Qua injectoren toch maar voor de Bosch Green Giants 440cc gekozen. Bij Finjector besteld en dan krijg je een dynamisch geflowmatched setje, injector dead times die zelf gemeten hebben op elke denkbare druk etc etc. Ik had andere op het oog, maar de form-factor is ook belangrijk want deze zijn precies dezelfde maat inc. aansluiting als de standaard rode GTA injectoren. Dat is belangrijk want mijn kabelboom is al af en de ruimte richting cilinderkop is echt super beperkt bij een 24V busso. Andere injectoren zouden dan niet uitkomen met de connectoren.
Verder nog nagedacht over mijn uitlaat. Met black friday was er her en der leuke korting dus leek me een goed moment om een keuze te maken.
Uiteindelijk voor zelfbouw gegaan. Op t oog en op basis van fotos maar wat div bochten (ligt nog meer buiten de foto) gekocht.
Even uitgestald en in delen onder de auto gehouden en ik zit er niet ver naast.
Ik had eigenlijk 5 opties (origineel v6 ging m sowieso niet worden natuurlijk)
-CSC
-Ragazzon
-Supersprint
-zelfbouw
-laten maken
Nou gezien heel dit project is laten maken een beetje flauw en bovendien erg duur dus die valt af.
Verder is geluid super belangrijk, en ik wilde per se de GTV6 layout (middendemper 2 in, 2 uit). Ragazzon valt dan af want die heeft dat niet bovendien vond ik het geluid van mijn Ragazzon set op de 166 ook niet echt super.
CSC valt af want dat past toch niet.
Supersprint was wel een hele reële optie, maar die diameters waren standaard formaat en tja... Als je een hele grote Busso er in hangt mag er ook een hele grote uitlaat onder toch?
Dus toch maar voor 2x 2,5 inch naar 3 inch gegaan ,met een no-drone eind demper.
En dat was ik haast vergeten, maar van de zomer heeft de 164 nog wat extra aandacht gehad.
Andere velgen en een schroefset
Verder
alle rubbers, kogels en bussen in het onderstel voor en achter vernieuwd. Dat was een berg werk maar wel nodig.
Nu ligt ie op een mooie hoogte en dat smoelt beter
Of ie ook echt beter rijdt
Maar zoveel keus had ik ook niet per se. Ik wilde sowieso lager, en al het montage materiaal (als je het al kan vinden) inc nieuwe schokdempers en veren was even duur. En dan is het dus maar de vraag of je alle lagers, schotels, stofhoezen etc kan vinden. Wat bij deze auto dus echt een drama is
getuigende uit 3 sets fuseekogels voor ik er had met de juiste maat.
En uit gemoedsrust ook alle benzine slangen in de motorruimte vervangen. Die 2 naar het schutbord zijn wel echt krengen om te vervangen maar uit de labeling bleek dat ze uit '94 waren, dus op zich wel aan vervanging toe.