thanks allen!
Laatste tijd zit er niet zo veel tempo meer in. Maar ondertussen is het to-do lijstje wel klein genoeg dat het op een stuk karton te schrijven is en ik kan gaan afstrepen.
De motor is nu mechanisch en elektrisch zo goed als klaar.
Uiteindelijk toch voor de 12V carterpan gegaan, hoewel dat wel betekende dat ik wat gaten in het onderblok heb moeten ruimen dan wel bijboren, wat altijd even spannend is. Voor t onderste gedeelte heb ik iets besteld zodat dit past met de zuigkorf van de ketting pomp van een 24v. Maar voor nu even ter bescherming een open geslepen 12v deksel.
BDP sensor en massieve poelie met tandschijf nu ook gemonteerd. Beugeltje is niet echt moeders mooiste (moet m nog afwerken) maar wel degelijk en de sensor staat bij los en vastschroeven reproduceerbaar op dezelfde plek en beweegt niet, dus het is wel functioneel.
Verder is de motorkabelboom nu ook helemaal af. Een hele klus geweest en hoewel het wel leuk was om het met krimpkous te doen, zijn er eigenlijk teveel aftakkingen om dat echt mooi te maken. En je ontkomt er niet aan dat terwijl je bijna klaar bent een kabel toch anders moet lopen als dat je dacht en dat is moelijker met krimpkous om weer super netjes te herstellen. Maargoed, al met al wel tevreden over het resultaat.
Ik heb ook erg veel beugeltjes enzo moeten maken zodat de kabelboom netjes vast te tyrappen is. En hij is in principe ook waterdicht, alle open kabels zijn met seals en als er geen seals zijn dan zit er een sokje omheen.
Verder was de sensoren uitzoeken en plaatsen ook nog wel tricky. op de rechterkop zit een gecombineerde bosch olie druk en temperatuur sensor voor de ECU, wel zo fijn om dat te weten. Maar de kop heeft NPT schroefdraad en de sensor M10, dus daar zit een verloopje tussen. De koelvloeistof temperatuur sensor ook een plekje kunnen geven middels een adapter in het onderblok. Voor de temperatuur meters in het dashboard heb ik een adapter gemaakt zodat een 12v V6 sensor in het 24v thermostaathuis past.
Goed, binnenkort de krukas uitbouwen zodat deze met poelie en vliegwiel gebalanceerd kan worden. En laatste hand leggen aan brandstofsysteem. En verder nog tal van kleine klusjes, maar dat zien we dan wel weer.