red66
Newbie
Newbie

Red 66's GT 3.2 Black

do jun 25, 2020 08:30

Toch ook maar even een project topic aanmaken, al ben ik inmiddels aardig op weg met alles wat ik in mijn hoofd had toen ik mijn GT kocht :D .

Hier toen ik hem net had:
Afbeelding

Inmiddels is hij bij de spuiter geweest om wat parkeer deukjes en schaafschade van de vorige eigenaren netjes gemaakt, Cloverleaf 18" eronder, Custom Equal length frontpipes, nieuwe logo's en matten. Voor de gelegenheid een poetsmachine met spulletjes en middeltjes gekocht en een poetsbeurt geven.
Afbeelding
Afbeelding

ook nog even een Bluethoot interface op de orginele radio gezet, kunnen we ook HF bellen en muziekje op de achtergrond luisteren (de V6 is de hoofdact. :wink:

Deze week is de Wizzard hybrid demper binnen gekomen, meteen er onder gezet. Past mooi, prachtig gemaakt. paar snelle foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en een eerste sound check:
https://www.youtube.com/watch?v=HZAxqED-t3k 8)

Aangezien er voor de APK nieuwe achter schokbrekers onder moeten maar besloten er een Eibach/Bilstein set onder te zetten.
Had een B12 kit besteld, maar levertijd liep nogal op. Maar bij toeval een set B6 uit engeland aangeboden gekregen, dus die besteld, en de Eibach pro kit bij Alfisti.

Zodra het binnen is, kunnen ze er onder en weer voor de APK, waar verder geen problemen voor waren :thumbs: .

Daarna maar even een tunnel opzoeken om de echte sound check te doen. Heb na een kort proef ritje wel het idee dat de Equal length frontpipes een bijdrage leveren zoals ik wou hebben. deze Wizzard is echter niet heel luid, zelfs zonder midden demper heb ik de indruk dat hij nagenoeg even stil is als de standaard dempers.
ooit gehad: 33 1.7 QV, Sud Sprint 1.5 racer, 164 3.0, GT 3.2
nu: GT 3.2 Black

Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

Re: Red 66's GT 3.2 Black

do jun 25, 2020 09:11

Super lekker geluid, heel beschaafd maar wel sportief :thumbs:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

33 1.7 IE '90 Giardino

elmano
Newbie
Newbie

vr jun 26, 2020 15:50

Ziet er goed uit! Wat is precies "hybrid" aan de Wizard demper? Ik heb zelf ook een Wizard onder mijn GT zonder middendemper en die is echt wel een stuk luider dan standaard, maar gelukkig nooit storend voor mij.

red66
Newbie
Newbie

za jun 27, 2020 08:02

De originele wizard is en pure resonator, de hybride is een resonator en demper in één behuizing welke lijkt op de standaard demper. Hij is idd stiller dan die van jou dan. Geluid is een mix van de wuzard resonator en een supersprint volgens wizard. Ook met een wat dieper geluid. Ik hou wel van een beetje diep geluid, maar hoef geen dreun bak. En de resonator alleen is mij iets te metaal klank achtig.

Mocht ik ook nog eens zo gek zijn de catloze spruitstukken van wizard te nemen, dan is het waarschijnlijk wat volume nog te doen. Zonder midden demper. De resonator versie is dan wel heel erg luid, zie filmpjes op YouTube :shock:
ooit gehad: 33 1.7 QV, Sud Sprint 1.5 racer, 164 3.0, GT 3.2
nu: GT 3.2 Black

Terug naar “Projecten”