Het zit me niet mee met de Alfa's...... Ik doe zo mn best maar ze werken niet mee, en het is nog wel zo'n mooi weer. Dacht dat die italiaanse krengen daar van hielden.
Olie ververst en bougies vervangen van de 75, ik had hem niet gestart hiervoor want hij stond al 2 weken stil dus alle olie in de pan gezakt (inc evt vuil), zonde om dan te starten. Dus; olie en bougies vervangen, even starten en ik ruik een hoop benzine. Dus meteen uitgezet.
Blijkt dat de brandstofpomp van de 75 is gaan lekken op de krimping van de metalen behuizing

Heb meteen een nieuwe besteld (inc juist brandstoffilter, want die ik had blijkt de verkeerde te zijn).
En de 166 is ook niet helemaal een succes tot nu toe.
Versnellingsbak huilt behoorlijk bij vrij specifieke toerentallen. Daarbuiten niet. Bijv 1800 in de 3. Of 90km/h in de 6. Wordt ook erger volgens mij. Echt irritant, had de olie al vervangen (vol syntheet goede olie) maar baat niks.
En mijn Alfa's hebben tot nu toe al veel gekke dingen gedaan, maar echt stil staan NOOIT. Er kan van alles mis zijn, maar de motor doet het altijd.
Nou niet bij dit ding.
Heb nu al 2x gehad dat ik de sleutel omdraai, en de auto he-le-maal dood is. Start niet, radio werkt niet, lampen werken niet, helemaal niks. Compleet dood. Tellers springen soms eens omhoog en dan weer omlaag. Soms brand er even een controle lampje in het dashboard en dan gaat ie weer weg.
Er zit wel nog enige stroom op want de deurvergrendeling via sleutel werkt en de alarmlichten hoor je het relais van tikken (maar de lampen doen ook niks). Op de een of andere manier na een minuut of 10 dan wil ie wel weer starten.
Ik hoop, ik hoop dat het de sleutel is. Ik zal de andere set sleutels maar gebruiken kijken of dat helpt. Slecht werkende startonderbreker ofzo.
Enige positieve is dat ik net in Duitsland 255 op de teller heb aan kunnen tikken. En volgens mij was de 260 op de teller ook wel gelukt maar ik vond het mooi geweest.
Tja, al met al heb ik geluk dat ik op de fiets naar mijn werk kan. Mijn fiets werkt altijd.