Mooi, dat je meedenkt en klinkt zeker goed bruikbaar.
Maar, Alessandro zou Sander niet zijn, als ie alweer wat anders heeft bedacht.......(maar nog laaaaaang niet uitgevoerd)
We hebben het er nog wel eens over. Een tipje van de sluier

(ont)koppelen met mijn rechter voet kan!
Ik kan ook ontkoppelen met rechts, maar remmen gaat dan echt niet meer..... wel belangrijk lijkt me... vertel verder!
Dat systeem met die knop heb ik wel eens werkend gezien en is echt heel handig!! Je kan de koppeling ook "in" houden en dus bijvoorbeeld zo in z'n versnelling laten staan. Is dan vooral weer handig als je post zou bezorgen maar goed....
Nogal wiedes!
De clou is natuurlijk, dat ik rechts een koppelingspedaal wil en links en gaspedaal.......dat is an sich simpel te realiseren.........
(maar ik heb meer in petto)
Soms heeft men een dipje nodig om tot echt goede ideeën te komen.............
Vandaag was zo'n dag.

Maaaaaaaaar wel een nieuw (en goed?) idee dus:
even in het kort, zonder in te gaan op dtails, dat komt t.z.t. wel in de rubriek techniek:
- linker voet gewoon koppelen net als altijd
- rechtevoet fixeren op het rempedaal (positie blijft gelijk, maar er moet dan een soort beugel o.i.d. op geschroeft worden)
- gasgeven met m'n rechterknie!

Ik ben even gaan proefzitten in de Alfetta

ik denk aan een 'flipper' aan de stuurkolom, welke ik dan met de knie naar links kan bewegen.
Dit lijkt mij nu -idee kan altijd wer wijzigen natuurlijk- een nog beter idee. Heel-and-toe wordt dan knee-and-heel. makkelijk kan haast niet, denk ik.