Ben ook al wat aan het nadenken en rondbellen over het onderstel.
Zowel de Giulia als Spider zijn voorzien van de Alfaholics Fast Road Suspension Kit (respectievelijk met Koni Rood en de andere met Bilstein/Koni geel), de Bertone wil ik wel een stapje verder brengen.
Aanvankelijk dat ik aan een setje Alfaholics "blue", dus de trackday variant van de FRSK. Daar kun je ook verstelbare schotels op monteren. maar dan is achter niet te verstellen tenzij je een setje heel erg dure schokbrekers koopt.
Vandaag heb ik ook gebeld met Intrax en Verbaas, dat lijken me veel betere opties want die worden op maat gemaakt naar je wensen. Nu ken ik Intrax voornamelijk van de transaxles of race-105jes. Maar hoe ik van hun begrijp maken ze ook zeer fijne setjes voor op straat die in hoogte en demping instelbaar zijn. Prijstechnisch ook VELE malen interessanter dan zo'n instelbaar AH-setje, maar dat is natuurlijk geen verrassing.
Vooral de Intrax 1K2 coilovers lijken me wel een interessante oplossing. Heeft iemand daar wellicht ervaring mee?
Waar ik bijvoorbeeld meteen aan denk is dat de lastarm vanuit de onderste draagarm naar de veer veel groter is, dan grijpt hij aan op de plek waar de schokbreker ook doet. Kan de draagarmbevestiging aan het chassis van een vroege 105 met 2 bouten dat aan? En moet er nog wat meer verstevigd worden zoals de schokbrekertoren? (er komen sowieso schetsplaten in)
Intrax 1K2
Intrax RSA