Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6208
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: 75 america 310pk 420nm

zo dec 10, 2017 14:45

Wat voor een brandstof is hij op afgesteld? Dat kan ook een hoop verschil maken namelijk.

Had je het hier met Pieter ook nog over gehad? Die kan vaak ook wel een indicatie geven waar je nog winst kan halen.

Wat voor een brandstofpomp zit er eigenlijk in/onder? Dat is ook iets waar je niet op het randje mee wilt zitten, beetje overschot is wel fijn.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Uden

Re: 75 america 310pk 420nm

wo dec 13, 2017 19:39

Rij gewoon op 95 en daar is hij ook op afgesteld. Pieter dacht dat 98 niet zoveel scheelde al dat hij met meer timing ging pingelen maar ook steeg in pk's.
Als ik Greg Gordon mag geloven trekt hij met alleen lage compressie zuigers er 325hp uit. Voor de rest alles origineel.
Hij heeft er ook een rond lopen met 355hp.

Dus of de compressie is te hoog en ga ik met bv 98 alleen maar een paar pk's extra draaien. Nu heb ik wel een wat lagere compressie maar hoeveel heb ik nooit gemeten
Of er zijn andere oorzaken. Uitlaat bv. Of denk ik dat door de wat hogere zuiger ring speling, die ik expres wat groter als standaard heb gemaakt, extra veel carter damp in mijn inlaat traject krijg maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet. Olie nevel is dus echt slecht voor t pingelen.

Denk dat ik er alleen met testen achter kom.
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
stephen
Guru
Guru
Berichten: 1418
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 20:21
Locatie: warmenhuizen

Re: 75 america 310pk 420nm

di dec 19, 2017 15:37

mooie aanpassingen..ook van dat naaldlager :thumbs:

iig heel veel aan gedaan om het heel te houden met al dat vermogen.. :mrgreen:

nog plannen voor speciaal cardan, zonder de donuts??

zag laatst project van cardan met homokineten van Carsten Muller.. benieuwd hoe dat stand houdt, zag er iig interessant uit..
Nu:
Giulia 2000 Ti '70
Giulia 1750 super '72
Berlina 1750 '71
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo

non alfa
vw spijlbus '64-2.0
scarb 5082

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2431
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

Re: 75 america 310pk 420nm

wo dec 27, 2017 21:24

Wat een geweldig project is dit toch =D> :thumbs:
'18 Giulietta Super Veloce TCT
'91 33 1.3S
'89 33 16v carbs
'76, '79 & '91 stokbroden

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Uden

Re: 75 america 310pk 420nm

za dec 30, 2017 17:11

Een speciale cardan ga ik niet aan beginnen zolang t origineel goed gaat (met BMW middelste donut) . voor racers misschien interessant met gaspedaal reactie maar ik denk dat de versnellingsbak de donuts heel fijn vindt. :lol: Die vangen aardig wat klappen op.
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Uden

Re: 75 america 310pk 420nm

di mar 06, 2018 13:10

De lagerplaat/brace voor de versnellingsbak gaat in productie. Voor wie meer wil weten over kosten en dergelijke mail me op mintenp(apen staar tje)hotmail.com
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7299
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: 75 america 310pk 420nm

do okt 11, 2018 10:23

is er nog een update te melden in mijn favoriete topic?

ik vond wel dit plaatje en moest gelijk aan dit topic denken:
Afbeelding
33 type 2 16V carbs & Spider QV '87 & Delta EVO

Historie: 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6208
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: 75 america 310pk 420nm

vr okt 12, 2018 13:10

Slimme upgrade voor het koppelingshuis. In Engeland kun je ook nieuw gegoten huizen kopen die sterker zijn. Volgens autodelta recept oid.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Uden

Re: 75 america 310pk 420nm

zo dec 02, 2018 22:15

Er zit weer t een en ander in de pijpleiding.
Zo ga ik deze winter de compressie omlaag gooien naar 1:8,8 en ben ik bezig met een nieuwe locatie voor de intercooler radiator. Deze komt schuin langs de radiator ipv ervoor. Hierdoor kan de motor radiator wat beter presteren. Met volgas geen probleem (85gr) op tropische dagen. Alleen warmt hij bij t file rijden de intercooler radiator door. Ook krijg ik een hogere flow door beiden als ik ze langs elkaar zet wat hoop ik de luchtinlaat temp nog verder omlaag brengt. Nu is ie 45gr als ik flink doortrek, zeker niet hoog maar als ik toch t een en ander ga demonteren ga ik ook maar meteen wat dingen verbeteren. Ook gaat de nokkenas timing 6 graden later wat hoop ik gaat zorgen voor een betere cylindervulling. Met mn tests ging hij behoorlijk pingelen. In mijn ogen kan dat alleen liggen aan meer samen te drukken mengsel en dus hogere in cylinder gas temperatuur. Inlaat temp wijzigde niet.

Gaat de koppeling t trekken na de nieuwe dyno run...? We gaan t zien.
Wat gaat t opleveren....? Mijn gok 330+ pk's
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1110
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: 75 america 310pk 420nm

zo dec 02, 2018 22:26

Ik zou ook eens kijken naar of de lucht wel wegkan als het voorbij de intercooler en radiator is. Alleen oppervlak is niet genoeg voor juiste flow.
En idealiter wil je de flow ook nog eens boven de auto krijgen ipv er onder zoals standaard. Niet voor niks dat race autos hun radiator schuin hebben staan met een behoorlijke gleuf in de motorkap.

Maar als je bij normaal gebruik wel de juiste temperaturen kan behouden lijkt dat toch wel in orde. Ik weet niet wat voor ventilator je gebruikt?
Misschien dat een hele grote SPAL ventilator op de standaard thermoswitch wel voor verbetering kan zorgen.


En ik ben ook wel benieuwd wat die doet op 102 octaan :mrgreen:

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Uden

Re: 75 america 310pk 420nm

ma dec 03, 2018 19:28

Heb er al een hele dikke fan op zitten. Die zou meer als genoeg moeten kunnen verpompen. Zelfs de dynamo er voor moeten upgraden.
De lucht naar boven weg is iig geen optie. Aan de hoodvents ga ik niet en duckting naar de parafaan leggen is niet te doen. Maar eerlijk gezegd denk ik wel dat t goed komt. T is al best goed namelijk alleen kan t nog wat beter. De TD versies hebben al een grotere radiator en die kan zn lucht ook goed kwijt. Binnenkort een foto die t een en ander zal verduidelijken.

En 102 octaan of e85 (116 octaan) is natuurlijk geweldig. Alleen niet echt makkelijk aan te komen. Vandaar de compressie omlaag ;)
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
Dirk-33
Guru
Guru
Berichten: 1110
Lid geworden op: za mar 15, 2014 17:51
Locatie: Beugen

Re: 75 america 310pk 420nm

ma dec 03, 2018 20:21

102 kun je in Eindhoven gewoon tanken op de Hurk voor net geen 2 euro de liter :idea:

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Uden

Re: 75 america 310pk 420nm

ma dec 03, 2018 21:34

Oud:Afbeelding

Nieuw:
Afbeelding
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6208
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: 75 america 310pk 420nm

do dec 06, 2018 00:21

Zorg wel voor wat ducting naar de koelers. Lucht kiest de makkelijkste weg om te stromen en door de koelers heen is niet makkelijk, het probeert er zoveel mogelijk langsaf te stromen. :wink:

Vooral bij de schuin staande koeler zal de lucht goed geleid moeten worden zodat hij gedwongen is door de koeler te stromen. Op de foto gezien moet je links de boel afdammen tussen koeler en koplamp om te voorkomen dat de lucht er zo langs stroomt.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 922
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Uden

Re: 75 america 310pk 420nm

za dec 08, 2018 15:57

Er komt idd overal ducting op net zoals in de oude situatie. De ductings staat alleen niet op de oude foto.
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Terug naar “Projecten”