatie is www.circuitdag.nl

Thomas

di feb 14, 2006 21:26

Ja klopt ik had me even vergist in de datum. Ik ga dus woensdag de 19de. Maar Yuri is dat 7 april die dag met toerwagen klasse en formula klasse of zo iets?? Ik vond het nogal vaag allemaal. Heb liever ook een 75 zal kijken wat ik kan doen ff overleggen met m'n team maat :wink:

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di feb 14, 2006 21:36

Ja klopt ik had me even vergist in de datum. Ik ga dus woensdag de 19de. Maar Yuri is dat 7 april die dag met toerwagen klasse en formula klasse of zo iets?? Ik vond het nogal vaag allemaal. Heb liever ook een 75 zal kijken wat ik kan doen ff overleggen met m'n team maat :wink:
Thomas: je hebt (of krijgt nog) pb geloof ik (over mijn commissie worden we het allemaal wel eens :wink: ).

En destijds, ik zie die rooie TS nog voor me: het grind zat echt OVERAL. Ik vertrouwde het voor geen ouwerwetse stuiver meer, en dus hebben we het ding van Zandvoort naar Vught gesleept (!!!). Bleek-ie bij nader inzien helemaal niks geleden te hebben, afgezien van wat cosmetische schade. Nou ja, financieel zijn we er niet al te verdrietig van geworden toen, en da's ook wat waard als student 8) .

En als je teammaat liever een Sierra heeft, moet-ie maar gaan banger-racen!

lex thissen

di feb 14, 2006 21:55

:schrik: Yuri,......wat lees ik nuuu.

Wil je die rode V6 weer dopen :?: Hebben we net 2 wkn geleden die kabelboom eruit gesnukt :mrgreen:

Ik heb 'm nog liggen hoor, nog niets mee gedaan :oops: .Dussss......dan zoek ik wel weer een andere :wink: .

Lex.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di feb 14, 2006 21:57

:schrik: Yuri,......wat lees ik nuuu.

Wil je die rode V6 weer dopen :?: Hebben we net 2 wkn geleden die kabelboom eruit gesnukt :mrgreen:

Ik heb 'm nog liggen hoor, nog niets mee gedaan :oops: .Dussss......dan zoek ik wel weer een andere :wink: .

Lex.
Nee joh, ik heb die andere stukjes kabelboom toch nog? En ik heb nog een complete bonus-kabelboom voor een Jetronic V6. En misschien komt er nog wel een rijdende V6 bij voor weinig, dat scheelt weer sleutelen he :wink:

Toevallig nog nieuws uit Riethoven? 'k Heb m'n kop al weer veelstevaak gestoten in Vught...

lex thissen

di feb 14, 2006 22:04

Ja... je moet het zelf weten,......deze kan er gewoon 1 op 1 in :wink: regel je voor mij gewoon een andere 8) .

Enuuuh ja Riethoven ,.....ik heb me het apelazurus gezocht maar niets, ik denk dat ie niet meer beschikbaar is, ook niets anders in de buurt.
Maar ik hou het in de gaten :wink:

Lex.

LENZ
Guru
Guru
Contacteer: Website

di feb 14, 2006 22:39

Ik heb een aabtal jaar geleden een oude 75 TS gekocht van een student. Auto was de grindbak ingereden op een HTS circuitdag en op zijn dak of zij beland (volgens mij) Er stond volgens mij een amrikaanse klassieker in de garage *Pickup ofzo)
Ik heb er toen dacht ik 500 gukden voor betaald, zonder interieur ed, zal me niks verbazen als het om dezelfde 75 gaat.
75 reed nog best goed, maar was bij nader inzien te rot en heb hem maar gesloopt, complete motor ed ging weg voor 600 en dan de rest nog dus geen verlies opgemaakt
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di feb 14, 2006 22:42

Ik heb een aabtal jaar geleden een oude 75 TS gekocht van een student. Auto was de grindbak ingereden op een HTS circuitdag en op zijn dak of zij beland (volgens mij) Er stond volgens mij een amrikaanse klassieker in de garage *Pickup ofzo)
Ik heb er toen dacht ik 500 gukden voor betaald, zonder interieur ed, zal me niks verbazen als het om dezelfde 75 gaat.
75 reed nog best goed, maar was bij nader inzien te rot en heb hem maar gesloopt, complete motor ed ging weg voor 600 en dan de rest nog dus geen verlies opgemaakt
Klein wereldje he :wink: Er stond daar denk ik een pick-up chassis in de garage. Dat staat er nu nog :blue_lol: Destijds hadden we geen zin/tijd/gelegenheid om de auto zelf te slopen, alleen het interieur was inderdaad al verkocht.

LENZ
Guru
Guru
Contacteer: Website

di feb 14, 2006 22:44

Had ik hem van jou gekocht Yuri?
Waarschijnlijk van EL Camino,grappijg en inderdaad een klein wereldje :lol:
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di feb 14, 2006 22:50

Had ik hem van jou gekocht Yuri?
Nee, van El Camino. Die 75 stond bij zijn ouderlijk huis gruwelijk in de weg te staan. Hadden we geweten dat jij hem wou hebben, hadden we hem wel van Zandvoort naar je toegeleept die vrijdagavond. Had ook weer gescheeld.

ElCamino

di feb 14, 2006 23:07

Nou ja zeg. Enne, dat pickup chassis wordt binnenkort versleept naar waar die Yuri flink in de weg kan staan. Meerjarenproject zeg maar. Verrekte alfa's toch, ik heb geen tijd meer om aan echte auto's te werken... :wink:
:mrgreen:

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mar 29, 2006 15:37

Update: die rooie America wordt het niet... mijn champagne America is aan de beurt. Foto's volgen vanavond laat of morgen, maar ondertussen zijn gedaan:

* Casterstangen met 105-kogels
* Verlaging (20 tandjes 'omlaag' in de draagarm, en weer 20 'omhoog' in de dwarstraverse), moet nog wel op de wielen gezet worden
* Stabi-botjes met uniballs

To-do-list:

* Verlaging afmaken en negatief camber zetten
* 30 mm stabi monteren
* Fuseekogel LV vervangen
* Einddemper vervangen, uitlaat 'dicht-pasta-en'
* Massa achterlicht links nakijken
* Uitlijnen natuurlijk na verlaging

Bovenstaande MOET, want svp een vol jaar keuring erop voor 7 april (verloopt anders de 19e)

* Accu naar achteren
* 4-cilinder voorbumper zonder mistlampen monteren (ligt al klaar)
* race-stoel erin met 4-punts gordel (komt maandag)
* Recaro-interieur vervangen door America-interieur (ik wil er vooralsnog ook gewoon mee de weg op kunnen en iemand meenemen. als de 3.5 ooit af is mag het interieur van deze leeg, dan heb ik weer een 'straat-V6' zeg maar)
* Racenummers erop (75 uiteraard, in bestelling)
* Agip-stickers etc. scoren, looks zijn belangrijk :wink:
* Remblokken achter vervangen, indien nodig ook de schijven, en de remslang daar vervangen door Goodridge (ligt al een jaar klaar maar ik ben er nog niet aan toe gekomen, voor al wel)

Als de tijd het toelaat:

* 4-cilinder achterbumper erop (ligt al klaar)
* TS-einddemper of zelfbouwpijp die in het midden uitkomt monteren

Terug naar “Projecten”