Soms kan het snel gaan en een totaal andere wending nemen.
Afgelopen woensdag verscheen er een auto online waar voor mijn gevoel mijn naam gewoon op stond.
Een project-Bertone, vers gestraald en in de epoxyprimer gezet in een Waals dorpje amper 20-25km hier vandaan. Weinig info, maar was een GT1600 Junior uit 1967. Dat kan natuurlijk niet, dus maar eens gaan buurten.
Auto lag helemaal uit elkaar, maar wel ontdaan van alle ellende. Dus er moeten nog wat gaatjes gedicht worden en dan konnden dorpels en spatborden erop.
Maar het was niet gewoon een Junior, het was de begeerlijkste versie die er is. Een vroege 1e serie Brievenbus van modeljaar '66-'67, dus behalve het bekende platte dashboard heeft deze ook lagere achterschermen en een hele hoop andere kleine details.
De stoelen die er bij zaten waren niet de correcte, maar het waren zelfs die van een 1750GTV serie 1, de bekende "flying butress seats" met open rugleuning. De aandrijflijn erbij was ook niet origineel, maar ook van een 1750GTV.
En om het af te maken zaten er enkele NOS plaatwerkdelen bij.
Super vriendelijke eigenaar, aardig op leeftijd en echte liefhebber. Verkocht hem omdat hij een nieuwe knie en heup had gekregen.
Met andere woorden, echt een belachelijk groot project. Maar ook de perfecte basis voor mijn ultieme 105 waar ik al jaren van droom, een vroege Bertone met standaard uiterlijk, serieus onderstel en een boze motor voorin. Met ook nog de correcte zeldzame stoelen erbij die ik wil hebben, op 25min rijden van thuis.
Die kon ik natuurlijk niet laten staan.
Maarja, dan moest er nog iets weg. Uiteindelijk besloten de GTV6 te verkopen. Hoewel die auto nu gewoon klaar was en ideaal.als gezinsklassieker. Maar de Giulia wil ik gewoon niet weg doem en de Spider kan ik niet maken. Die heb ik 3 maanden geleden pas definitief van mijn oom overgenomen na 20 jaar "lenen".
Zodoende dus de GTV6 gister rond het middaguur online te zetten op Autoscout en een FB-groep. Binnen enkele uren had ik al een handvol serieuze reacties, waarvan er 4 wilden komen kijken. De eerste vroeg mij eerst om dezelfde dag te bellen om enkele vragen te beantwoorden, stond vanochtend 10:00u op mijn oprit en kocht de GTV6 meteen.
Zo heb ik dus in een weekend een heel groot project gekocht en tegelijk binnen 24 uur een auto verkocht.